Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: web/FTP/file/SSH/game server zonder scherm???  (gelezen 1115 keer)

Atrix

  • Gast
web/FTP/file/SSH/game server zonder scherm???
« Gepost op: 2007/12/22, 18:19:46 »
web/FTP/file/SSH/game server zonder scherm? hoe begin ik hier aan? want ik zou willen dat ik in principe nooit meer hoef een scherm er op aan te sluiten of alles op afstand kan doen vanop mijn gwne pc.

Systeem

AMD64 4000+
1GB ram
ATI x850xt
Gigabyte Mobo
Ubuntu 7.10
D-link router met poorten open

Offline Rulus

  • Lid
web/FTP/file/SSH/game server zonder scherm???
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/22, 18:21:29 »
Gewoon de serverversie van Ubuntu installeren, die heeft geen grafische interface. Beheer op afstand kan je doen met behulp van ssh.

Atrix

  • Gast
web/FTP/file/SSH/game server zonder scherm???
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/22, 18:23:19 »
Citaat van: Rulus
Gewoon de serverversie van Ubuntu installeren, die heeft geen grafische interface. Beheer op afstand kan je doen met behulp van ssh.
zit de server versie bij de 7.10 cd?

web/FTP/file/SSH/game server zonder scherm???
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/22, 18:25:05 »
Die moet je downloaden. Er zijn trouwens Linux-distro's die je volledig over SSH kan installeren, dwz dat je zelfs voor de installatie geen scherm nodig hebt. Maar ja, ik mag hier niet niet-Ubuntu distro's promoten hé... :)

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline Rulus

  • Lid
web/FTP/file/SSH/game server zonder scherm???
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/22, 18:25:31 »
Nee, dat is een andere cd die je onder andere hier kan downloaden.

Atrix

  • Gast
web/FTP/file/SSH/game server zonder scherm???
« Reactie #5 Gepost op: 2007/12/22, 18:26:47 »
Citaat van: SeySayux
Die moet je downloaden. Er zijn trouwens Linux-distro's die je volledig over SSH kan installeren, dwz dat je zelfs voor de installatie geen scherm nodig hebt. Maar ja, ik mag hier niet niet-Ubuntu distro's promoten hé... :)

- SeySayux
zou je mij aub deze distro's kunnen pm'en + beetje info hoe ik dat dan doe? kben echt ne beginnende server linux gebruiker :p klinkt interesant die SSH instalatie :)

Offline Martin

  • Lid
web/FTP/file/SSH/game server zonder scherm???
« Reactie #6 Gepost op: 2007/12/23, 21:09:26 »
Een distro installeren via SSH? Hoe kan dat als er geen OS op de server staat?

@ Atrix:
Na de installatie van Ubuntu Server kan je gewoon je monitor weer weghalen, en zoals eerder gezegd besturen op afstand met SSH. Ik heb op mijn eigen server ook Webmin staan, een soort van grafisch beheerderspaneel via je webbrowser.