Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Evolution in Gutsy doet raar  (gelezen 1412 keer)

erikapekop

  • Gast
Evolution in Gutsy doet raar
« Gepost op: 2007/10/24, 16:31:16 »
Hallo,
Of dit dé plek is om dit te vertellen??????

Ik was een mail aan het beantwoorden in evolution. Ik moest 'm tussentijds opslaan. Even naar windows en weer terug. Toen ik met de kladversie verder ging was ik 'm ineens kwijt. Gelukkig stond 'ie nog onder klad. Mail opnieuw getypt, maar halverwege zag ik dat er twee open stonden, ik er eentje afsluiten. Stom, allebei weg. Weer opnieuw begonnen.

Kan dat een bug zijn, of was het de toorn 's Linux, omdat ik even naar Microsoft geweest was?
Ik hoop dat de ontwikkelaars hier iets aan hebben.
Groet,
Erik

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Evolution in Gutsy doet raar
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/24, 16:49:11 »
Klinkt rottig. Blij dat ikzelf alleen maar Thunderbird gebruik.....

Meld het aan de ontwikkelaars van Ubuntu, op Launchpad:
https://launchpad.net/distros/ubuntu/+filebug

Offline vis

  • Lid
Evolution in Gutsy doet raar
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/24, 18:22:24 »
Ik had ook een aantal problemen met evolution. Elke keer als ik hem opende waren er weer linken weg en waren er bepaalde mailtje dubben en ongelezen terwijl ik ze al geopend had. Kwam er zojuist achter dat er sinds vanmiddag een update beschikbaar is van evolution. Dit heeft mij tot dusver geholpen. Misschien jou ook?

erikapekop

  • Gast
Evolution in Gutsy doet raar
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/25, 17:47:34 »
bug gemeld.
ik zal kijken of update er is.
Dank voor jullie reacties.
groet,
Erik

Offline vis

  • Lid
Evolution in Gutsy doet raar
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/25, 20:59:34 »
Ik heb vanmorgen weer een update binnen gehaald van evolution. Maar ik blijf elke keer een ontzettend irritant probleem houden. Vaak als ik evolution open, dan kopieerd hij al mijn mails en zegt dat mijn verwijzing naar mijn map niet klopt. Als ik hem dan aflsuit en opnieuw opstart, dan gaat het vaak wel weer goed.

Zijn er meerdere die hier last van hebben?

Heb nu wel al mijn adressen goed in thunderbird gekregen vandaar de edit. Mocht er een oplossing zijn voor evolution, dan hoor ik deze graag.

Evolution in Gutsy doet raar
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/25, 22:20:29 »
ja,heel herkenbaar.Had het probleem voorheen in dapper drake,in feisty (gelukkig) niet meer en toen dook het weer op in ubuntu gutsy.Bug schijnt al bijna 2 jaar te bestaan,heb bugrapport ingevult,maar ik ben toch maar kubuntu gaan gebruiken.Hopelijk vinden ze toch wel een oplossing hiervoor want het blijft hinderlijk.Je bent haast genoodzaakt ander emailprogramma erbij te installeren.
Kubuntu 20.04

Offline vis

  • Lid
Evolution in Gutsy doet raar
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/25, 22:25:00 »
Bedankt voor de reactie. Ik ben nu inderdaad aan het kijken of ik misschien niet beter over kan stappen naar Thunderbird. Ik heb altijd KDE gedraaid en wil nu weer eens Gnome op mijn laptop (de andere PC's blijven KDE). Maar het verbaasd mij wel dat dit probleem als zolang bestaat en nog niet is opgelost. Vraag me dan ook af of ubuntu niet beter Thunderbird er standaard in kan knallen i.p.v. Evolution. Maar ja... wie ben ik.

Offline ejfrolich

  • Lid
Evolution in Gutsy doet raar
« Reactie #7 Gepost op: 2007/10/30, 13:57:51 »
Bij mij draait evolution prima. Er zit een probleempje in de mails als het gaat om plaatjes. Hij laat geen plaatjes zien die soms in mails zitten. Ik zoek me suf maar kan maar niet ontdekken hoe dat op te lossen.
Linux Mint, mijn nieuwe keus!

Offline vis

  • Lid
Evolution in Gutsy doet raar
« Reactie #8 Gepost op: 2007/10/30, 22:52:50 »
Ga naar edit --> Voorkeuren --> iccontje email voorkeuren (3de) --> Tabblad HTML Mail --> Bij General de eerste aanvinken en bij Loaiding images de laatste optie (Always Load images from the internet).

Dit zou moeten werken om alle plaatjes te laten tonen in emails.

Offline Bertel

  • Lid
Evolution in Gutsy doet raar
« Reactie #9 Gepost op: 2007/10/31, 00:04:49 »
@vis
Bedankt, kon het ook niet vinden (...)
:D


Wat is vrije software?

Offline ejfrolich

  • Lid
Evolution in Gutsy doet raar
« Reactie #10 Gepost op: 2007/10/31, 20:39:56 »
Thanks, Ik heb het in de vorige versie ook gedaan herinner ik me nu...
Linux Mint, mijn nieuwe keus!