Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: bin bestand  (gelezen 642 keer)

bin bestand
« Gepost op: 2009/02/23, 15:07:09 »
In het verleden heb ik wel eens Linux software gedownload en geinstalleerd. Bij het bin bestand van Google Earth lukte dat niet. Wordt niet herkend. Maar ik meen dat ik bij vorige Ubuntu's wel eens heb kunnen installeren door dubbelklikken, net zoals bij dat andere besturingssysteem.

Wat doet het 'Google Earth' uit Medibuntu precies? Is dat puur een hulpprogramma of het complete Google Earth. Er stond ook niet bij welke versie het was of ging installeren.
Intel i5-6400 cpu 2.70 GHz - Samsung SSD 850 EVO 500 gb

Offline Floris

  • Lid
Re: bin bestand
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/23, 15:11:57 »
Meestal als je een bestand download, dan heeft heb je voor dit bestand geen rechten om het uit te voeren (execute): die moet je dus zelf nog toekennen, heb je dat al gedaan?

Wat betreft Medibuntu: ik denk dat het gewoon het hele programma is, maar dan dus niet door Google zelf aangeboden; de beschikbare versie van een pakket kun je, als het goed is, altijd in bijvoorbeeld Synaptic zien.
Als je vraag beantwoord is, wees dan zo vriendelijk om de titel van je eerste post met "[OPGELOST]" te beginnen (klik op verander).

Re: bin bestand
« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/24, 10:01:24 »
Rechtsklikken op bestand, klik Eigenschappen, klik tabblad Rechten, en maak het bestand uitvoerbaar. Dubbelklik erna op het bestand.