Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Internet adres niet te vinden tijdens opstarten Xubuntu (8.04)  (gelezen 4539 keer)

Tijdens het inloggen, kreeg ik steeds een venster-melding "Kon internetadres niet vinden voor Toshiba. Mischien moet u Toshiba toevoegen aan het /etc/hosts bestand op uw systeem." hierbij tevens de mogelijkheden: "Doorgaan" of "Nogmaals proberen", de laatste werkt niet dus Doorgaan.
Na te zijn opgestart krijg je dan een roterend teken in de bovenste balk, totdat er kennelijk verbinding word gemaakt en de niveau-blokjes verschijnen.

Om de venster-melding kwijt te raken, heb ik in "/etc/hosts", onder de regel "127.0.1.1 Toshiba.Werkgroep", de regel "192.168.1.1 Toshiba" (192.168.1.1 is ip adres van de router) toegevoegd.

Ik krijg nu inderdaad niet meer die venster-melding, maar na het opstarten nog steeds het roterend teken in de bovenste balk, totdat er kennelijk verbinding word gemaakt en de niveau-blokjes verschijnen.

Mijn vragen 1) heb ik het goed gedaan in "/etc/hosts" en 2) is het normaal dat hij dan dus toch nog (relatief lang) naar het "internet-adres" moet zoeken?

Hiervoor had ik AntiX op deze laptop staan, die had gelijk bij het opstarten verbinding?
« Laatst bewerkt op: 2009/03/08, 13:40:25 door Cyclepiet »
Vriendelijke groeten, Cyclepiet.

Lenovo Thinkcentre M58, P 2D, 1.86GHz, 6GB, HD 320GB, NVid. GeF. 7650GS 256MB, Win XP SP3 / Ub. !0.04 LTS
Toshiba Portege, PIII, 192MB, HD 11GB, WiFi (Sweex LW051), Xub. 8.04

Offline track

  • Lid
Re: Internet adres niet te vinden tijdens opstarten Xubuntu (8.04)
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/08, 14:15:58 »
Hoi Cyclepiet,

wat jij vertelt doet mij schrikken.  Want hoezo moet hij een live-verbinding naar het internet hebben als hij opstart ??
Zoiets doet normaal alleen een trojaan of een virus om "thuis te bellen". 
En als ik het goed begrijp heb jij hem nu met eigen hand de deur open gedaan, en dat zelfs met "host"-rechten !!!!

Ik zou onmiddelijk de "hosts" weer dicht doen en kijken wat er schuilt.  Er moet iets in de "Autostarts" zitten wat er niet behoort.
( -> Lees een keer  http://www.geekzone.co.nz/foobar/6229#compact  )

Het best zou zijn als je de stappen nagaat hoe je hier gekomen bent en hier publiek stelt.. 
Want het is zeer belangrijk voor de gehele Linux- gemeenschap om van dergelijke verschijnselen zo vlug mogelijk weet te hebben.

Dank,

track

Re: Internet adres niet te vinden tijdens opstarten Xubuntu (8.04)
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/08, 15:08:17 »
Hoi Cyclepiet,

wat jij vertelt doet mij schrikken.  Want hoezo moet hij een live-verbinding naar het internet hebben als hij opstart ??
Zoiets doet normaal alleen een trojaan of een virus om "thuis te bellen". 
En als ik het goed begrijp heb jij hem nu met eigen hand de deur open gedaan, en dat zelfs met "host"-rechten !!!!

Ik zou onmiddelijk de "hosts" weer dicht doen en kijken wat er schuilt.  Er moet iets in de "Autostarts" zitten wat er niet behoort.
( -> Lees een keer  http://www.geekzone.co.nz/foobar/6229#compact  )

Het best zou zijn als je de stappen nagaat hoe je hier gekomen bent en hier publiek stelt.. 
Want het is zeer belangrijk voor de gehele Linux- gemeenschap om van dergelijke verschijnselen zo vlug mogelijk weet te hebben.

Dank,

track
Hallo Track,

Dat venster zag / ziet er officieel uit (Kunnen kwalijke lieden natuurlijk ook).
Wat bedoel je met de "hosts" weer dicht doen, de aangebrachte regel er uit en weer opslaan?
Ik heb die verandering op beide laptops gedaan en zal nu in ieder geval de oude situatie op beide herstellen.

Hetgeen waar ik waarschijnlijk niet helemaal goed mee ben om gegaan is Evolution en de sleutelbossen. Ik moest daar steeds het wachtwoord van de provider invullen (werd / wordt niet vastgehouden) en daarna het sleutebos wachtwoord, ook telkens opnieuw. Op het forum had ik ergens gezien dat je dan geen password (bij de sleutelbos) moest invullen en het rechtse vakje moest aanklikken. Je krijgt dan wel een waarschuwing meen ik dat de beveiliging niet top is.

Groeten Cyclepiet.
Vriendelijke groeten, Cyclepiet.

Lenovo Thinkcentre M58, P 2D, 1.86GHz, 6GB, HD 320GB, NVid. GeF. 7650GS 256MB, Win XP SP3 / Ub. !0.04 LTS
Toshiba Portege, PIII, 192MB, HD 11GB, WiFi (Sweex LW051), Xub. 8.04

Re: Internet adres niet te vinden tijdens opstarten Xubuntu (8.04)
« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/08, 15:13:47 »
Hallo Track,

Is het mogelijk een virusscanner op beide systemen los te laten, en welke, b.v.d.

Vr. gr. Cyclepiet.
Vriendelijke groeten, Cyclepiet.

Lenovo Thinkcentre M58, P 2D, 1.86GHz, 6GB, HD 320GB, NVid. GeF. 7650GS 256MB, Win XP SP3 / Ub. !0.04 LTS
Toshiba Portege, PIII, 192MB, HD 11GB, WiFi (Sweex LW051), Xub. 8.04

Offline track

  • Lid
Re: Internet adres niet te vinden tijdens opstarten Xubuntu (8.04)
« Reactie #4 Gepost op: 2009/03/08, 15:25:48 »
In dit geval zou ik er geen nut van verwachten.  Want
1. Zij zijn erop gericht om Win..- ongedierte te vinden
2. Zij werken niet bijzonder betrouwbaar. (je hoeft maar onder "clamav" op dit forum te zoeken !)

Laten wij eerst het verhaal rond het netwerk bekijken.
Wat zit er precies bij jou in de  /etc/hosts ?  Ziet die anders uit dan bij mij (zie bijlage) ?
Als er meer regels zijn, waarom ?

Daarna kunnen wij de mail-instellingen bekijken.
(ik heb ook Evolution, dan wél zonder enig sleutelbos)

track

Re: Internet adres niet te vinden tijdens opstarten Xubuntu (8.04)
« Reactie #5 Gepost op: 2009/03/08, 15:58:05 »
Hallo Track,

Bij mij ziet het er als onderstaand uit:

127.0.0.1 localhost
127.0.1.1 Thinkpad.Werkgroep

# The following lines are desirable for IPv6 capable hosts
::1 ip6-localhost ip6-loopback
fe00::0 ip6-localnet
ff00::0 ip6-mcastprefix
ff02::1 ip6-allnodes
ff02::2 ip6-allrouters
ff02::3 ip6-allhosts

Lijkt hezelfde als bij jouw, behalve Thinkpad.werkgroep i.p.v. ubuntu

Vr. gr. Cyclepiet.
Vriendelijke groeten, Cyclepiet.

Lenovo Thinkcentre M58, P 2D, 1.86GHz, 6GB, HD 320GB, NVid. GeF. 7650GS 256MB, Win XP SP3 / Ub. !0.04 LTS
Toshiba Portege, PIII, 192MB, HD 11GB, WiFi (Sweex LW051), Xub. 8.04

Offline track

  • Lid
Re: Internet adres niet te vinden tijdens opstarten Xubuntu (8.04)
« Reactie #6 Gepost op: 2009/03/08, 16:02:32 »
Tot zover is er niets mis.  En je hebt de foutmelding met deze hosts nog steeds ?
Anders zal dit goed zijn. 
(maar ik zie er geen "Toshiba" in ? waar komt die vandaan ?)

track

Re: Internet adres niet te vinden tijdens opstarten Xubuntu (8.04)
« Reactie #7 Gepost op: 2009/03/08, 16:05:29 »
Hallo track,
[
Daarna kunnen wij de mail-instellingen bekijken.
(ik heb ook Evolution, dan wél zonder enig sleutelbos)

track
[/quote]

Bij mij op de Highscreen (Ubuntu) is Evolution ook zonder sleutelbos.

Vr. gr. Cyclepiet.
Vriendelijke groeten, Cyclepiet.

Lenovo Thinkcentre M58, P 2D, 1.86GHz, 6GB, HD 320GB, NVid. GeF. 7650GS 256MB, Win XP SP3 / Ub. !0.04 LTS
Toshiba Portege, PIII, 192MB, HD 11GB, WiFi (Sweex LW051), Xub. 8.04

Re: Internet adres niet te vinden tijdens opstarten Xubuntu (8.04)
« Reactie #8 Gepost op: 2009/03/08, 16:12:14 »
Sorry track,

Tot zover is er niets mis.  En je hebt de foutmelding met deze hosts nog steeds ?
Anders zal dit goed zijn. 
(maar ik zie er geen "Toshiba" in ? waar komt die vandaan ?)

track

Ik ben met beide (laptops) bezig, en had de hosts van de Thinkpad gecopieerd. Ik heb nog even bij de Toshiba gekeken maar dat ziet er hetzelfde uit, behalve dat er dan 127.0.1.1 Toshiba.Werkgroep staat.

Vr.gr. Cyclepiet.

Vriendelijke groeten, Cyclepiet.

Lenovo Thinkcentre M58, P 2D, 1.86GHz, 6GB, HD 320GB, NVid. GeF. 7650GS 256MB, Win XP SP3 / Ub. !0.04 LTS
Toshiba Portege, PIII, 192MB, HD 11GB, WiFi (Sweex LW051), Xub. 8.04

Offline track

  • Lid
Re: Internet adres niet te vinden tijdens opstarten Xubuntu (8.04)
« Reactie #9 Gepost op: 2009/03/08, 16:19:34 »
Is het probleem met de "foutmelding" opgelost dan ?  Een misverstand ?   Dat zou het best zijn, wat ik hou niet van dat ongedierte.

Goed, even bij "Evolution". 
In [Bewerken] - Instellingen -> (kontonaam) [bewerken] - [Ophalen..]  heb ik "Veiligheid" SSL,  "Legitimatie" [wachtwoord]
                                                                                                                                                       [v] wachtwoord herinneren  aangevinkt
                               . . . .                         - [Versturen..]  heb ik   [v] wachtwoord herinneren  afgevinkt  (ik voer het liever elke keer in)

track

Re: Internet adres niet te vinden tijdens opstarten Xubuntu (8.04)
« Reactie #10 Gepost op: 2009/03/08, 18:44:52 »
Hallo track,

Sinds ik de regel (192. enz.) in "/etc/hosts", die ik onder 127. enz. had bijgevoegd, weer heb verwijderd, heb ik, nadat ik Gebruikersnaam en wachtwoord heb ingevuld de venster-melding "Kon internetadres niet vinden voor Toshiba.
Mischien moet u Toshiba toevoegen aan het /etc/hosts bestand op uw systeem.", weer terug.

Is het probleem met de "foutmelding" opgelost dan ?  Een misverstand ?   Dat zou het best zijn, wat ik hou niet van dat ongedierte.

Goed, even bij "Evolution". 
In [Bewerken] - Instellingen -> (kontonaam) [bewerken] - [Ophalen..]  heb ik "Veiligheid" SSL,  "Legitimatie" [wachtwoord]
                                                                                                                                                       [v] wachtwoord herinneren aangevinkt
                               . . . .                         - [Versturen..]  heb ik   [v] wachtwoord herinneren  afgevinkt  (ik voer het liever elke keer in)

track

V.w.b. Evolution op de Toshiba, bij mij zijn de kreten wat anders dan bij jouw:
In [Bewerken] - Voorkeuren -> (Accountnaam) [Bewerken] - [E-mail ontvangen]  heb ik "Beveiliging" Geen versleuteling,  "Type aanmeldingscontrole" [wachtwoord]
                                                                                                                                                       [v] Dit wachtwoord onthouden (aangevinkt)
                               . . . .                        - [E-mail versturen]  heb ik [ ] Server eist aanmeldingscontrole niet aangevinkt, dan geldt in mijn ogen het hierna volgende dus ook niet. "Beveiliging" Geen versleuteling,  "Type aanmeldingscontrole" [PLAT]  [v] Wachtwoord onthouden  (aangevinkt)
E.e.a. is waarschijnlijk ook afhankelijk bij welke provider (UPC) je zit. Ik kan op de Toshiba zo mail verzenden en ontvangen zonder ergens een password in te voeren. Stel ik hier SSL beveiliging in dan kan ik niet verzenden en ontvangen. Als ik [v] Server eist aanmelding aanvink, dan moet ik het UPC-password invoeren.

Ik ga nu op de Thinkpad het e.e.a. uitproberen (ander e-mail adres + password).
Vriendelijke groeten, Cyclepiet.

Lenovo Thinkcentre M58, P 2D, 1.86GHz, 6GB, HD 320GB, NVid. GeF. 7650GS 256MB, Win XP SP3 / Ub. !0.04 LTS
Toshiba Portege, PIII, 192MB, HD 11GB, WiFi (Sweex LW051), Xub. 8.04

Offline track

  • Lid
Re: Internet adres niet te vinden tijdens opstarten Xubuntu (8.04)
« Reactie #11 Gepost op: 2009/03/08, 18:56:51 »
Wie of wat moet een ip-verbinding naar "toshiba" tijdens het opstarten hebben dan ?

Als jij dat niet hebt ingesteld, wie dan wél ?
Staat er iets in de "Autostarts" van Gnome (of KDE) ?
Of is er een  "192.168.1.1"- regel in de  /etc/fstab  ?
Als het dat niet is  zal je toch best nagaan waar dat vandaan komt, zie boven (mijn eerste bericht).

track

Re: Internet adres niet te vinden tijdens opstarten Xubuntu (8.04)
« Reactie #12 Gepost op: 2009/03/08, 20:05:35 »
Wie of wat moet een ip-verbinding naar "toshiba" tijdens het opstarten hebben dan ?

Als jij dat niet hebt ingesteld, wie dan wél ?
Staat er iets in de "Autostarts" van Gnome (of KDE) ?
Of is er een  "192.168.1.1"- regel in de  /etc/fstab  ?
Als het dat niet is  zal je toch best nagaan waar dat vandaan komt, zie boven (mijn eerste bericht).

track
Ik moet zeggen dat ik dat ip adres er zelf bij verzonnen heb. Omdat dat het adres van mijn router is en ik in de veronderstelling was dat het formaat hetzelfde moest zijn als de regel die er boven staat (o.k. dan had ik er eigenlijk ook .Werkgroep achter moeten zetten).
Ik gebruik Xubuntu en daar staat via "Instellingen beheren" -> "Automatisch opstarten", Network Manager aangevinkt (Xubuntu gebruikt geen Gnome of KDE dacht ik, doch Xfce), waar kan ik anders "Autostarts vinden?
Het ip-adres komt niet in fstab voor.
Ik heb in de link gekeken maar daar kom ik niet verder mee, reden, Xubuntu gebruikt Xfce4.

Het is van mij ook niet handig om met twee dingen bezig te zijn (Evolution en dit item), maar ik  dacht dat het een mischien met het ander te maken had. Ik kan me beter eerst op dit item concentreren, dus als jij of iemand anders nog ideeen hebt, graag.

Vr. gr. Cyclepiet.
Vriendelijke groeten, Cyclepiet.

Lenovo Thinkcentre M58, P 2D, 1.86GHz, 6GB, HD 320GB, NVid. GeF. 7650GS 256MB, Win XP SP3 / Ub. !0.04 LTS
Toshiba Portege, PIII, 192MB, HD 11GB, WiFi (Sweex LW051), Xub. 8.04

Offline track

  • Lid
Re: Internet adres niet te vinden tijdens opstarten Xubuntu (8.04)
« Reactie #13 Gepost op: 2009/03/08, 20:39:44 »
Ja, het ip-adres 192.168.xxx.1  is het typisch router-adres, dat weet ik.
Wat ik nu niet snap,  vraagt hij om een extern adres (dus iets anders dan  192.168. ... ) voor de "Toshiba" ?
Een extern adres bij het opstarten zou inderdaad  mijn ergste verdenking verwekken. 

De "Autostarts" zitten bij Xfce in de map ~/.config/autostart/  (-> http://wiki.zenwalk.org/index.php?title=HOWTO_Autostart_Programs )

Als je hier iets vindt dat nergens op slaat zal je dat liefs nader bekijken.

track

Re: Internet adres niet te vinden tijdens opstarten Xubuntu (8.04)
« Reactie #14 Gepost op: 2009/03/08, 20:54:38 »
Ja, het ip-adres 192.168.xxx.1  is het typisch router-adres, dat weet ik.
Wat ik nu niet snap,  vraagt hij om een extern adres (dus iets anders dan  192.168. ... ) voor de "Toshiba" ?
Een extern adres bij het opstarten zou inderdaad  mijn ergste verdenking verwekken. 

De "Autostarts" zitten bij Xfce in de map ~/.config/autostart/  (-> http://wiki.zenwalk.org/index.php?title=HOWTO_Autostart_Programs )

Als je hier iets vindt dat nergens op slaat zal je dat liefs nader bekijken.

track
Nee in dat venster wordt alleen gezegd dat ik mischien "Toshiba" moet toevoegen aan /etc/hosts, hij vraagt nergens anders om.

Bij mij in Xubuntu zit wel de map ".config" met verschillende ondermappen, maar geen /autostart erbij (heb ook Ctrl+h geklikt).
Vriendelijke groeten, Cyclepiet.

Lenovo Thinkcentre M58, P 2D, 1.86GHz, 6GB, HD 320GB, NVid. GeF. 7650GS 256MB, Win XP SP3 / Ub. !0.04 LTS
Toshiba Portege, PIII, 192MB, HD 11GB, WiFi (Sweex LW051), Xub. 8.04

Re: Internet adres niet te vinden tijdens opstarten Xubuntu (8.04)
« Reactie #15 Gepost op: 2009/03/23, 20:46:25 »
Hallo allen,

Ik zit nog steeds met het probleem als in de volgende alinea beschreven. De veranderingen die ik daarna gedaan had, heb ik op aanraden van track weer ongedaan gemaakt, maar dan blijft het probleem bestaan. Kan iemand me hierbij helpen?

Tijdens het inloggen, kreeg ik steeds een venster-melding "Kon internetadres niet vinden voor Toshiba. Mischien moet u Toshiba toevoegen aan het /etc/hosts bestand op uw systeem." hierbij tevens de mogelijkheden: "Doorgaan" of "Nogmaals proberen", de laatste werkt niet dus Doorgaan.
Na te zijn opgestart krijg je dan een roterend teken in de bovenste balk, totdat er kennelijk verbinding word gemaakt en de niveau-blokjes verschijnen.
Vriendelijke groeten, Cyclepiet.

Lenovo Thinkcentre M58, P 2D, 1.86GHz, 6GB, HD 320GB, NVid. GeF. 7650GS 256MB, Win XP SP3 / Ub. !0.04 LTS
Toshiba Portege, PIII, 192MB, HD 11GB, WiFi (Sweex LW051), Xub. 8.04

Offline barth

  • Lid
Re: Internet adres niet te vinden tijdens opstarten Xubuntu (8.04)
« Reactie #16 Gepost op: 2009/03/24, 01:15:10 »
Zit dit zo door te lezen...maar dat doet mijn draadloze verbinding ook...eerst zoeken en (aanmelden) daarna pas verbinding.(lijkt mij heel normaal?)
Verder zou ik denken dat je probeert mappen te delen via de draadloze (upc) router en je daarom poorten moet open zetten...hopelijk zit er een firewall in gebouwd.

Offline track

  • Lid
Re: Internet adres niet te vinden tijdens opstarten Xubuntu (8.04)
« Reactie #17 Gepost op: 2009/03/24, 01:54:21 »
Hoi Cyclepiet,

Blijkbaar heb ik nog niet helemaal begrepen wat jij bedoeld.  Je hebt twee computers, een werkcomputer en een "toshiba".
En je wilt nu vanaf de werkcomputer op de bestanden van de "toshiba" toegrijpen,  juist ?

En beiden zijn Linux-computers ook ?  Welk protocol gebruik je ?   
Want normaal zou ik op mijn computer onder [Locaties] - "verbinding met server.." klikken, dan de gegevens invullen en [verbinden].
(ik gebruik hier trouwens meestal rechtstreeks het IP-adres)

track


Re: Internet adres niet te vinden tijdens opstarten Xubuntu (8.04)
« Reactie #19 Gepost op: 2009/03/28, 15:17:27 »
hallo Barth,

Als ik me alleen beperk tot het window wat ik na inloggen krijg: "Kon internetadres niet vinden voor Toshiba. Mischien moet u Toshiba toevoegen aan het /etc/hosts bestand op uw systeem." en in datzelfde window 2 clickable vlakken met de resp. teksten: "Doorgaan" of "Nogmaals proberen".
Ik kan er wel mee leven dat je dan steeds op "Doorgaan" moet klikken (bij "Nogmaals proberen" aan klikken, blijft hetzelfde windowtje terugkomen), maar ik vind dat vreemd. De Wireless-card heeft n.l. vlak voordat je inlogt al verbinding met de router, zowel link als air lichten op.
Dit komt me n.l. bekend voor van AntiX, als je daar het opstart-proces volgt, dan zie je op zeker moment dat er gepingd wordt (een aantal maal) en opeens branden beide ledjes. Daarna kun je inloggen en krijg je geen window met bovenstaande kreet, tevens kun je daar dan zonder wachten gelijk naar je mail of internet op.
Ik kan me voorstellen dat het bij Xubuntu anders werkt, maar ik heb een jaar geleden ook al Xubuntu op de laptop gehad, toen kreeg ik dat window niet!
Vriendelijke groeten, Cyclepiet.

Lenovo Thinkcentre M58, P 2D, 1.86GHz, 6GB, HD 320GB, NVid. GeF. 7650GS 256MB, Win XP SP3 / Ub. !0.04 LTS
Toshiba Portege, PIII, 192MB, HD 11GB, WiFi (Sweex LW051), Xub. 8.04

Offline track

  • Lid
Re: Internet adres niet te vinden tijdens opstarten Xubuntu (8.04)
« Reactie #20 Gepost op: 2009/03/28, 15:24:25 »
Wil je even dit nagaan:  http://forum.ubuntu-nl.org/internet-en-draadloos/geen-internet-vaste-verbinding-wel-internet-met-xp/

Mogelijk is dat ook de verklaring voor wat jij ziet.

track

Re: Internet adres niet te vinden tijdens opstarten Xubuntu (8.04)
« Reactie #21 Gepost op: 2009/03/28, 15:40:28 »
Hoi Cyclepiet,

Blijkbaar heb ik nog niet helemaal begrepen wat jij bedoeld.  Je hebt twee computers, een werkcomputer en een "toshiba".
En je wilt nu vanaf de werkcomputer op de bestanden van de "toshiba" toegrijpen,  juist ?

En beiden zijn Linux-computers ook ?  Welk protocol gebruik je ?   
Want normaal zou ik op mijn computer onder [Locaties] - "verbinding met server.." klikken, dan de gegevens invullen en [verbinden].
(ik gebruik hier trouwens meestal rechtstreeks het IP-adres)

track
Hallo Track,

Ik heb 2 laptops, beide met Xubuntu en draadloos, 1 desktop met Ubunt (op dit moment defect) en 1 desktop met Windows XP. Ik heb Konqueror op beide laptops geinstalleerd, daar kan ik wel mee in Windows komen, maar niet in de Ubuntu of Xubuntu comp. Omgekeerd kan ik met geen comp. in beide Xubuntu laptops komen, zelfs niet van Xubuntu naar Xubuntu.
In Xubuntu heb je niet de mogelijkheid van "Lokaties".
Wat ik graag zou willen is met niet meer dan de noodzakelijke software heen en weer kunnen (bekijken, verplaatsen, kopieren).
Vriendelijke groeten, Cyclepiet.

Lenovo Thinkcentre M58, P 2D, 1.86GHz, 6GB, HD 320GB, NVid. GeF. 7650GS 256MB, Win XP SP3 / Ub. !0.04 LTS
Toshiba Portege, PIII, 192MB, HD 11GB, WiFi (Sweex LW051), Xub. 8.04

Re: Internet adres niet te vinden tijdens opstarten Xubuntu (8.04)
« Reactie #22 Gepost op: 2009/03/28, 16:57:01 »
Wil je even dit nagaan:  http://forum.ubuntu-nl.org/internet-en-draadloos/geen-internet-vaste-verbinding-wel-internet-met-xp/

Mogelijk is dat ook de verklaring voor wat jij ziet.

track
Hallo Track,

Ik heb daar gekeken, ik denk dat je bedoeld van dat mac - adres, en niet van die bug.
Ik heb een Asus wireless router (WL500g als ik het wel heb) en Chello is mijn provider. De truuks van alles uitzetten en daarna in volgorde (modem aan 30sec, router 30sec, comp.) aanzetten is het niet, ik krijg n.l. wel verbinding. Ik heb op elke comp. een operating systeem. De resp. wireless mac-adressen zijn in de router ingevoerd.
Vriendelijke groeten, Cyclepiet.

Lenovo Thinkcentre M58, P 2D, 1.86GHz, 6GB, HD 320GB, NVid. GeF. 7650GS 256MB, Win XP SP3 / Ub. !0.04 LTS
Toshiba Portege, PIII, 192MB, HD 11GB, WiFi (Sweex LW051), Xub. 8.04

Offline track

  • Lid
Re: Internet adres niet te vinden tijdens opstarten Xubuntu (8.04)
« Reactie #23 Gepost op: 2009/03/28, 17:01:39 »
Op elke computer die je vanuit de Win..- wereld wilt bereiken moet een samba server geïnstalleerd zijn.
Anders "begrijpt" hij het Win..- protocol niet.  (en de samba client om naar een Win..- blik te komen)

Misschjien is dit al de oplossing voor jouw toepassing.

track

Re: Internet adres niet te vinden tijdens opstarten Xubuntu (8.04)
« Reactie #24 Gepost op: 2009/03/28, 17:10:41 »
Is dit gerealateerd aan het vorige topic van jouw?
http://forum.ubuntu-nl.org/server-en-netwerk/xubuntu-en-netwerken-met-windows-en-ubuntu-en-omgekeerd/msg380731/#msg380731

Hallo Siegi,

Het topic is wel van mij, maar heeft dacht ik niets met dit item te maken, daarom heb ik dat onder netwerk en servers gezet. Mocht je er iets over kunnen vertellen graag, groeten Cyclepiet.
Vriendelijke groeten, Cyclepiet.

Lenovo Thinkcentre M58, P 2D, 1.86GHz, 6GB, HD 320GB, NVid. GeF. 7650GS 256MB, Win XP SP3 / Ub. !0.04 LTS
Toshiba Portege, PIII, 192MB, HD 11GB, WiFi (Sweex LW051), Xub. 8.04