Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Iemand al ervaring met de nieuwe Xubuntu  (gelezen 1235 keer)

Offline xubxub

  • Lid
Iemand al ervaring met de nieuwe Xubuntu
« Gepost op: 2009/10/21, 19:06:31 »
Wie heeft er ervaring met de nieuwste Xubuntu, te weten Xubuntu Karmic? En zoja,
wat beviel eraan en wat viel (gruwelijk) tegen en wat kon er beter en wat miste je?

Offline frank7

  • Lid
Re: Iemand al ervaring met de nieuwe Xubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/24, 06:12:53 »
Hoi,

net toevallig een live cd gemaakt en uitgeprobeerd, werkt heerlijk en ziet er goed uit. Ik heb nog niets kunnen ontdekken wat niet werkt. Ik gebruik zelf Ubuntu maar nu was ik nieuwsgierig geworden naar Xubuntu en heb op de laptop van de zaak (Xp) een cd gebrand met Xubuntu 9.10.

Ik zou zeggen probeer het uit. Tot nu toe ben ik er tevreden over.

Frank
Ubuntu user #248431
linux user #480561

Offline gradje

  • Lid
    • Sultansplace
Re: Iemand al ervaring met de nieuwe Xubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/24, 09:35:41 »
Wie heeft er ervaring met de nieuwste Xubuntu, te weten Xubuntu Karmic? En zoja,
wat beviel eraan en wat viel (gruwelijk) tegen en wat kon er beter en wat miste je?

Ik heb een week of twee geleden de eerste beta op een heel oud systeem gezet, geen problemen tegengekomen, alles werkte zoals verwacht.
Was meer even een testje om te zien of xubuntu bruikbaar zou zijn op dit oude beestje...
En dat is gelukt.   Ubuntu zelf zal er niet echt op kunnen draaien, te weinig geheugen.... en trage processor.
Zelfs een grote EIK is als een eikel begonnen :cool:
The Ubuntu Counter Project # 18478, The Linux Counter Project # 95999

Offline xubxub

  • Lid
Re: Iemand al ervaring met de nieuwe Xubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2009/10/24, 13:46:40 »
Bij de keuze van sommige venster-layouts werd de instelling van het geluidsvolume niet bewaard in
Xubuntu versie 9.04, is dit inmiddels al opgelost in de 9.10 versie?

En verder wil ik weten of Xubuntu nog sneller opstart dan 9.04?

En is Abiword erop vooruit gegaan? Persoonlijk stoorde het me, dat bij Abiword bij het markeren van tekst de tekst niet meer goed zichtbaar was. En dat ik vreemde gewaarwordingen kreeg, zoals strepen door de tekst, bij het afdrukvoorbeeld.


Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Iemand al ervaring met de nieuwe Xubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2009/10/24, 14:03:50 »
Ubuntu zelf zal er niet echt op kunnen draaien, te weinig geheugen.... en trage processor.
Probeer eens een tekst systeem te installeren en dan LXDE er bij als grafisch frontend.
Hierna kan je gewoon installeren wat je nog hebt, nog lichter dan XFCE en dus sneller op een oude PC !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.