Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Rood kruis in nm-applet  (gelezen 564 keer)

Rood kruis in nm-applet
« Gepost op: 2008/04/30, 16:03:29 »
Het NM-Applet (versie 0.6.6) dat rechts in de bovenbalk zit, je weet wel, dat ikoontje met twee computers over elkaar heen, heeft een rood kruisje sinds ik vandaag zowaar 62 updates in een keer te verstouwen kreeg. Dat rode kruisje is een teken dat er iets fout zit, danwel geblokkeerd is. Als ik de muis erop houd, dan zegt het dat er geen netwerkverbinding is, terwijl ik wel mail kan downloaden en sites kan bezoeken. Als ik het applet via handmatige configuratie oproep, dan duurt het erg lang voor het zich opgebouwd heeft. Wat betekent dat rode kruisje, wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Offline Tom

  • Lid
Rood kruis in nm-applet
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/30, 16:56:33 »
En als U een keer reboot blijft dat kruisje daar staan bij Uw  INet verbinding ?
En wat draait U Gutsy of hardy  62 Updates voor Hardy lijkt mij sterk.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Rood kruis in nm-applet
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/30, 20:43:24 »
Heer Wandarooze, ik draai Hardy en kreeg vandaag 62 updates in een keer. Het kunnen er ook 63 geweest zijn. Reboot heeft inderdaad het probleem opgelost. Firefox opende met de mededeling dat het offline stond. Ik heb toen rechtsgeklikt op het icoontje en het vakje netwerk aangevinkt. Firefox doet het nu weer en het kruisje is weg. Lang leve de Koningin.

Offline Tom

  • Lid
Rood kruis in nm-applet
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/30, 22:00:46 »
Citaat van: HermanDegenhart
Heer Wandarooze, ik draai Hardy en kreeg vandaag 62 updates in een keer. Het kunnen er ook 63 geweest zijn. Reboot heeft inderdaad het probleem opgelost. Firefox opende met de mededeling dat het offline stond. Ik heb toen rechtsgeklikt op het icoontje en het vakje netwerk aangevinkt. Firefox doet het nu weer en het kruisje is weg. Lang leve de Koningin.
Inderdaad Ze leve hoog.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.