Ondersteuning > Software en configuratie
Ik wil graag een nieuw e-mailadres installeren in Thunderbird.
Strandkruier:
Ik wil graag een nieuw e-mailadres installeren in Thunderbird. Maar ik ben er een beetje benauwd voor. Ik gebruik nu Thunderbird voor mijn adres dat ik van mijn provider gekregen heb maar ik wil daarnaast ook het e-mailadres installeren (apart, dus) van Google Mail. De uitleg in Ubuntu 18.04 bevredigt mij niet erg. Ik vrees dat dit Google Mail-adres mijn klassieke provideradres gaat wegdrukken of zelfs vernietigen! Ik wil beide apart in mijn huidig Thunderbirdprogramma zien staat. Lukt dat? En, hoe doe je dat precies? Ik vertrouw Thunderbird niet erg omdat ik bij de opwaardering van 16.04 naar 18.04 al 'n hele hoop mail en adressen zien verdwijnen heb. Staan die nog ergens in mijn thuismap, waarin blijkbaar het deel van 16.04 staat in een aparte bestandenmap?
Norbert de strandkruier
vanadium:
Ik gebruik Thunderbird al vele jaren vóór ik op Ubuntu kwam (dat was in voorjaar 2007), en het heeft nog nooit gefaald. Je kan zonder probleem meerdere accounts naast elkaar hebben in Thunderbird. Die verschijnen dan links netjes onder elkaar, en kan je in-en uitklappen.
Als je een account toevoegt, zal die zeker de andere niet wissen. Lukt het toevoegen van de nieuwe account niet, dan kan je die ook altijd weer verwijderen.
Bij toevoegen van een account wordt die als het goed gaat, praktisch automatisch geconfigureerd. Anders kan je nadien de instellingen checken en aanpassen indien nodig.
Voor gmail zijn de serverinstellingen:
Server type: IMAP Mail Server
Server naam: imap.gmail.com poort 993
Gebruikersnaam: je gmail adres
Veiligheidsinstellingen:
- Connection security: SSL/TLS
- Authentication method: OAuth2
Strandkruier:
Kunt U mij eens de juiste weg tonen? Want, wanneer als ik via "Bewerken" naar "Accountinstellingen" ga dan zie ik daar eerst mijn account dat ik al vóór gmail had. Onderaan kun je dan naar "accountacties" en daar kan ik dan kiezen tussen "Een ander e-mailadres toevoegen" of "een andere account" toevoegen? Welke van de twee moet ik kiezen? Antwoord mij daar eerst eens op want dan is het voor mij nog niet gedaan met de problemen.
HWE64:
Nieuw e-mailadres als volgt: In TB Bewerken > accountinstellingen > accountactie en dan E-mail account toevoegen. Daarna naam, nieuwe e-mailadres en wachtwoord invullen en daarna klik op doorgaan.
M_aD:
Kan het iets minder groot qua letters a.u.b.? We zijn niet slechtziend. ;)
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie