Ondersteuning > Installatie

Verwijzing naar bestand plaatsen op Bureaublad werkt niet meer

<< < (2/3) > >>

vanadium:
Kijk eens in de voorkeuren van bestandsbeheer. Daar is een optie om de recht-klik menukeuze om koppelingen aan te maken te vinden. Standaard staat die af.

DickStomp:

--- Citaat van: vanadium op 2020/02/29, 15:56:21 ---Kijk eens in de voorkeuren van bestandsbeheer. Daar is een optie om de recht-klik menukeuze om koppelingen aan te maken te vinden. Standaard staat die af.

--- Einde van citaat ---
Klopt! Op deze laptop, meest gebruikt, staat de vink voor verwijzingen aan. Morgen zal ik de desktop op tweehoog daarop controleren.
Alvast bedankt!
Zoals beloofd: op de desktop ook de wijziging aangebracht.
De instructie gaat hierbij:
1 Start Ubuntu
2 Klik in de kolom Activiteiten op Bestanden
3 Klik in de Systeembalk op het driehoekje rechts van Bestanden
4 Klik op Voorkeuren in het Submenu
5 Klik op de tab Gedrag
6 Onder "Aanmaken van verwijzing": klik vóór "Toon actie..." een vinkje aan
7 Sluit menu Voorkeuren
8 Nu kan met een klik rechts op een naam van een bestand een Verwijzing naar dat bestand gemaakt worden; die Verwijzing kan naar elders, bijvoorbeeld op het Bureaublad, gekopieerd worden; de Naam kan gewijzigd worden door "Verwijzing naar" te verwijderen. Het ikoon van de verwijzing heeft een zwart pijltje, dat duidelijk maakt, dat het een verwijzing is.
 

Joshua Orbit:
Kleine insteek:

privacygevoelige materie (wat ik een belastingdocument(en) toch beschouw) is niet veilig op een hit target gevoelig platform als Dropbox.

Wat zou ik je dan wel proberen te adviseren ? Een Drive service te kopen, of de gratis versie voor de eerste testen, bij Google, Microsoft . Bij Google zijn de privacyvoorwaarden en juridische garanties zéér transparant en helder opgesteld. Bij aankoop Drive  (minimum aan 2€ / maand voor 100Gb) van Google zijn er extra veiligheidsmaatregelen in die Drive, de gratis versie is ook veilig maar beperkter.
Vanuit de Drive kan je deel links maken van bepaalde bestanden en ook digitaal afleveren van documenten. Ook Microsoft is daar met One Drive een sterke, betrouwbare, speler in de markt (credit card vereist daar) . Google kan je betalen met PayPal met abo in de PayPal service.

Google Chrome en Ubuntu zijn in een perfect huwelijk te steken. Dus acces tot je Drive/ Cloud documenten vlakbij.  En met een Google Android smartphone heb je ineens ook een digitaal aktetas om aan b.v. ambtenaren of overheid documenten af te leveren mét bewijs van afgifte. 

Dropbox is een stokoud platform en de geschiedenis leert dat het qua veiligheid of garanties met privacy een rioolservice is en daar eigenlijk ook niet voor gemaakt is. Ook is de privacy een wankel schip bij Dropbox.

Dit ter zijde even gemeld.

DickStomp:

--- Citaat van: Joshua Orbit op 2020/03/01, 10:17:04 ---Kleine insteek:

privacygevoelige materie (wat ik een belastingdocument(en) toch beschouw) is niet veilig op een hit target gevoelig platform als Dropbox.

Wat zou ik je dan wel proberen te adviseren ? Een Drive service te kopen, of de gratis versie voor de eerste testen, bij Google, Microsoft . Bij Google zijn de privacyvoorwaarden en juridische garanties zéér transparant en helder opgesteld. Bij aankoop Drive  (minimum aan 2€ / maand voor 100Gb) van Google zijn er extra veiligheidsmaatregelen in die Drive, de gratis versie is ook veilig maar beperkter.
Vanuit de Drive kan je deel links maken van bepaalde bestanden en ook digitaal afleveren van documenten. Ook Microsoft is daar met One Drive een sterke, betrouwbare, speler in de markt (credit card vereist daar) . Google kan je betalen met PayPal met abo in de PayPal service.

Google Chrome en Ubuntu zijn in een perfect huwelijk te steken. Dus acces tot je Drive/ Cloud documenten vlakbij.  En met een Google Android smartphone heb je ineens ook een digitaal aktetas om aan b.v. ambtenaren of overheid documenten af te leveren mét bewijs van afgifte. 

Dropbox is een stokoud platform en de geschiedenis leert dat het qua veiligheid of garanties met privacy een rioolservice is en daar eigenlijk ook niet voor gemaakt is. Ook is de privacy een wankel schip bij Dropbox.

Dit ter zijde even gemeld.

--- Einde van citaat ---
Ik heb geleerd dat het verspreiden van te veel informatie de beste geheimhouding is...

Joshua Orbit:
Moderator edit: bericht verwijderd, niet op de man spelen !

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie