Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: BusyBox probleem  (gelezen 1362 keer)

wouterdevroe

  • Gast
BusyBox probleem
« Gepost op: 2008/06/08, 21:14:29 »
Een week geleden heb ik als windows gebruiker een ISO-file van de officiele Ubuntu site gedowload (Hardy Heron)

Deze heb ik (aan de laagste snelheid) gebrand op een lege CD-RW.

Nadien heb ik de cd in mijn cd-speler gestopt, gewacht tot de dialoogbox tevoorschijn kwam, en gekozen voor optie 2: install ubuntu inside windows

 
Na het vervolledigen van het installatieproces en mijn eerste stappen in de Ubuntu-wereld, moest ik Ubuntu updaten. Dit heb ik gedaan, en toen ik Ubuntu opnieuw herstartte, begonnen de problemen. (geen idee of de updates onderdeel uitmaken van mijn probleem, maar graag vermeldt ik het toch)

Het normale opstartvenster verscheen, ik selecteerde ubuntu als op-te-starten OS, wachtte enkele minuten tot het volgende verscheen:

         BusyBox v1.01 (Debian 1:1.01-4ubuntu3) Built-in shell (ash)
         Enter 'help' for a list of built-in commands.

(de versienummers verschillen, dit heb ik van een forum gehaald van mensen die deze problemen ook meemaken)

Nadien heb ik mijn versie van Ubuntu verwijderd, en opnieuw bij stap één vertrokken alles opnieuw geïnstalleerd. Jammer genoeg met herhalend resultaat.

Graag had ik terug kunnen werken met Ubuntu. Weet u een oplossing voor mijn probleem?

Vriendelijke groeten

Wouter

(onervaren maar desondanks enthousiaste Ubuntu gebruiker)

BusyBox probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/15, 10:31:24 »
Heb je de CD gecontroleerd op fouten? Vaak krijg je een Busy Box error wanneer de CD niet in orde is.

BusyBox probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/15, 10:34:25 »
Zou het niet mogelijk zijn om een echte dual-boot te maken ipv. het te installeren in windows? Het is geweten dat daar nogal eens problemen bij zijn.

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
BusyBox probleem
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/15, 10:59:39 »
Dat "Inside Windows" gedoe heeft me nooit aangestaan.
Ik heb het ook eens getest op een pc waar enkel XP Pro op stond... Ubuntu heeft zelfs nooit willen opstarten.

Ik zou als ik van jou was de raad van SeySayux opvolgen en een dualboot Windows-Ubuntu installeren. Voor een handleiding:
http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/installatie/dualboot_gutsy/
of
http://computertip.googlepages.com/tweevoudigopstartbaarubuntu

Kris
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog

Unix_Jim

  • Gast
BusyBox probleem
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/15, 11:36:18 »
ik heb gister bij iemand anders ook een busybox gehad, na veel tweaken enz kwamen we erachter dat het aan windows lag die niet goed is afgesloten.

wouterdevroe

  • Gast
BusyBox probleem
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/16, 18:26:23 »
ik heb de cd op fouten gecontroleerd: 1 fout.

alleen heb ik, nadat busybox mij de eerste keer parten gespeeld had, de cd al eens op fouten gecontroleerd: toen had ik 4 fouten, wat voor mij teken was om de cd opnieuw te branden. Nu heb ik dus blijkbaar nog altijd 1 fout?

Doe ik iets verkeerd? (brandprogamma: NTI platinum)

BusyBox probleem
« Reactie #6 Gepost op: 2008/06/16, 19:06:40 »
Het zijn ISO file's en heb je geen dan kan je het met ISO Recorder  2 doen.

Of met PowerISO
Download

Vermits je brander goed is en die niet aan end off live zit, enof je media goed is natuurlijk.

Maagoe, zoals hierboven ook al opgemerkt, Ubuntu via Wubi installeren is slechts bedoeld om te testen of te evalueren...
Dus min of meer een nood-oplossing, als je het zo mag noemen..

Een alternatief hiervoor is gewoon booten van de cd, omdat in Linux we allemaal Live-cd hebben.
Je kiest de bovenste optie, ( eng voor windo gebruikrs :P ) echter hij installeerd in het geheugen van je pc.
Indien hij helemaal klaar is kan je werken in Ubuntu, echter tis redelijk langzaam omdat alles via de cd werkt.

Wil je het echt ga dan voor een Dualboot.
http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

PetSno

  • Gast
BusyBox probleem
« Reactie #7 Gepost op: 2008/06/25, 22:16:21 »
Citaat van: Unix_Jim
ik heb gister bij iemand anders ook een busybox gehad, na veel tweaken enz kwamen we erachter dat het aan windows lag die niet goed is afgesloten.
Fantastisch Unix_Jim, dit heeft bij mij het probleem opgelost! Ik heb m'n Windows 'hard' uitgezet (duurt anders te lang zoals alles bij Windows), en vervolgens wou Ubuntu niet opstarten. Effe Windows proper terug opstarten, afsluiten, en geen vuiltje aan de lucht!