Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Apache2 configureren  (gelezen 1098 keer)

fredmens

  • Gast
Apache2 configureren
« Gepost op: 2007/01/01, 15:12:38 »
Hallo,

Ik ben een kersverse Ubuntu gebruiker. Ik heb het geinstalleerd en naar het schijnt werkt alles. Mooi zal je zeggen. Nu wil ik graag Apache2 configureren. Het is al geinstalleerd. Ik kom er maar niet uit. Ik heb op mijn primaire IDE een c partitie staan met een map in de c/root met de naam : stootkop daarin staat een werkende site van 10Gb die al enkele jaren onder XP en apache goed werkt. Router stond voor XP goed, ik neem aan dat dit ook goed staat voor Linux. Ik heb IPadres statisch gemaakt in de linuxbak, kortom daar zou het allemaal niet aan kunnen liggen.

ik krijg de configuratie maar niet kloppend voor mijn webserver. Is er iemand die het configfile zou willen maken, of me een telefoonnummer door wil geven zodat ik samen met wat hulp de linuxbak on-line kan tillen ?? dit kan pas als ik zeker weet dat de site werkt. Ik heb nml ca 20.000 hits per maand en zou het lullig vinden als die mensen misgrijpen door mijn onhandigheid.

Voor de nieuwschierigen : www.stootkop.nl ik zou een mailtje/berichtje erg op prijs stellen.

Bij voorbaat dank :P

Apache2 configureren
« Reactie #1 Gepost op: 2007/01/01, 16:26:55 »
Als je de webserver hebt draaien en je typt je localhost in de adresbalk zie je dan een default website van apache? Zo ja, dan doet je webserver het onder Linux.

Ga daarna eens naar: /etc/apache2/sites-available Hierin staat een bestand "default" Zet hierin het volgende:

Onder
ServerName jouwwwwadres:80
DocumentRoot /var/www/ (de plaats waar je website staat)

Restart Apache2 daarna met sudo /etc/init.d/apache2 force-reload

Offline Tukcedo

  • Lid
    • http://www.tukcedo.nl
Apache2 configureren
« Reactie #2 Gepost op: 2007/01/02, 09:23:28 »
Kijk ook even bij de "Listen" directive. Het kan zijn dat de server alleen luistert op localhost adres (127.0.0.1) of je interne netwerk adres, maar niet op je externe adres. Hangt natuurlijk ook af van je netwerk configuratie.  Je kunt met het commando "netstat -an" zien op welke ports het systeem "luistert" en dus of 80 en/of 443 daar tussen zit.

Als je echt vast zit moet je maar even gillen, dan kunnen we wel wat afspreken hoor!
Tukcedo Services - Unix en Linux Consultants
http://www.tukcedo.nl