Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: veel programma's op PC, maar waar staan ze?  (gelezen 376 keer)

Offline wolfke

  • Lid
veel programma's op PC, maar waar staan ze?
« Gepost op: 2015/12/14, 16:04:13 »
Hallo, als ik via softwarecentrum kijk naar geinstalleerde software, staan daar een hele boel progs. in die ik niet terugvind op mijn PC.  (staan niet op de balk waar dash home, en de meeste progs; opstaan)

Waar vind ik die ergens terug?
vb. Libre Office Match, - tekstverwerker, -Rekenblad,-Presentatie... ,7zip, Archiefbeheer,

Re: veel programma's op PC, maar waar staan ze?
« Reactie #1 Gepost op: 2015/12/14, 16:15:00 »
Ubuntu? Snelzoeker start, en dan (een deel van) de naam van het programma intoetsen. Of een bewerking (bv het woord foto).
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline vanadium

  • Lid
Re: veel programma's op PC, maar waar staan ze?
« Reactie #2 Gepost op: 2015/12/14, 18:31:33 »
Voor een overzicht van je geïnstalleerde programma's: zie antwoord van partyrabbit, maar klik het tweede witte icoon in de onderste rij. Dit toont enkel programma's. Als je rechts ook eens op "Filter resultaten" klikt, dan kan je programma's filteren per type.

Programma's start je inderdaad beter op door de naam te typen, of iets wat ermee verband houdt. "browser" bijvoorbeelt toont je alle browsers. "foto" zal je programma's tonen die met fotobewerking of beheer te maken hebben.

Gebruik je een programma zeer vaak, dan kan je het vastpinnen op de linker balk, zodat het altijd zichtbaar blijft.

Dit geldt natuurlijk alleen als je de standaard Ubuntu versie gebruikt. In andere desktopomgevingen zal het anders zijn.

Re: veel programma's op PC, maar waar staan ze?
« Reactie #3 Gepost op: 2015/12/14, 18:46:21 »
Dank je vanadium. Zo leer ik ook weer iets bij, van die icoontjes en zo.  =D
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline wolfke

  • Lid
Re: veel programma's op PC, maar waar staan ze?
« Reactie #4 Gepost op: 2015/12/14, 20:21:43 »
Bedankt!

Offline vanadium

  • Lid
Re: veel programma's op PC, maar waar staan ze?
« Reactie #5 Gepost op: 2015/12/15, 11:20:55 »
Vroeger waren we gewoon onze programma's te kiezen in een menu. Zowel Unity als Gnome Shell proberen ons andere gewoonten aan te meten - zoeken, of enkel onze enkele meest gebruikte programma's vastpinnen voor één-klik toegang. Eens je dat gewoon bent, is het zoooooo veel efficienter!  :)