Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] Beeldscherm doet raar na update  (gelezen 2517 keer)

Offline Rutgerwlf

  • Lid
    • Rutger Wolf
[opgelost] Beeldscherm doet raar na update
« Gepost op: 2011/08/24, 13:32:12 »
Beste mensen,

nadat ik gisteren de laatste updates keurig geïnstalleerd heb doet mijn beeldscherm opeens raar.
Bij opstarten geeft mijn BenQ een 'out of range' melding (een foutmelding die normaal alleen opdook als ik uit nieuwsgierigheid poogde een spel te spelen in Linux).
Vervolgens verdwijnt deze en start mijn systeem normaal op, maar in een absurd lage resolutie.
In extra stuurprogramma`s stond de NVIDIA op 173 ipv  Current, nadat deze op current stond werd de resolutie beter, maar hij is nog steeds te laag. Mijn beeldscherm wordt in de Nvidia settings ook opeens niet meer herkend, terwijl dat vroeger wel gewoon werkte.

Heeft iemand enig idee of de updates van gisteren iets aan mijn systeem veranderd hebben?

Alvast vriendelijk dank!
« Laatst bewerkt op: 2011/08/24, 13:56:07 door Rutgerwlf »

Offline Rutgerwlf

  • Lid
    • Rutger Wolf
Re: [opgelost] Beeldscherm doet raar na update
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/24, 13:57:06 »
En zo plotseling als het ontstond was het na de 3e keer opstarten ook weer verdwenen. Kan dit topic verwijderd worden?

Re: [opgelost] Beeldscherm doet raar na update
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/24, 17:32:11 »
Verwijderen doen ze hier geloof ik niet aan. En zoiets vraag je normaal door naar een moderator een pm te sturen

Maar out of range betekend dat je resolutie te groot is voor je PC. Misschien dat je driver niet goed ingesteld staat/stond.
Ik weet niet op wat je resolutie staat ingesteld, en wat je Nvidia normaal voor resolutie heeft (dus al heb je ook Windows op je PC, waar staat Windows dan op?)
« Laatst bewerkt op: 2011/08/24, 17:33:47 door Cheap Applications »
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: [opgelost] Beeldscherm doet raar na update
« Reactie #3 Gepost op: 2011/08/24, 17:40:28 »
Mogelijk een voorbijgaand probleem van de dynamische herkenning van de videospullen? Als het weer gebeurt, kun je eens kijken of het helpt wanneer je de instellingen "hard" vastlegt met nvidia-xconfig.

Als volgt:
Toepassingen - Hulpmiddelen - Terminalvenster
tik in (kopieer en plak):
sudo nvidia-xconfig

Druk op Enter. Tik desgevraagd je wachtwoord in; dat blijft geheel onzichtbaar, zelfs geen sterretjes, dat hoort zo.

Daarna volledige herstart van je computer.

Vervolgens even fijnregelen (indien nodig):
http://sites.google.com/site/computertip/geenbeeld#TOC-Nvidia-videokaarten:-schermresoluti

Offline Rutgerwlf

  • Lid
    • Rutger Wolf
Re: [opgelost] Beeldscherm doet raar na update
« Reactie #4 Gepost op: 2011/09/10, 15:28:11 »
Dank voor de tips,

ik heb wat gegoocheld met het opnieuw installeren van de drivers, vervolgens was het probleem weg, maar deden mijn schermen raar (werden wit bij volledig maken). Hierop compiz verwijderd en nu werkt het weer. Zet bij de nieuwe versie alles wel weer vers in elkaar, maar ik kan nu iig weer werken.