Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] dvd in dvd brander speelt niet af  (gelezen 3167 keer)

Offline roeland

  • Lid
[OPGELOST] dvd in dvd brander speelt niet af
« Gepost op: 2010/08/25, 14:32:12 »
Ik heb een DVD lezer/brander TSScorp tyep SH223C.  Ik werk met versie 10.04.  Mijn DVd lezer/brander doet het niet in alle gevallen.

Als ik een DVD plaats, zie ik die in Nautilus.  Als ik hem wil afspelen met VLC player, herkend hij het bestandsformaat niet.  Als ik kijk bij de rechten, dan zijn die niet toegekend.  Als ik DVD decrypter gebruik onder Wine, wordt de DVD device niet herkend.  Volgens mij ontbreekt ergens een instelling of programma.

Ik heb mediabuntu geinstalleerd.  Op het forum zie veel problemen die mijn probleem raken maar niet de oplossing.
« Laatst bewerkt op: 2010/08/26, 13:24:49 door roeland »
Ik werk al jaren met Xubuntu (na enkele jaren de gewone Ubuntu versie  gebruikt te hebben).  Als je gewoon je werk wilt doen zonder toeters en bellen in het uiterlijk en geen´top´ pc of laptop hebt, is Xubuntu aan te bevelen! Nu toch sinds een paar maanden overgestapt naar Mint 20.2 XFCE. net wat stabieler.

Offline walterav

  • Lid
Re: dvd in dvd brander speelt niet af
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/25, 20:47:59 »
Ik heb een DVD lezer/brander TSScorp tyep SH223C.  Ik werk met versie 10.04.  Mijn DVd lezer/brander doet het niet in alle gevallen.

Als ik een DVD plaats, zie ik die in Nautilus.  Als ik hem wil afspelen met VLC player, herkend hij het bestandsformaat niet.  Als ik kijk bij de rechten, dan zijn die niet toegekend.  Als ik DVD decrypter gebruik onder Wine, wordt de DVD device niet herkend.  Volgens mij ontbreekt ergens een instelling of programma.

Ik heb mediabuntu geinstalleerd.  Op het forum zie veel problemen die mijn probleem raken maar niet de oplossing.