Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie alternate loopt vast  (gelezen 3027 keer)

Installatie alternate loopt vast
« Gepost op: 2007/11/26, 22:49:21 »
Ik wil Gutsy naast XP installeren. Bij installatie via gewone livecd liep de installatie vast. Toen maar alternate geprobeerd ,lukte ook niet.

Ik heb:
Asus laptop
Windows XP SP 2
1 hd van 80 gb
1024 gb ram
AMD nog wa processor.

Dit heb ik allemaal gedaan:
Schrijfcontrole Windows
Defragmentatie Windows
Md5 check gewone live cd en alternate (allebei match)
allebei 2 keer gebrand op 4x
cd's op fouten controleren, loopt ie ook vast

Iemand ideetjes? moet ik misschien die andere versie downloaden, die 64bit? Ik heb 7.04 al eens succesvol geinstalleerd, maar ging iets fout. Daarom toen Ubuntu verwijderd, XP geinstalleerd en nu wil ik Gutsy naast XP zetten (ik wil natuurlijk het nieuwste en er zitten wat standaard dingen in Gutsy die bij Feisty niet lukte bij mij).

bvd

Dirk

Installatie alternate loopt vast
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/26, 22:59:02 »
Citaat van: SlechteNaam
cd's op fouten controleren, loopt ie ook vast
Bedoel je hiermee dat met die controle er fouten ontdekt zijn?
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Installatie alternate loopt vast
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/26, 23:06:53 »
Nee, was dat maar, dan wist ik nog wat. Hij kan het proces van fouten controleren niet afmaken omdat hij na 10 seconden gewoon vast loopt, en dan moet ik de computer weer resetten. Vrij ironisch dus

Offline joop905

  • Lid
Installatie alternate loopt vast
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/26, 23:09:48 »
is die laptop een 64bit of 32bit
en wat was die 7.04 (64bit of 32bit)
en is die cd niet te snel gebrand
http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/installatie/

Installatie alternate loopt vast
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/26, 23:14:28 »
is het een stom antwoord dat ik dat niet weet. 7.04 was de meest normale versie, en daar versta ik PC (Intel x86) desktop CD onder.

Onder 'systeem' vind ik:
Mobile AMD (Sempron)
Processor 3400+  
Kloksnelheid: 1.81 GHz, 960 MB.

Zal wel geen antwoord zijn, maar ik weet t verder ook niet

Installatie alternate loopt vast
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/26, 23:17:45 »
En oh ja, ik heb m op speed 4 gebrand, waar 8 meestal geadviseert wordt, dus dat leek me wel sloom genoeg

Installatie alternate loopt vast
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/26, 23:24:21 »
Àltijd de 32bit versie gebruiken.

Brand zo langzaam mogelijk.

En test die cd-rom player eens met een andere cd in Windows, als dat er nog op staat.
Dit lijkt me namelijk meer een hardware probleem als direct een software probleem.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Installatie alternate loopt vast
« Reactie #7 Gepost op: 2007/11/27, 19:32:44 »
Altijd 32 bits versie gebruiken is niet juist! Op systemen met een AMD X2 64 bits processor krijg je UBUNTU echt niet geïnstallleerd met een 32 bits versie.. ook niet met de 32 bits alernate versie. Ik gebruik daarvoor altijd de 64 bits altenate CD (uit ervaring met AMD 4000+ X2, AMD 4200+ X2 en AMD 5200+ X2) Systeem loopt dan als een speer! Er zijn ook 64 bit Sempron processors! Dus wellicht een poging waard?

Installatie alternate loopt vast
« Reactie #8 Gepost op: 2007/11/29, 10:33:11 »
Ik probeer eerst de cd op een andere computer te branden, en dan is die die andere versie misschien een poging waard. Kan dat eigenlijk kwaad om dat te proberen of doet de cd dan gewoon niks?

Installatie alternate loopt vast
« Reactie #9 Gepost op: 2007/11/29, 10:35:44 »
Overigens, ik heb een Mobile AMD Sempron 3400+ processor

Installatie alternate loopt vast
« Reactie #10 Gepost op: 2007/12/04, 16:49:34 »
Nou, ik geef het op. Ubuntu is niet meer aan mij besteed. Ik heb de gewone en de alternate via twee andere branders gebrand, en nog steeds doen ze niet wat ik wil. De 64 bit heb ik ook geprobeerd, leek goed te gaan, maar uiteindelijk kreeg ik een scherm met enkel oranje streepjes. Misschien dat ik het nog via de 7.04 probeer en vervolgens probeer up te graden, maar ik heb er eigenlijk geen zin meer in, dus ik moet t maar doen met mijn Windows. Ubuntu is helaas niet zo makkelijk als altijd beweerd wordt.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Installatie alternate loopt vast
« Reactie #11 Gepost op: 2007/12/04, 16:57:35 »
Citaat van: Maarten123
Altijd 32 bits versie gebruiken is niet juist! Op systemen met een AMD X2 64 bits processor krijg je UBUNTU echt niet geïnstallleerd met een 32 bits versie.. ook niet met de 32 bits alernate versie. Ik gebruik daarvoor altijd de 64 bits altenate CD (uit ervaring met AMD 4000+ X2, AMD 4200+ X2 en AMD 5200+ X2) Systeem loopt dan als een speer! Er zijn ook 64 bit Sempron processors! Dus wellicht een poging waard?
Ik heb hier thuis en op andere plekken op verschillende AMD processoren de 32 bits variant geïnstalleerd.
Dat werkt prima en zonder problemen. Dit zijn zowel dual cores (X2) als processors met 1 core.
Het kan dus best :)

Installatie alternate loopt vast
« Reactie #12 Gepost op: 2007/12/04, 17:00:09 »
Ja ik lees nu op http://www.ciao-shopping.nl/ASUS_F3M_AP034C_Mobile_Sempron_3400_15_4_TFT__756176 dat ik waarschijnlijk toch de 64 bit nodig heb, dus ik probeer maar ff alternate versie hiervan.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Installatie alternate loopt vast
« Reactie #13 Gepost op: 2007/12/04, 17:00:31 »
Citaat van: SlechteNaam
Nou, ik geef het op. Ubuntu is niet meer aan mij besteed. Ik heb de gewone en de alternate via twee andere branders gebrand, en nog steeds doen ze niet wat ik wil. De 64 bit heb ik ook geprobeerd, leek goed te gaan, maar uiteindelijk kreeg ik een scherm met enkel oranje streepjes. Misschien dat ik het nog via de 7.04 probeer en vervolgens probeer up te graden, maar ik heb er eigenlijk geen zin meer in, dus ik moet t maar doen met mijn Windows. Ubuntu is helaas niet zo makkelijk als altijd beweerd wordt.
Je hebt wel vreemde problemen zeg... Werkt Windows op die computer wel goed? En een andere versie van Ubuntu?
Ik gok dat het probleem van het scherm met alleen oranje streepjes wel op te lossen is. Dat is een kwestie van de beeldscherminstellingen goed zetten.

Welk type laptop heb je precies?

Installatie alternate loopt vast
« Reactie #14 Gepost op: 2007/12/07, 18:48:21 »
Het is opgelost. Met de 64-bit alternate cd heb ik t voor elkaar gekregen. Ik heb nu dus zowaar een werkend dualboot systeem. Wel nog een aantal probleempjes mbt 64 bit zoals installatie van flash, maar dat zal allemaal wel goed komen.

Installatie alternate loopt vast
« Reactie #15 Gepost op: 2007/12/08, 01:16:14 »
Ik dacht het wel! De 64 bits alternate. Succes met het installeren van de overige software. Gaat je vast ook wel lukken!!