Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: PDF onduidelijke tekst  (gelezen 1349 keer)

kersje86

  • Gast
PDF onduidelijke tekst
« Gepost op: 2007/10/31, 12:39:55 »
Hallo,

Ik heb een pdfbestandje die wanneer ik in xp open gewoon normaal lekker alles duidelijk leesbaar is. Maar wanneer ik deze open met Linux is het nog wel te lezen maar niet zo duidelijk , net beetje het lettertype wanneer je scheel kijkt? Zo wil ik het dus niet op papier dussen heb ik alles gekopieerd en geplakt in een .doc bestandje dan krijg ik daar alles met een 1,5 alinea spacing, terwijl in de eigenschappen dat niet zo is... iemand idee hoe ik ten eerste dit alles weer bij mekaar kan zetten zonder alinea´s en ten tweede, hoe dat nou eigenlijk kan dat in XP en Linux een ander format te zien krijgt.

Groetjes,

Linuxnoobie :P

Offline joop13

  • Lid
PDF onduidelijke tekst
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/31, 13:33:50 »
Je zou Adobe Reader kunnen installeren. Via http://www.adobe.com/products/acrobat/readstep2_allversions.html en dan de versie .deb. Die wordt automatisch geinstalleerd via Gdeb.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
PDF onduidelijke tekst
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/31, 13:45:48 »
Welk programma gebruik je om de pdf's te lezen?
Hier werkt "Evince documentviewer" alleszins zonder problemen. Ook kan je Kpdf eens proberen.

Kris
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog

Offline vanadium

  • Lid
PDF onduidelijke tekst
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/31, 14:05:20 »
en mogelijk gaat het om een PDF waar de fonts niet bijgesloten zijn. Als die fonts niet bestaan op je Ubuntu, dan wordt een vervangfont gebruikt, en dat durft soms tegenvallen. Met pdffonts kan je eens zien welke fonts dat zijn en of ze ingesloten zijn in de PDF.

kersje86

  • Gast
PDF onduidelijke tekst
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/31, 14:20:36 »
ik heb nix geinstalleerd... hij opent hem met Microsoft Word?????????  Ik ga de bovenstaande softwares eens proberen... thx iig

kersje86

  • Gast
PDF onduidelijke tekst
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/31, 14:34:06 »
Adobe geinstalleren en ziet er veel beteruit... thx :D