Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Uit een game gaan hoe doe je dat?  (gelezen 7728 keer)

Re: Uit een game gaan hoe doe je dat?
« Reactie #25 Gepost op: 2010/07/04, 22:13:11 »
Ow, the virtuele terminal, ik dacht dat je zei ctrl+alt+1-6, maar je zei F1-6, never mind die ken ik wel :rolleyes:
Die alt+sysrq is ook een handige, bedankt voor de tip :)
Is die ctrl+sysrq+b reboot wel een veilige reboot of doe je dan een harde reboot?
Als je de Skinny Elephants-volgorde aanhoud is het een veilige reboot, anders is het een harde reboot...
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: Uit een game gaan hoe doe je dat?
« Reactie #26 Gepost op: 2010/07/04, 22:14:16 »
Dank, weer wat geleerd :)

Offline koen_92

  • Lid
Re: Uit een game gaan hoe die je dat?
« Reactie #27 Gepost op: 2010/07/05, 18:02:56 »
Hmm, het zou normaal gezien mogelijk moeten zijn om 2 Xservers te draaien, ieder op hun eigen virtuele console. Je kan dan dmv ctrl+alt+f7 en ctrl+alt+f8 switchen. Geen enkele game op Linux kan die toetsen in beslag nemen, die zitten vast in de kernel. Je zou dan je game in één sessie kunnen spelen, en je andere programma's in de andere sessie zetten.

Ik weet dat hier vroeger in Suse met KDE3 een optie voor was (Nieuwe sessie starten), maar ik weet niet of Ubuntu dat ook nog kan...

- SeySayux

EDIT: dit gaat nog (ergens in het menu afmelden->vergrendelen of zo), maar enkel met 2 verschillende gebruikersaccounts...
Of zo'n console openen met ctrl+alt+f2 en intypen:
startx -- :2


Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Uit een game gaan hoe doe je dat?
« Reactie #28 Gepost op: 2010/07/07, 10:05:12 »
Zelfs met de snelkoppeling naar alle vensters verbergen wi het hier niet....  >:(

Re: Uit een game gaan hoe doe je dat?
« Reactie #29 Gepost op: 2010/07/07, 12:15:22 »
misschien dat op ubuntu er ook een toetsencombinatie moet komen waar spel ontwikkelaars zich aan moeten houden, waardoor je eruit kan komen. <super+ESC> ??

Offline JvH

  • Lid
Re: Uit een game gaan hoe doe je dat?
« Reactie #30 Gepost op: 2010/07/07, 13:21:43 »
Tja, het hangt hoe dan ook voornamelijk van de spelprogrammeurs af vrees ik. Onder Windows had/heb je soms ook spellen die heel slecht om kunnen gaan met wisselen tussen vensters e.d.

Re: Uit een game gaan hoe doe je dat?
« Reactie #31 Gepost op: 2010/07/07, 19:47:17 »
Het lijkt jullie te ontgaan, dat sommige spellen gebruikmaken van invoertechnieken die het toetsenbord kapen, waardoor er geen interactie met het bureaublad meer kan plaatsvinden. Toepassingen die zich aan de standaarden houden, zoals Wine-programma's, zijn uitstekend in staat om in volledig scherm te alt+tabben, het bureaublad te weergeven, enzovoorts.

Re: Uit een game gaan hoe doe je dat?
« Reactie #32 Gepost op: 2010/07/07, 20:11:06 »
Het lijkt jullie te ontgaan, dat sommige spellen gebruikmaken van invoertechnieken die het toetsenbord kapen, waardoor er geen interactie met het bureaublad meer kan plaatsvinden. Toepassingen die zich aan de standaarden houden, zoals Wine-programma's, zijn uitstekend in staat om in volledig scherm te alt+tabben, het bureaublad te weergeven, enzovoorts.

Dat lijkt ons niet te ontgaan. Sterker nog: dat heb ik in het begin van dit topic al aangekaart. http://forum.ubuntu-nl.org/games/uit-een-game-gaan-hoe-die-je-dat/msg615539/#msg615539
Maar waar het in dit topic om gaat is native Linux-games.