Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wachtwoord in Evolution  (gelezen 1694 keer)

Offline schrierpi

  • Lid
Wachtwoord in Evolution
« Gepost op: 2010/07/18, 21:42:47 »
Hallo,
Bij het ophalen van e-mail op pop.hccnet.nl met Evolution (Ubuntu 10.4) wordt om het wachtwoord van de default keyring gevraagd. Na het ingeven van het wachtwoord voor de default keyring treedt vervolgens een inlogfout op de popserver op. De server geeft: "-ERR [Auth] authenticating: authentication failure" en vraagt om het wachtwoord voor de mailaccount. Na ingeven van dit wachtwoord wordt de mail netjes opgehaald. Vervelend, want iedere keer als de mail opgehaald wordt moet steeds weer het wachtwoord voor de popserver worden ingegeven. Annuleren (als om het wachtwoord voor de popserver gevraagd wordt) leert dat de sleutel voor de popserver uit de default keyring is gedeleteerd. Het lijkt er dus op dat de popserver het wachtwoord uit de keyring niet accepteert. Heeft iemand misschien een oplossing voor dit probleem?
Peter

Re: Wachtwoord in Evolution
« Reactie #1 Gepost op: 2010/07/18, 23:40:20 »
Heb je bij de instellingen van de mailaccount aangevinkt "dit wachtwoord onthouden" ? dan vraagt hij het één keer en slaat het vervolgens op in de keyring. Soms vraagt hij er dan nog wel eens om, maar dat is enkel bij verbindingsproblemen. Dat komt bij POP3 niet zo veel voor.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline schrierpi

  • Lid
Re: Wachtwoord in Evolution
« Reactie #2 Gepost op: 2010/07/19, 09:33:13 »
Ja, dat staat altijd aangevinkt. Na ophalen van de post staat de popserver ook weer netjes in de keyring. Als bij een volgende inlog opnieuw om het wachtwoord gevraagd wordt is (bij annuleren) de popserver uit de keyring verdwenen.

Re: Wachtwoord in Evolution
« Reactie #3 Gepost op: 2010/07/19, 09:54:04 »
Dan is er iets mis met de instellingen van seahorse... Bij mij onthoudt hij zelfs verkeerde pogingen, dat is dus totaal het tegenovergestelde gedrag... Je zult daar eens moeten zien.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline schrierpi

  • Lid
Re: Wachtwoord in Evolution
« Reactie #4 Gepost op: 2010/07/19, 17:28:26 »
Beste Prosper,
Dank voor je reacties. Geen sleutel meer vinden in de keyring treedt alleen op als ik annuleer wanneer de popserver om het wachtwoord vraagt. Als ik het wachtwoord wel geef, dan komt het netjes in de keyring. Probleem is dat bij de volgende inlog bij de popserver (staat bij mij op 10 minuten) de server weer om een wachtwoord vraagt. Zo herhaalt zich het euvel iedere keer weer.....
Peter