Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Software installeren algemeen  (gelezen 597 keer)

hvanessen

  • Gast
Software installeren algemeen
« Gepost op: 2008/02/06, 13:46:12 »
Naast het standaard installeren wil ik natuurlijk ook diverse applicaties/spellen zelf installeren. Deze kan ik dan downloaden van internet en heb dan verschillende files zoals .deb .gz of .rpm

Wie kan mij dan uitleggen hoe ik deze moet installeren, of heeft een verwijzing naar informatie  geven hoe dit in zijn werk gaat.

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
Software installeren algemeen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/06, 16:25:20 »
Het makkelijkste is installeren via de resposories. Ga daarvoor naar Toepassingen en dan installeren/verwijderen. Je kunt dan uit een hele lijst van programma's kiezen en precies dat downloaden wat je nodig hebt.

Als je programma er niet tussen zit en je vind iets op internet (wees daar wel voorzichtig mee ;) ) dan kun je altijd het beste een .deb bestand kiezen. Dit is het programma formaat dat Debian en dus Ubuntu gebruikt.  Je krijgt dan updates voor de onderdelen van het programma die ook in de respositories zitten. Mocht dat niet beschikbaar zijn, dan pas op het laatste moment kiezen voor een programma in een tar.bz of tar.gz formaat. Dan installeer je vanuit bron en daar komen vaak wat terminal handelingen bij aan de pas.

Software installeren algemeen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/06, 17:01:53 »
Wat Raggar schrijft is natuurlijk het beste en makkelijkste, als je toch perse een ander type wilt installeren zie mijn handtekening.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.