Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tip: eigen tekst in Grubmenu, bij meerdere Linuxen op schijf  (gelezen 1853 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Tip: eigen tekst in Grubmenu, bij meerdere Linuxen op schijf
« Gepost op: 2016/09/09, 13:21:59 »
Heb je een meervoudig opstartbare computer, waarop meer dan één versie van Linux Mint en/of Ubuntu is geïnstalleerd? Dan kan het handig zijn om het Grubmenu aan te passen, zodat je duidelijker ziet wat je opstart.

De aanpak is als volgt: https://sites.google.com/site/computertip/grubeigentekst

Doe er je voordeel mee!   :)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Tip: eigen tekst in Grubmenu, bij meerdere Linuxen op schijf
« Reactie #1 Gepost op: 2016/09/09, 13:52:19 »
Bijna goed.
Maar je moet eerst opnieuw opstarten om je hoofd-versie te starten en daarna (eventueel nogmaals) sudo update-grub te doen.

Aanvulling:
Voor iedere partitie heb ik de achtergrond PNG file verplaatst naar /boot/grub en voorzien van tekst, waarin staat welke partitie het is en welke Linux versie, zodat ik niet in de war kom.
Deze PNG file gebruik ik ook als achtergrond van het bureaublad, dus ik heb altijd in het zicht waar en waarmee ik werk.

Dit doe ik met mijn 2 centen :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Tip: eigen tekst in Grubmenu, bij meerdere Linuxen op schijf
« Reactie #2 Gepost op: 2016/09/09, 15:58:50 »
Bijna goed.
Maar je moet eerst opnieuw opstarten om je hoofd-versie te starten en daarna (eventueel nogmaals) sudo update-grub te doen.
Dat stond er al: stap 7 en verder.... Maar ik zal 't wat benadrukken, met vetgedrukt en zo. :)

Citaat
Aanvulling:
Voor iedere partitie heb ik de achtergrond PNG file verplaatst naar /boot/grub en voorzien van tekst, waarin staat welke partitie het is en welke Linux versie, zodat ik niet in de war kom.
Deze PNG file gebruik ik ook als achtergrond van het bureaublad, dus ik heb altijd in het zicht waar en waarmee ik werk.

Dit doe ik met mijn 2 centen :lol:
Handig!
« Laatst bewerkt op: 2016/09/09, 16:05:21 door Pjotr »