Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opstarten Linux Mint @1.1 Vera  (gelezen 1380 keer)

Offline yvja

  • Lid
Opstarten Linux Mint @1.1 Vera
« Gepost op: 2023/06/03, 13:08:35 »
Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt met Linux Mint.
Maar bij Linux Mint 21.1 Vera, krijg ik nu bij het opstarten de hele listing van 21.1 Vera in beeld.
Dit dan op mijn Lenovo L440 Amd64 laptop.

Is dat normaal nu bij de 21 versies van Linux Mint?
Ik verneem het wel en alvast bedankt!

Offline yvja

  • Lid
Re: Opstarten Linux Mint @1.1 Vera
« Reactie #1 Gepost op: 2023/06/04, 11:26:23 »
Plus dat het ook regelmatig om de wachtwoorden weer vraagt, dan kende ik niet in deze versie van Linux Mint 19.3

Offline yvja

  • Lid
Re: Opstarten Linux Mint @1.1 Vera
« Reactie #2 Gepost op: 2023/06/07, 11:22:56 »
En ook kan ik de Bladwijzerlijst, die ik in Linux Mint 20 wel kan importeren uit de 19.3 versie van Linux Mint?
Lukt mij dat niet meer met de 21.1 versie van Linux Mint.
Heb de . json  wel veranderd in .html, maar dat maakt dus niets uit.

Omdat er toch nog geen bladwijzerbestand  al in staat, heb ik de uitgebreidere helpfile aangaande Linux Mint 21.1 er bijgepakt.
Daar staat dan dit ondermeer in; Voor Firefox Klik op de Bladwijzerknop (die rechts? van het sterretje) - Alle bladwijzers tonen

Ik zal er dan wel weer overheen gekeken hebbende, maar om te beginnen zie ik dat sterretje al niet en/of  in Linux Mint 21.1; een vraagteken dus voor mij?
« Laatst bewerkt op: 2023/06/07, 11:24:49 door yvja »

Offline yvja

  • Lid
Re: Opstarten Linux Mint @1.1 Vera
« Reactie #3 Gepost op: 2023/06/09, 19:09:09 »
@Pjotr zegt op pagina 7 in de Linux Mint Helpfile dit betreffende de 'bladwijzers'!
Inderdaad verwijder je dan ook de reeds aangemaakte bladwijzerlijst direct uit je firefox gegevens. Maar, dan zegt hij ook dat je die lijst ook kan teruplaatsen met hetzelfde commando  waarmee je het eerst  hebt verwijderd? 
Dus gaat dan het ook met dit commando : rm -r -v ~/mozilla && -r -v ~/.cache/mozilla ???? (waarmee je het eerst  hebt verwijderd?)

(dit kan dus af en toe heel erg lastig zijn wanneer jezelf het meest in je rechterbreinkant zit hé (dan begrijp je vaak niet eens wat iemand zegt die meestal in zijn linkerbreinkant iets stelt of zegt !))

Offline yvja

  • Lid
Re: Opstarten Linux Mint @1.1 Vera
« Reactie #4 Gepost op: 2023/06/10, 12:58:57 »
Kun je ook je binnengekomen emails op een externe harde schijf zetten, dus niet meer op dezelfde schijf waar de software dan op staat?
Geldt dat dan ook voor alle berichtgevingen?

Bedank alvast voor je antwoord.

Offline rico70

  • Lid
Re: Opstarten Linux Mint @1.1 Vera
« Reactie #5 Gepost op: 2023/06/10, 15:58:39 »
Kun je ook je binnengekomen emails op een externe harde schijf zetten, dus niet meer op dezelfde schijf waar de software dan op staat?
Ik denk het wel.Je kan in Thunderbird aangeven in welke map je mails staan, of het goed werkt met een externe schijf is een kwestie van proberen

Offline yvja

  • Lid
Re: Opstarten Linux Mint @1.1 Vera
« Reactie #6 Gepost op: 2023/06/11, 15:55:31 »
Bedankt @rico70 !

Kun je ook een bladwijzerbestand van 3-6-2023 downloaden in Linux Mint 21.1?
Al wel op diverse manieren geprobeerd, maar krijg dit bladwijzerbestand er niet in.
Met een .htsml sleutel, dan komt het in de browser, en als .json, zie ik er helemaal niets van.
Eerder ging dit altijd goed met de oudere Linux Mints, is er iets veranderd?

Offline yvja

  • Lid
Re: Opstarten Linux Mint @1.1 Vera
« Reactie #7 Gepost op: 2023/06/11, 20:10:36 »
Bedankt @rico70 !

Kun je ook een bladwijzerbestand van 3-6-2023 downloaden in Linux Mint 21.1?
Al wel op diverse manieren geprobeerd, maar krijg dit bladwijzerbestand er niet in.
Met een .htsml sleutel, dan komt het in de browser, en als .json, zie ik er helemaal niets van.
Eerder ging dit altijd goed met de oudere Linux Mints, is er iets veranderd?

hebben jullie enig idee waarom dat nu steeds weer mislukt, het laden van het bladwijzersbestand?

Komt dat misschien omdat het bij mij nu als een programma is opgeslagen?

Offline nieuwbie

  • Lid
Re: Opstarten Linux Mint @1.1 Vera
« Reactie #8 Gepost op: 2023/06/19, 10:06:41 »
Waarom maak je niet een Firefox-account aan? Ben je van al dat geleuter verlost. Bij een nieuwe installatie even synchroniseren en klaar.

https://www.mozilla.org/nl/firefox/sync/

Mark
Clevo CJ70CU i7 16GB Ubuntu Unity 22.04; HP Compaq Presario CQ57 i3 4 GB Ubuntu Unity 20.04; HP Elitebook 6930p Core2 Duo 2GB Mint Cinnamon 20; HP 6830s Core2 Duo Xubuntu 20.04; HP nc6120 Pentium M 2GB MX-21

Offline loti

  • Lid
Re: Opstarten Linux Mint @1.1 Vera
« Reactie #9 Gepost op: 2023/06/19, 11:31:04 »
Ga in Firefox naar bladwijzerbeheer en kies dan  importeren en reserve kopie maken, kies dan herstellen en klik onderaan op bestand kiezen, en kies dan bookmarks  .json. Ik neem aan dat je dit bestand ergens heb opgeslagen.

Offline yvja

  • Lid
Re: Opstarten Linux Mint @1.1 Vera
« Reactie #10 Gepost op: 2023/06/21, 12:43:54 »
Ga in Firefox naar bladwijzerbeheer en kies dan  importeren en reserve kopie maken, kies dan herstellen en klik onderaan op bestand kiezen, en kies dan bookmarks  .json. Ik neem aan dat je dit bestand ergens heb opgeslagen.

Ja @loti , dat heb ik. (naar mijn gevoel nogal anders dan voorheen in de Linux versies, kan dat?)
Werkte dus al heel lang op versie 19.3 van Linux Mint. Op 21.1 gaat het nogal anders en ja ik dien er dan opnieuw aan te gaan wennen. Apart toch... wennen aan een programma  :-X

Offline yvja

  • Lid
Re: Opstarten Linux Mint @1.1 Vera
« Reactie #11 Gepost op: 2023/06/21, 12:45:28 »
Waarom maak je niet een Firefox-account aan? Ben je van al dat geleuter verlost. Bij een nieuwe installatie even synchroniseren en klaar.

https://www.mozilla.org/nl/firefox/sync/

Mark

Weer een verplichting erbij  =D

Offline loti

  • Lid
Re: Opstarten Linux Mint @1.1 Vera
« Reactie #12 Gepost op: 2023/06/21, 14:41:10 »
Ik zou niet weten wat er anders is, maar heb je de bladwijzerwerkbalk wel geactiveerd, zodat deze zichtbaar is?

Offline yvja

  • Lid
Re: Opstarten Linux Mint @1.1 Vera
« Reactie #13 Gepost op: 2023/06/21, 17:03:38 »
Ik zou niet weten wat er anders is, maar heb je de bladwijzerwerkbalk wel geactiveerd, zodat deze zichtbaar is?

ja hoor ;)