Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: firewall rule om mediaspeler in de woonkamer toe te laten op mijn ubuntu pc  (gelezen 599 keer)

Offline tobe66

  • Lid
Ik heb een pc met Ubuntu waar een firewall aan staat, volgens sommige is dat niet nodig, anderen zeggen weer dat het zeer verstandig is.
anyway ik heb de firewall aan staan.
Heb de grafische schil om te configureren, GUFW.

Incoming staat op Deny en outgoing op Allow.

Nu wil ik een rule erin zetten dat mijn sambashare Video's te benaderen is door mijn mediaspeler beneden bij de tv en ook door andere pc's binnen mijn eigen netwerk.
Had een rule gemaakt als volgt, ipnummer 192.168.1.100 t/m 192.168.1.130 allow in tcp poort 139 en 445 en udp 137 en 138, dus zo een rules aangemaakt, maar ik kan nog steeds niet vanaf een andere pc mijn share benaderen.

Wat doe ik fout?

Offline Stormlord

  • Lid
Hallo,

Voer het volgende in: Allow 192.168.1.0/24
Dit geeft al je computers en andere apparaten toegang tot je machine.  Dit geeft toegang van 192.168.1.1 t/m 192.168.1.254
Geef geen poornummert op, dan zijn alle poorten beschikbaar binnen je eigen netwerk.

Succes,
Egbert

Offline Stormlord

  • Lid
Hallo,

Voer het volgende in: Allow 192.168.1.0/24
Dit geeft al je computers en andere apparaten toegang tot je machine.  Dit geeft toegang van 192.168.1.1 t/m 192.168.1.254
Geef geen poornummert op, dan zijn alle poorten beschikbaar binnen je eigen netwerk.

Succes,
Egbert

Kijk ook hier even:
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Gufw