Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VHS naar DVD  (gelezen 5579 keer)

VHS naar DVD
« Gepost op: 2009/01/27, 11:43:02 »
Zoals jullie in een eerder topic al hebben kunnen lezen heb ik getracht mijn Philips AVG01 werkend te krijgen met Ubuntu.
Helaas is dit niet gelukt tenminste ik heb nog geen enkel programma gevonden wat deze converter herkend.

Maar ik wil hier niet al te lang mee blijven tobben en eventueel iets anders gaan proberen, misschien dat er mensen op dit forum zijn die mij wat tips kunnen geven.

Welke converter/videokaart werkt wel onder Ubuntu?

Wat is een goed programma om de video te converteren?


Johan

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Re: VHS naar DVD
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/28, 17:06:17 »
Ik heb ooit een pci kaartje met bt878-chip op de kop getikt, en dat wordt standaard herkent, ik denk dat dat voor alle kaarten met deze chip geld. Software is onder Ubuntu nog wel een negatief punt vind ik, afspelen is geen probleem, bijvoorbeeld met het goede tvtime, opnemen is mij alleen succesvol gelukt via het terminalprogramma mencoder. Mijn 1,3ghz processor kan het zelfs dan eigenlijk net niet aan, met meer snelheid moet videokwaliteit kunnen, wat genoeg is voor dit doel lijkt me. Veel informatie heb ik gevonden op http://forum.videohelp.com/topic307679.html

Marten

Re: VHS naar DVD
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/05, 17:05:51 »
Ook ik wil mijn oude VHS tapes over gaan zetten op DVD. Ik heb een tijd geleden een USB 2.0 Plug & Play Interface van Thyphoon gekocht. Deze sluit je aan op een vrije USB poort. Geluid via de line-in van de geluidskaart. Er zit alleen een CD met drivers bij voor Windows..... :(
Ik wil Kino gebruiken om de beelden op te nemen, maar krijg de melding: raw1394 kernel module not loaded or failure to read/write /dev/raw1394! Ook heb ik geen geluid, maar da's waarschijnlijk een kwestie van de juiste ingang op mijn geluidskaart ;)
Op mijn videokaart zit ook een TV-out connector (S).
Ik heb al in dit Forum "gesnuffeld", maar kom niet echt een artikel tegen dat aansluit bij mijn probleem.

Re: VHS naar DVD
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/05, 17:08:45 »
Het makkelijkste is eigenlijk gewoon een DVD-speler kopen, die VHS automatisch voor je omzet naar DVD als je er een lege DVD in stopt. Of een harddiskrecorder. Dan zet je de inhoud van de VHS op die harddisk, en vervolgens brand je het als het ware op een DVD'tje.

Re: VHS naar DVD
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/05, 17:27:27 »
Da's natuurlijk ook een optie, maar ik heb weinig zin om extra apparatuur aan te schaffen. Ik wil het graag via de PC doen, zodat ik de opname's eventueel ook nog kan bewerken.

Offline mcgyver

  • Lid
Re: VHS naar DVD
« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/06, 14:19:50 »
Met zo, n Hauppauge tv kaart moet het lukken in windows (lees ik overal). De PVR-500 doet het, heb ik begrepen. Dan moet het ook kunnen in Ubuntu, denk ik. Ik heb nu wat tijd gestoken in videobewerking in Windows Moviemaker. Komende week doe ik hetzelfde met Nero 8 (in Windows). Als dat lukt zal ik ook in Ubuntu hiermee aan de slag. Ik heb een Hauppauge PVR-500 en een PVR-350 kaart.

Re: VHS naar DVD
« Reactie #6 Gepost op: 2009/05/06, 19:39:51 »
De hauppauge pvr kaarten worden ook in linux prima ondersteund. Daar moet dat wel mee lukken lijkt me. Ik heb een Mythdora computer met twee van deze capture kaarten. Prima beeld.

Re: VHS naar DVD
« Reactie #7 Gepost op: 2009/05/10, 22:58:33 »
Ik kwam deze tegen bij Conrad; enig idee of dat ook gaat werken met Ubuntu?
PINNACLE STUDIO MOVIEBOARD 500PCI : http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=994953.

Re: VHS naar DVD
« Reactie #8 Gepost op: 2009/05/12, 22:25:08 »
Is die andere die daar onder staat, die DVD-creator USB 2.0 niet veel makkelijker en is nog veel goedkoper ook!
Alhoewel, het werkt met Incl. Cyberlink PowerDirector 5-software, wat natuurlijk niet zal werken op Ubuntu of wel onder wine, dat weet ik natuurlijk  niet.

Die heb ik reeds in mijn bezit (ooit gekocht toen ik nog Windows draaide) en ook al uitgeprobeerd: werkt niet. Vandaar dat ik naar iets anders op zoek ben.