Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kubuntu als hoofdprogramma?  (gelezen 671 keer)

SoundwaveNL

  • Gast
Kubuntu als hoofdprogramma?
« Gepost op: 2009/02/27, 17:51:22 »
Hoe krijg ik Kubuntu als hoofdprogramma sda1 compleet zodat Ubuntu 8.04 er niet meer op staat, maar de sda2 [backup/herstel vista] wel blijft bestaan?
Als ik van de sda1 partitie wil bewerken dan geeft hij verschillende opties aan. Welke moet ik hebben zodat Kubuntu op de sda1 partitie van 115gb komt te staan en de sda2 dus intakt blijft.

ext3 of ext2? Wat is de setup in partitie bewerken menu'tje?  bijvoorbaat dank! grin

Deze vraag heb ik eerder gesteld maar nu wil ik dus Ubuntu 8.04 verwijderen en Kubuntu 8.10 kompleet er op knallen.

Thnx

Offline vanadium

  • Lid
Re: Kubuntu als hoofdprogramma?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/27, 17:59:48 »
Meerdere wegen leiden naar Rome, maar één en ander hangt ook af van je huidige partitionering.

Veiligst is misschien voor jou handmatig koppelen. In het installatieprogramma kan je zeggen welke partitie waar moet gekoppeld worden, en of de partitie al dan niet geformatteerd moet worden.

root (/) moet gekoppeld worden aan /dev/sda1, en geformatteerd worden als ext3
Voor swap neem je ook je reeds bestaande partitie. Swap wordt niet geformatteerd.

Je bestaande gegevens op sda1 worden hierbij gewist: hou daar rekening mee.

Re: Kubuntu als hoofdprogramma?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/27, 18:00:56 »
Daarvoor hoef je (gelukkig) niet een herinstallatie te doen. Omdat de gehele Ubuntu/Kubuntu/Xubuntu-desktop in één pakket zit, kun je deze dus gemakkelijk installeren. Deïnstalleren gaat wat moeilijker helaas. Installeer eens: kubuntu-desktop . Tijdens de configuratie van dit pakket vraagt Ubuntu welke loginmanager je wilt: kies hier voor KDM. Herstart, en je hebt Kubuntu naast Ubuntu ;-) Dan kan ik weer verder uitleggen hoe je alle Ubuntu-pakketten verwijdert.

SoundwaveNL

  • Gast
Re: Kubuntu als hoofdprogramma?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/27, 21:09:48 »
Maar even voor de constructie dan.
Als ik Ubuntu 8.04 er op heb staan en ik ga naar pakketbeheer installeren/verwijderen en ik zoek naar kubuntu-desktop.
Hoe zit dit dan precies.
Wat is dan het verschil tussen Ubuntu + Kubuntu-desktop en de cd KDE Kubuntu 8.10 helemaal van af het begin installeren? :)