Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Programma's bij opstart "toewijzen" aan een vast werkblad: kan dat?  (gelezen 402 keer)

Offline Jenske

  • Lid
Enkele jaren geleden stelde ik op dit forum ook al eens een vergelijkbare vraag, maar die leverde geen bevrediging antwoord op.

Ik wil namelijk het volgende:

-- als ik een bepaald programma opstart (vb. Digikam, Inkscape, ...) dat dit "automatisch" wordt opgestart in werkblad 3 (waar ik bv. alle grafische verwerkingsprogramma's wil bij elkaar zetten)
-- als ik Writer opstart, wil ik dat dat in werkblad 2 terecht komt
-- Chromium en Firefox wil ik in werkblad 1 draaien
-- een pdf moet in het laatste werkblad worden geopend; dit is mijn "lees-werkblad"
-- het toewijzen van programma's aan werkbladen zou moeten kunnen gebeuren op een door mijzelf gekozen wijze: als ik bv. per se altijd Digikam op hetzelfde werkblad wil laten opstarten als Gimp, maar Inkscape op een ander werkblad, moet ik dat kunnen instellen
-- het "systeem" dat hiervoor wordt gebruikt zou wél moeten rekening houden met het aantal werkbladen dat ik heb ingesteld. Als ik dus een programma toewijs aan werkblad 5, maar Ubuntu staat ingesteld op 4 werkbladen, zou "het systeem" ervoor moeten zorgen dat er 5 (of 6 of 7 of ...) werkbladen worden geopend.

Kan dat? Bestaat daar een tool o.i.d. voor?
« Laatst bewerkt op: 2014/04/21, 12:26:47 door Jenske »
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: Programma's bij opstart "toewijzen" aan een vast werkblad: kan dat?
« Reactie #1 Gepost op: 2014/04/20, 14:19:01 »
even zoeken op het forum naar Programma's koppelen aan werkblad dan kom je zat tegen
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline Jenske

  • Lid
Merci voor de tip.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline Jenske

  • Lid
Als je bedoelt dat ik op het berichticoon moet klikken en vervolgens duim omhoog, ben ik mee.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM