Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Compiz  (gelezen 945 keer)

Offline Lars

  • Lid
    • Tuxplace.nl
Compiz
« Gepost op: 2008/03/21, 17:49:24 »
Weet iemand hoe je in compiz fusion de cube caps een andere transparantie geeft dan de rest van de cube: Zoals hier. http://www.theopensourcerer.com/wp-content/uploads/2007/07/compiz-fusion.png

Compiz
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/21, 22:03:43 »
Ze hebben in ieder geval een transparant plaatje gebruikt voor de cap, die met de tekst van Ubuntu. Verder is het wat rommelen met de knoppen en schuifjes.
Bij de cube tabje transparent cube even spelen met de instelling van de schuifjes tot je het leuk vindt. Tabje Apperance Cube color op doorzichtig zetten of een beetje kleur net wat je leuk vind.(ik lijk Bob Ross wel)Even naar beneden scrollen naar Skydome zoek een leuk plaatje uit of een texture. Ook de kleuren daaronder aanpassen naar smaak of doorzichtig.
Dan naar cube caps Appereance cube top color en cub bottem color op doorzichtig zetten, plaatjes toevoegen, zoiets als in jouw link, ik heb er kleine plaatjes van een Gibson gitaar opstaan, lijkt net of ze zweven. Bij het tapje Behavior aanvinken wat je wilt. Als het goed is heb je nu een doorzichtig of bijna doorzichtige cube met dito cube caps.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Lars

  • Lid
    • Tuxplace.nl
Compiz
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/22, 11:03:15 »
Ja, oke. Dat wist ik al, maar ik bedoel hoe je instelt dat de cube caps een andere transparantie hebben dan de rest(zijkanten) van de cube. Als je namelijk bij desktop cube op het tabje transparant cube de transparantie verandert, verandert de transparantie van de cube caps ook. Hoe kun je dat apart instellen? Er staat namelijk bij Cube Caps ook geen schuifje voor transparantie.

Offline shappie

  • Lid
Compiz
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/22, 11:38:27 »
Citaat van: LarsVeldscholte
Ja, oke. Dat wist ik al, maar ik bedoel hoe je instelt dat de cube caps een andere transparantie hebben dan de rest(zijkanten) van de cube. Als je namelijk bij desktop cube op het tabje transparant cube de transparantie verandert, verandert de transparantie van de cube caps ook. Hoe kun je dat apart instellen? Er staat namelijk bij Cube Caps ook geen schuifje voor transparantie.
Zoals Gijsbert al zij heeft men denk ik een transparant(er) plaatje gebruikt. Je kan dus wel in bijvoorbeeld the gimp even je plaatje wat doorzichtiger maken. Ik kan het schuifje voor de caps alleen ook nergens vinden.
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

Offline Lars

  • Lid
    • Tuxplace.nl
Compiz
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/22, 12:01:17 »
Oke, bedankt. Ik zal es ff gaan gimpen :lol:

Offline Lars

  • Lid
    • Tuxplace.nl
Compiz
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/22, 12:23:48 »
Oké dat probeer, ik nu, maar jpg en png ondersteunen geen opacity, dus moet ik ze pletten. Dat bedoel ik niet, hier wordt de afbeelding alleen maar witter van. Nu heb ik ook op internet gelezen dat compiz alleen maar png, jpg en svg ondersteunt. Of zijn er nog meer plugins voor? Welk formaat ondersteunt dan wél opacity?

EDIT:

Volgens mij ondersteunt gif wel opacity, maar hier heeft compiz (standaard?) geen ondersteuning voor. Is daar een aparte plugin voor de downloaden?

Offline shappie

  • Lid
Compiz
« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/22, 13:08:27 »
Citaat van: LarsVeldscholte
Oké dat probeer, ik nu, maar jpg en png ondersteunen geen opacity, dus moet ik ze pletten. Dat bedoel ik niet, hier wordt de afbeelding alleen maar witter van. Nu heb ik ook op internet gelezen dat compiz alleen maar png, jpg en svg ondersteunt. Of zijn er nog meer plugins voor? Welk formaat ondersteunt dan wél opacity?

EDIT:

Volgens mij ondersteunt gif wel opacity, maar hier heeft compiz (standaard?) geen ondersteuning voor. Is daar een aparte plugin voor de downloaden?
PNG kan wel opacity hoor :). Ik gebruik het regelmatig met websites. Je moet wel opletten dat er onder de laag waar je in werkt geen witte background zit want dan wordt het inderdaad gewoon lichter.
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

Offline Lars

  • Lid
    • Tuxplace.nl
Compiz
« Reactie #7 Gepost op: 2008/03/22, 14:21:25 »
Nee, er zit geen witte background onder, ik heb dit gecontroleerd. Als ik het plaatje als png wil opslaan krijg ik deze error:

Wat is hier aan te doen?