Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] Mint Updatebeheer  (gelezen 2635 keer)

[opgelost] Mint Updatebeheer
« Gepost op: 2010/11/27, 00:34:05 »
L.S.

Ik heb wat zitten 'klooien' in Mint en heb het nu voor elkaar gekregen dat bij het opstarten altijd 'Updatbeheer' wordt gedraaid. Ik vind het prima dat ik passief wordt geïnformeerd over updates, maar actief bij het iedere opstart is van het goede te veel. Weet iemand een manier om het uit te zetten?

gegroet,
mrt
« Laatst bewerkt op: 2010/11/27, 13:49:51 door Plotinus »
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Offline joop905

  • Lid
Re: Mint Updatebeheer
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/27, 02:02:00 »
Kijk eens onder Systeem -> Beheer -> Softwarebronnen tabblad Updates

grj.

Offline Jan E.

  • Lid
Re: Mint Updatebeheer
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/27, 09:19:35 »
Je zou ook even kunnen zoeken bij "opstart-toepassingen". Misschien heb je hem per ongeluk in het lijstje automatisch te starten programma's gevrot.....


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Offline Drummies

  • Lid
Re: Mint Updatebeheer
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/27, 09:55:12 »
Open Updatebeheer. menu Bewerken->Voorkeuren->Automatisch vernieuwen:, staat waarschijnlijk in minuten,maak daar b.v eens 1 dag van en druk op Toepassen.
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Re: Mint Updatebeheer
« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/27, 13:49:30 »
Dat was het: het stond in het lijstje te starten programma's.
Bedankt allen!

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Mint Updatebeheer
« Reactie #5 Gepost op: 2010/11/27, 15:55:21 »
Dat was het: het stond in het lijstje te starten programma's.
Bedankt allen!

gegroet,
mrt

Daar moet-ie ook blijven staan! De oplossing die Drummies aangaf is de enig juiste.

Offline Jan E.

  • Lid
Re: Mint Updatebeheer
« Reactie #6 Gepost op: 2010/11/27, 17:13:18 »
Dat was het: het stond in het lijstje te starten programma's.
Bedankt allen!

gegroet,
mrt

Daar moet-ie ook blijven staan! De oplossing die Drummies aangaf is de enig juiste.

Klopt. Was kennelijk nog niet goed wakker vanmorgen.....  :-[


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Mint Updatebeheer
« Reactie #7 Gepost op: 2010/11/28, 20:24:04 »
Beste Pjotr en Jan,

Dat was het: het stond in het lijstje te starten programma's.
Bedankt allen!

gegroet,
mrt

Daar moet-ie ook blijven staan! De oplossing die Drummies aangaf is de enig juiste.

Klopt. Was kennelijk nog niet goed wakker vanmorgen.....  :-[

Dit snap ik niet helemaal. Na het advies van Jan heb ik het direct uit de te starten programma's gezwierd. Als ik nu opstart begint ie niet met Updatebeheer, maar verschijnt wel het 'schiltje' rechtsonder in beeld ('uw systeem is up-to-date'). Ik denk dat dit ook zo hoort.
Ik voeg hierbij even een print bij van mijn opstarttoepassingen. Is hier iets niet helemaal juist, dan hoor ik het graag; ik blijf graag voorzien van tijdige updates.

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Offline Tom

  • Lid
Re: [opgelost] Mint Updatebeheer
« Reactie #8 Gepost op: 2010/11/28, 20:45:10 »
Simpel in opstart toepassingen aan gevinkt laten , en dan kijken of uitvoeren wat Drummies zij ,das alles.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: [opgelost] Mint Updatebeheer
« Reactie #9 Gepost op: 2010/12/04, 23:55:44 »
Het werkt nu dus prima en waarschuwt discreet als er updates klaar staan.

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.