Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: De links in dit forum  (gelezen 2106 keer)

lordwodan

  • Gast
De links in dit forum
« Gepost op: 2007/09/03, 19:05:56 »
Misschien heb ik ergens een optie over hoofd gezien maar het valt me op dat een link altijd opent in het actieve (forum) venster. Hierdoor heb ik het al vaak meegemaakt dat ik het venster sluit en dus ook meteen het forum weer kwijt ben.

Is het mogelijk om de links standaard extern te laten openen? (nieuw tab of venster?)

Offline SNWBRDR

  • Lid
De links in dit forum
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/03, 19:09:31 »
Geen idee of het mogelijk is.
Denk van niet.

Rechts klikken en kiezen voor 'Open link in new tab' is ook een mogelijkheid als je met firefox werkt.

Taygeto

  • Gast
De links in dit forum
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/03, 19:14:50 »
Citaat van: SNWBRDR
Geen idee of het mogelijk is.
Denk van niet.

Rechts klikken en kiezen voor 'Open link in new tab' is ook een mogelijkheid als je met firefox werkt.
Of met de middelste muisknop op een link klikken (werkt trouwens ook om een tab te sluiten zonder op het kruisje te klikken).

Taygeto

  • Gast
De links in dit forum
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/03, 19:51:17 »
Heb eens rondgesnuisterd en standaard zou BBCode externe links in een nieuw venster openen. Hieruit kan ik alleen maar concluderen dat de makers van dit forum die optie veranderd hebben. Wat ook de oorzaak is, zij alleen kunnen het oplossen.

Offline SNWBRDR

  • Lid
De links in dit forum
« Reactie #4 Gepost op: 2007/09/03, 19:51:25 »
Citaat van: Taygeto
Of met de middelste muisknop op een link klikken (werkt trouwens ook om een tab te sluiten zonder op het kruisje te klikken).
Mooi, wist ik niet :)

Offline Els

  • Lid
De links in dit forum
« Reactie #5 Gepost op: 2007/09/03, 21:58:50 »
Citaat van: Taygeto
Heb eens rondgesnuisterd en standaard zou BBCode externe links in een nieuw venster openen. Hieruit kan ik alleen maar concluderen dat de makers van dit forum die optie veranderd hebben. Wat ook de oorzaak is, zij alleen kunnen het oplossen.
Alsjeblieft niet. target="_blank" is een van mijn grootste ergernissen. Voor je het weet heb je tig vensters openstaan :( Als ik terug wil naar het forum heb ik dat zó weer gevonden hoor.

De links in dit forum
« Reactie #6 Gepost op: 2007/09/03, 23:14:23 »
Citaat van: Els
Citaat van: Taygeto
Heb eens rondgesnuisterd en standaard zou BBCode externe links in een nieuw venster openen. Hieruit kan ik alleen maar concluderen dat de makers van dit forum die optie veranderd hebben. Wat ook de oorzaak is, zij alleen kunnen het oplossen.
Alsjeblieft niet. target="_blank" is een van mijn grootste ergernissen. Voor je het weet heb je tig vensters openstaan :( Als ik terug wil naar het forum heb ik dat zó weer gevonden hoor.
Ik erger me dan weer aan het feit dat je soms niet meer weet waar je vandaan kwam, als je een paar keer op een link geklikt hebt die telkens in hetzelfde schermpje opende.  Smaken verschillen, zeker?

Offline siegi

  • Lid
De links in dit forum
« Reactie #7 Gepost op: 2007/09/03, 23:29:36 »
Ik heb het liefste zoals het nu is. Als ik het toch in een aparte tab wil openen klik ik gewoon op de middelste muisknop.  Zo heb ik mooi de keuze.
PS deze optie was door Taygeto al aangegeven.

Offline kierownik

  • Lid
    • http://projects.kierownik.nl
De links in dit forum
« Reactie #8 Gepost op: 2007/09/04, 06:32:26 »
het is standaard dat in punbb de links in de hoofdpagina openen, de makers van deze site hebben niets veranderd. De maker van dit forum wil dat gebruikers zelf bepalen of ze de links in dit venster of een nieuw venster openen. Ze kunnen wel een mod instaleren die ervoor zorgt dat de links in een nieuw venster openen.
http://wiki.punres.org/Open_links_in_a_new_window

lordwodan

  • Gast
De links in dit forum
« Reactie #9 Gepost op: 2007/09/04, 18:14:35 »
Sja,

zo heeft iedereen zijn voorkeuren. Ik kan de hekel aan wildgroei van vensters wel begrijpen maar je klikt een venster toch weg als je hem gelezen hebt?

Ik zal de tips volgen, het was maar een idee.

Groet