Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] HP laserjet 4000 & Samsung CLP 310  (gelezen 2317 keer)

Offline yokke

  • Lid
[Opgelost] HP laserjet 4000 & Samsung CLP 310
« Gepost op: 2010/01/05, 10:57:21 »
Beste,

Ik ben nog redelijk nieuw met de Ubuntu omgeving en ben mijn weg hierin dan ook nog aan het zoeken.

Intussen ben ik al een week aan het proberen om mijn printers beide goed geïnstalleerd te kregen. Omdat ik natuurlijk niet meteen vragen wou komen stellen op het forum heb ik eerst mijn beste vriend google gebruikt om zoveel mogelijk op te zoeken.

Bij mijn HP Laserjet blijf ik het probleem hebben dat deze steeds naar de verkeerder Tray stuurt, hij wilt altijd tray 1 gebruiken terwijl ik hem overal opleg dat hij tray2 moet gebruiken. Ik heb al verschillende instellingen proberen te wijzigen maar zonder effect tot hiertoe.

Hij drukt al wel af wat op zich goed is, je moet enkel naar de printer gaan en daar toestemmen dat hij in plaats van  tray 1 de 2 gebruikt. Heeft hier iemand toevallig een oplossing voor?

Met mijn samsung heb ik een ander probleem, eerst kreeg ik hem niet geïnstalleerd en kreeg ik steeds een foutmelding afgedrukt, na wat googlen ben ik dan op het forum gekomen

http://forum.ubuntu-nl.org/hardware-en-drivers/how-to-samsung-clp-315-niet-via-usb-maar-via-netwerk/msg462896/#msg462896

Ik heb dit dan ook gedaan  en met succes, ik kreeg mijn printer geïnstalleerd, maar nu is het zo dat als ik een document afdruk hij dit per 6 A4 blaren op 1 gaat printen, wat er voor zorgt dat alles zeer klein is natuurlijk.

En ook dit krijg ik niet echt opgelost   >:(

Alvast bedankt voor jullie hulp!
« Laatst bewerkt op: 2010/01/07, 10:20:34 door yokke »
www.linux-answered.com
Remember, when using Linux, you're the one in control

Offline ruujan

  • Lid
Re: HP laserjet 4000 & Samsung CLP 310
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/06, 13:41:46 »
Ik heb die Samsung ook en ik heb gewoon de driver van de CD geïnstalleerd. Ik was helemaal verbaasd maar die zit er echt bij. Drivers voor de Mac, voor Linux en natuurlijk ook voor Windows. Die van mij hangt wel aan een ClarkConnect server (Redhat).

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: HP laserjet 4000 & Samsung CLP 310
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/06, 14:00:41 »
Voor die HP kun je de HPLIP Toolbox gebruiken (is van HP zelf, maar zit gewoon in de pakketbronnen van Ubuntu):
Systeem - Beheer - Synaptic pakketbeheer
zoekterm: hplip

vink aan:
hplip-gui

Druk op Toepassen.

Daarna:
Systeem - Voorkeuren - HPLIP Toolbox

Offline yokke

  • Lid
Re: HP laserjet 4000 & Samsung CLP 310
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/06, 19:44:15 »
Ik heb die Samsung ook en ik heb gewoon de driver van de CD geïnstalleerd. Ik was helemaal verbaasd maar die zit er echt bij. Drivers voor de Mac, voor Linux en natuurlijk ook voor Windows. Die van mij hangt wel aan een ClarkConnect server (Redhat).


Mmm waar ben ik ook weeral met de CD gebleven :) straks eens even uit testen en zien wat het resultaat geeft!
Voor die HP kun je de HPLIP Toolbox gebruiken (is van HP zelf, maar zit gewoon in de pakketbronnen van Ubuntu):
Systeem - Beheer - Synaptic pakketbeheer
zoekterm: hplip

vink aan:
hplip-gui

Druk op Toepassen.

Daarna:
Systeem - Voorkeuren - HPLIP Toolbox

Thnx! Dit heeft het eerste probleem met mijn een van mijn printers al opgelost!
www.linux-answered.com
Remember, when using Linux, you're the one in control

Offline yokke

  • Lid
Re: HP laserjet 4000 & Samsung CLP 310
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/07, 10:20:02 »
En ook het probleem met de samsung is opgelost!

Alvast bedankt voor jullie hulp :)
www.linux-answered.com
Remember, when using Linux, you're the one in control