Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OPGELOST) banshee herkent geen enkele van mijn ceedees (OPGELOST)  (gelezen 2174 keer)

Offline mike28

  • Lid
ik heb tot dusver 20 ceedees geprobeerd in banshee, de enige die die herkende was de cd van mijn vriendin van Guus Meeuwis. Dat was de eerste (een proefje), maar bij de rest gaf hij steeds aan dat ie de nummerinformatie niet kon opvragen.
« Laatst bewerkt op: 2011/09/03, 13:24:36 door mike28 »

Re: banshee herkent geen enkele van mijn ceedees
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/30, 11:24:30 »
Banshee is gelukkig niet het enige programma op CDs te rippen. Alternatieven hiervoor zijn o.a. K3B (een brandprogramma maar kan ook prima CDs rippen) en SoundJuicer.

Re: banshee herkent geen enkele van mijn ceedees
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/30, 11:31:26 »
wow K3B sleurt wel een halve KDE-omgeving mee als je dat installeert in Gnome of Unity; dat zou ik als allerlaatste installeren !
Maar K3B is wél een fantastisch brandprogje  dat wel.

Maar zijn het CD's met kopieerbeveiliging ?
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: banshee herkent geen enkele van mijn ceedees
« Reactie #3 Gepost op: 2011/08/30, 11:36:17 »
Voor zowel het gewoon afspelen als rippen kan je ook Rhythmbox proberen.
Was voorheen standaard i.p.v. Banshee.

Re: banshee herkent geen enkele van mijn ceedees
« Reactie #4 Gepost op: 2011/08/30, 11:45:48 »
wow K3B sleurt wel een halve KDE-omgeving mee als je dat installeert in Gnome of Unity; dat zou ik als allerlaatste installeren !
Maar K3B is wél een fantastisch brandprogje  dat wel.

Maar zijn het CD's met kopieerbeveiliging ?

Als je betere alternatieve weet dan K3B hoor ik het graag uiteraard :) Noemde al SoundJuicer maar er zijn er vast nog meer.

Overigens heb ik net de CD Starsailor - On the Outside geimporteerd in Banshee en dat ging uitstekend. Daar staat zo'n "Copy Controlled"-logo op. Mijn vraag aan de topicstarter: Welke versie van Banshee gebruik je? Zelf heb ik 2.0, de versie die met Ubuntu 11.04 meekwam.

Offline Bloom

  • Lid
Re: banshee herkent geen enkele van mijn ceedees
« Reactie #5 Gepost op: 2011/08/30, 12:18:38 »
Rhythmbox, Banshee en Sound-Juicer gebruiken allemaal dezelfde methode om cd-informatie van het internet te halen. Daar heb ik ook continu problemen mee (Lucid). Daarom ben ik (voor de GUI) overgeschakeld naar Asunder (zie Software Centrum) en dat werkt absoluut feilloos. Het is geschreven voor Gnome en erg compact.

Re: banshee herkent geen enkele van mijn ceedees
« Reactie #6 Gepost op: 2011/08/30, 12:51:58 »
Rhythmbox, Banshee en Sound-Juicer gebruiken allemaal dezelfde methode om cd-informatie van het internet te halen. Daar heb ik ook continu problemen mee (Lucid). Daarom ben ik (voor de GUI) overgeschakeld naar Asunder (zie Software Centrum) en dat werkt absoluut feilloos. Het is geschreven voor Gnome en erg compact.

Dat kan kloppen want ze halen alleen hun gegevens van Musicbrainz. Musicbrainz heeft de API omgegooid en toen werkte het ophalen van informatie niet meer bij de door jou genoemde programma's. Maar nieuwste versies van deze programma's hebben dit probleem als het goed is niet meer.

Offline Bloom

  • Lid
Re: banshee herkent geen enkele van mijn ceedees
« Reactie #7 Gepost op: 2011/08/30, 12:54:31 »
Je kunt de nieuwste versies niet op een Lucid installeren zonder zeer zware inspanningen en moeite.
En Sound-Juicer leverde op een Natty bij mij ook nog altijd problemen op.
Ik heb nu al mijn Ubuntu's en Debian's overgeschakeld naar Asunder en alles werkt nu volledig foutloos! Bovendien blijkt Asunder multithreaded te rippen en is dus nog sneller ook.

DarkEra

  • Gast
Re: banshee herkent geen enkele van mijn ceedees
« Reactie #8 Gepost op: 2011/08/30, 12:58:34 »
Asunder (zie Software Centrum) en dat werkt absoluut feilloos. Het is geschreven voor Gnome en erg compact.

Geheel feilloos werkt het niet, eigen ervaring liet zien dat deze wel eens vanzelf afsloot. Zo wel in Lucid als in Xubuntu 11.04. En... ook daar had ik wel eens een paar cd waarvan hij de titels niet ophaalde.

Ook is het volgens mij niet specifiek geschreven voor Gnome en heeft geheel geen afhankelijkheden voor de Gnome libraries.

Offline Tom

  • Lid
Re: banshee herkent geen enkele van mijn ceedees
« Reactie #9 Gepost op: 2011/08/30, 13:05:05 »
Asunder werkte bij mij altijd goed ,Soundjuicer ook trouwens.
Asunder is een onafhankelijk programma dat geen bal met Gnome - XFCE etc te maken heeft.
Wel is bij Asunder aangeraden Lame erbij te installeren. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: banshee herkent geen enkele van mijn ceedees
« Reactie #10 Gepost op: 2011/08/30, 17:06:11 »
Citaat
Asunder is een grafische Audio-cd ripper en encoder. Het kan worden gebruikt om tracks van audio-cd's op te slaan. Belangrijkste eigenschappen:

Supports WAV, MP3, Ogg Vorbis, FLAC, and Wavpack audio files

Uses CDDB to name and tag each track

Can encode to multiple formats in one session

Creates M3U playlists

Allows for each track to be by a different artist

Does not require a specific desktop environment (just GTK+)

Dus niet specifiek voor Gnome. (Citaat van Softwarecentrum)

Ga deze ook eens uitproberen. Leerzaam sommige topics ;)
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: banshee herkent geen enkele van mijn ceedees
« Reactie #11 Gepost op: 2011/08/30, 17:59:02 »
wow K3B sleurt wel een halve KDE-omgeving mee als je dat installeert in Gnome of Unity; dat zou ik als allerlaatste installeren !
Maar K3B is wél een fantastisch brandprogje  dat wel.

Maar zijn het CD's met kopieerbeveiliging ?

Als je betere alternatieve weet dan K3B hoor ik het graag uiteraard :) Noemde al SoundJuicer maar er zijn er vast nog meer.

Overigens heb ik net de CD Starsailor - On the Outside geimporteerd in Banshee en dat ging uitstekend. Daar staat zo'n "Copy Controlled"-logo op. Mijn vraag aan de topicstarter: Welke versie van Banshee gebruik je? Zelf heb ik 2.0, de versie die met Ubuntu 11.04 meekwam.
RipperX en nog eentje waarvan ik de naam kwijt ben...
*Kijkt even naar Muon...
RipOff, dat was hem :)

Offline davevr

  • Lid
Re: banshee herkent geen enkele van mijn ceedees
« Reactie #12 Gepost op: 2011/08/31, 17:34:32 »
er is maar een echt goede simpele player: clementine. Stabiel en snel, en simpel maar mooi vormgegeven...
en als je meer wil, ga dan voor Amarok. Mooi en héél uitgebreid