Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: vreemde terminal-meldingen  (gelezen 599 keer)

vreemde terminal-meldingen
« Gepost op: 2017/02/06, 15:31:14 »
os = Xubuntu 14.04

Sinds gisteren geeft de terminal automatisch steeds de volgende melding :

'Promise rejected after context unloaded: Message manager disconnected'

Deze regel blijft zichzelf voortdurend herhalen, zodat er op een gegeven moment een hele riedel regels staat. Steeds dezelfde regel dus. Heb al gegoogled, maar kom er niet uit. Iemand een idee wat dit betekent en hoe het te stoppen?
Een boek doet het altijd...

Re: vreemde terminal-meldingen
« Reactie #1 Gepost op: 2017/02/06, 16:10:02 »
Ik zou het niet meteen weten maar als je hierop googled zou het "misschien" iets met Firefox te maken kunnen hebben.
Probeer eens in de terminal:
killall firefoxEn kijk of dat wat oplevert.
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Re: vreemde terminal-meldingen
« Reactie #2 Gepost op: 2017/02/07, 20:07:02 »
Dat commando zorgt ervoor dat FF er compleet uitklapt. Verandert niets aan de melding. Die blijft onder 14.04 steeds komen, terwijl op een andere computer met 16.04 de melding niet verschijnt. Kan het iets met een upgrade van Firejail te maken hebben?? Ik draai FF namelijk standaard in 'Firejail-modus' en heb gisteren mijn computers geupdate naar Firejail versie 0.9.38.10.
Een boek doet het altijd...

Re: vreemde terminal-meldingen
« Reactie #3 Gepost op: 2017/02/07, 20:13:48 »
Tja dat moet je natuurlijk zelf ondervinden.
Kill' em all zou ik adviseren.
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Re: vreemde terminal-meldingen
« Reactie #4 Gepost op: 2017/02/07, 20:22:20 »
kfboerne,

Is er niets meer bij deze melding waarvan je bron kan achterhalen.
Eventueel dmesg napluizen of je daar meer info vind.
MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556

Re: vreemde terminal-meldingen
« Reactie #5 Gepost op: 2017/02/11, 15:46:25 »
Er staat uiteraard nogal wat in de terminal, maar dat gaat mij boven de pet. Ik kan inmiddels redelijk met de terminal werken, maar van het predikaat 'terminal-tijger' ben ik (helaas) nog ver verwijderd =D

Hieronder hetgeen boven de zich steeds herhalende regels staat en dan beginnen die regels dus weer :

'firefox@ghostery.com': Reading manifest: Error processing options_page: An unexpected property was found in the WebExtension manifest.
1486822825001   addons.webextension.firefox@ghostery.com   WARN   Please specify whether you want browser_style or not in your browser_action options.
Promise rejected after context unloaded: Message manager disconnected
Promise rejected after context unloaded: Message manager disconnected
Promise rejected after context unloaded: Message manager disconnected

Na het commando dmesg staat er zoveel waar ik maar bitter weinig van begrijp.

Kom er nu net achter dat wanneer ik de terminal sluit en dan weer start de regels wegblijven. Hmmmmm.......
Overigens is het zo dat ik Firefox laat starten via een simpel scriptje met wat meer commando's. Dat doe ik al langere tijd en nooit verschenen die regels tot voor kort. Alles is prima werkbaar verder, alleen ben ik benieuwd naar de betekenis van die regel. Waarom verschijnt ie steeds? Ik dacht dat iemand wel even simpel het antwoord zou weten, maar blijkt toch ietwat complexer blijkbaar.
Dus mocht er bij iemand het spreekwoordelijke lampje gaan branden met de reden en oplossing, dan houd ik me aanbevolen. Zo niet, geen man overboord. Er zijn forumleden met dringender problemen  ;).
Een boek doet het altijd...

Offline Tom

  • Lid
Re: vreemde terminal-meldingen
« Reactie #6 Gepost op: 2017/02/11, 16:51:20 »
Als u die ADD-on  (ghostery ) verwijderd in Firefox is die meldung ook weg.
 
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: vreemde terminal-meldingen
« Reactie #7 Gepost op: 2017/02/13, 15:07:27 »
Ghostery wil ik wel graag houden :). Gebruik deze add-on al veel langer en heeft nooit eerder problemen gegeven. Op dit moment vind ik de 'vreemde regels' minder erg dan het nut van Ghostery. dus dan laat ik het maar zo. Kwestie van 'wat weegt zwaarder'...
Een boek doet het altijd...