Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Niet alles rozengeur en maneschijn in (K)Ubuntu-land: merk en model onbekend!  (gelezen 598 keer)

Offline Jenske

  • Lid
Ik wilde gewoon even weten van mijn computer welk merk het eigenlijk is -- dat staat namelijk niet op de voorkant van mijn desktop.

En hoewel er een ziljoen commando's bestaan in Linux, kan je zelfs bij de systeeminformatie niet vlot zien welk computermodel ik eigenlijk heb.
Ik zou dus al naar de factuur moeten gaan kijken om het merk te kennen.

Deze frustratie wilde ik toch even kwijt.

En ondertussen ben ik al terug gekalmeerd en zal ik me verder weerhouden van lastige opmerkingen  =)
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Ik wilde gewoon even weten van mijn computer welk merk het eigenlijk is -- dat staat namelijk niet op de voorkant van mijn desktop.

En hoewel er een ziljoen commando's bestaan in Linux, kan je zelfs bij de systeeminformatie niet vlot zien welk computermodel ik eigenlijk heb.
Ik zou dus al naar de factuur moeten gaan kijken om het merk te kennen.

Deze frustratie wilde ik toch even kwijt.

En ondertussen ben ik al terug gekalmeerd en zal ik me verder weerhouden van lastige opmerkingen  =)
Staat deze niet vermeld aan de onderkant van je computer (laptop) achterkant (desktop) op een plaatje?
Lastige vragen bestaan niet hoor, allee toch voor hier niet.
probeer deze eens ga naar menu en zoek deze instellingen  systeem - beheer - systeem monitor.bij ubuntu is dat dit (typ) systeem info instellingen.
of ga naar je terminal en kopier en plak
sudo lshw -html>hardware.html ga naar u home map (of persoonlijke map) open deze  je ziet dit staan htlm  als documentje klik erop en je ziet alle info die je nodig hebt
« Laatst bewerkt op: 2024/02/05, 08:37:25 door pinokkio »
linux mint 21.3 verginia en Debian en ubuntu

Offline peer

  • Lid
Je kan ook 'inxi' gebruiken. (moet je waarschijnlijk eerst even installeren)
Het commando 'inxi -M' of 'inxi --machine' geeft bij mij het volgende:
inxi --M
Machine:
  Type: Desktop System: Gigabyte product: N/A v: N/A
    serial: <superuser required>
  Mobo: Gigabyte model: Z77M-D3H v: x.x serial: <superuser required>
    BIOS: American Megatrends v: F13 date: 09/19/2012