Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: alternatief voor Fn toets  (gelezen 5230 keer)

Offline bprins

  • Lid
alternatief voor Fn toets
« Gepost op: 2011/02/12, 12:09:09 »
Hoi,

Ik heb een acer laptop die ik onder andere gebruik om films te kijken op mijn Tv (via xbmc). Nu heb ik mijn laptop wat koffie gegeven waar mijn toetsenbord niet heel erg goed tegen kan... Resultaat: toetsenbord naar de mallemoeren.

Om weer iets te kunnen doen heb ik een goedkoop extern USB-toetsenbord gekocht, maar daar zit geen Fn toets op. Normaal zou ik mijn laptop via HDMI aan de TV hangen, en vervolgens op Fn F5 drukken en dan kon ik op de TV films kijken.

Ik ben al een tijd op zoek naar een alternatief, maar krijg niets gevonden. Ik weiger te geloven dat er geen alternatief is. Het OS krijgt een trigger als ik op Fn F5 druk, dat MOET toch op een andere manier ook voor elkaar te krijgen zijn... ?

Heeft iemand een idee hoe ik zoiets voor elkaar kan krijgen?

Alvast bedankt voor enige tip die me verder helpt.

Grtz, Bas


Offline soppel

  • Lid
Re: alternatief voor Fn toets
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/12, 17:21:52 »
Helaas geen pasklaar antwoord voor je.

Volgens mij is die FN toets hardwarematig echt een andere toets.
Kan je toevallig de FN toets nog gebruiken met de F5 op je losse toetsenbord?
Misschien heb je het al geprobeerd, maar misschien hebben we mazzel.



Gooi je windows uit het raam
en je virusscanner d'r achteraan

Re: alternatief voor Fn toets
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/12, 19:32:15 »
Welk model Acer heb je? Meestal is er wel een manier te vinden om je toetsenbord te ontdoen van vloeistoffen die er niet in thuis horen.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: alternatief voor Fn toets
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/12, 22:13:57 »
Het instellen van je externe scherm kan je ook grafisch doen via Systeem->Voorkeuren->Beeldschermen.
Of als je een aparte videokaart hebt kan het misschien ook via de driver van je videokaart.

Volgens mij moet je zelfs kunnen instellen dat je extern scherm standaard wordt herkent en gebruikt.
Dit heb je dan in xconf in te stellen, maar ik weet hierin niet hoe je dat precies moet doen.