Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (opgelost) waar is mijn Mplayer ?  (gelezen 1680 keer)

Offline Tom

  • Lid
(opgelost) waar is mijn Mplayer ?
« Gepost op: 2011/01/07, 11:06:59 »
Ik heb vanmorgen Mplayer geinstalleerd maar ik vind hem niet in toepassingen - audio en video.
In verborgen bestanden in mijn home map staat hij wel (mapje).
Ik heb een reboot gedaan maar nog zie ik dat ventje niet staan.
Heb in de terminal Mplayer ingegeven en hier het resultaat.


Ik moet toch niet ook nog SMplayer daarvoor installeren ,Mplayer kan toch ook zelfstandig werken zonder die SMplayer ?.
« Laatst bewerkt op: 2011/01/07, 17:38:51 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Joehoe waar is mijn Mplayer ?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/07, 11:08:20 »
Niet dat ik weet. Ik dacht dat MPlayer alleen een backend was? Kan het mishebben hoor want ik heb dat ding al lange tijd niet meer gebruikt.

Re: Joehoe waar is mijn Mplayer ?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/07, 11:15:44 »
MPlayer is de backend. Je moet nu nog een front end installeren om hem te zien.

SMPlayer is een goede keuze ;)
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Offline Tom

  • Lid
Re: Joehoe waar is mijn Mplayer ?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/07, 11:35:30 »
Oke heb nu SMplayer erbij gezet en mijn clips spelen goed af.
Maar voordat hij begint kreeg ik wel dit berichtje , slapen die bij Mplayer/Medibuntu ?.
@Vincentlaborant  krijgt u ook dit bericht ? of misschien andere met dezelfde melding ?.


Daarna speelde hij alles wel goed af.
Maar ik vind het toch raar dat je Mplayer niet zelfstandig kan laten spelen zonder SMplayer ,in Mint bv staat hij er wel alleen op.
Overigens  Is inderdaad SMplayer een fijn ding voor DVD´s af te spelen gebruikte hem vroeger altijd in Feisty fawn 7.04. :D
« Laatst bewerkt op: 2011/01/07, 13:25:18 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline ivo

  • Lid
Re: Joehoe waar is mijn Mplayer ?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/01/07, 13:34:06 »

Maar ik vind het toch raar dat je Mplayer niet zelfstandig kan laten spelen zonder SMplayer ,in Mint bv staat hij er wel alleen op.


mplayer kan wél zelfstandig afspelen. Je moet dan op de commandline achter mplayer de naam van het af te spelen bestand opgeven.
Ik denk dat wanneer je SMplayer geïnstalleerd zou hebben die ie dan zelf mplayer mee zou hebben gepakt en dat je dan dat versieverschil niet zou zijn tegengekomen.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline Tom

  • Lid
Re: Joehoe waar is mijn Mplayer ?
« Reactie #5 Gepost op: 2011/01/07, 14:09:37 »
Oke heb nu SMplayer erbij gezet en mijn clips spelen goed af.
Maar voordat hij begint kreeg ik wel dit berichtje , slapen die bij Mplayer/Medibuntu ?.
@Vincentlaborant  krijgt u ook dit bericht ? of misschien andere met dezelfde melding ?.


Daarna speelde hij alles wel goed af.
Maar ik vind het toch raar dat je Mplayer niet zelfstandig kan laten spelen zonder SMplayer ,in Mint bv staat hij er wel alleen op.
Overigens  Is inderdaad SMplayer een fijn ding voor DVD´s af te spelen gebruikte hem vroeger altijd in Feisty fawn 7.04. :D

Heb op mijn Mint PC ondekt dat daar de Gnome Mplayer gebruikt wordt als frontend voor Mplayer. :rolleyes:
Heb dus op mijn Mint PC ook SMplayer geinstalleerd  maar krijg ook daar een éénmalig bericht dat de geinstalleerde Mplayer oude brol is.
De Mplayer is een zogenaamde update versie van Medibuntu .. naja tis me wat alhoewel hij verder goed mijn DVD´s afspeelt inclusief de ondertiteling. :P
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Joehoe waar is mijn Mplayer ?
« Reactie #6 Gepost op: 2011/01/07, 17:17:39 »
mplayer zelf is alleen te bedienen vanaf de commandline.

Re: Joehoe waar is mijn Mplayer ?
« Reactie #7 Gepost op: 2011/01/07, 17:28:58 »

@Vincentlaborant  krijgt u ook dit bericht ? of misschien andere met dezelfde melding ?.


Ik heb deze melding nooit gehad, daar ik SMPlayer via het Ubuntu softwarecentrum heb binnengehaald, en daarbij automatisch MPlayer mee komt. Dit doe ik tijdens het multi media compleet maken.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Offline Tom

  • Lid
waar is mijn Mplayer ?
« Reactie #8 Gepost op: 2011/01/07, 17:38:08 »
Iedereen geweldig bedankt  :D alhoewel het voorgaande éénmalige bericht speelt SMplayer al de ondertitels af dus voor mij is het ok. :)

Overigens heb ik Mplayer erop gekregen met de install: AcidRip.
« Laatst bewerkt op: 2011/01/07, 17:55:14 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: (opgelost) waar is mijn Mplayer ?
« Reactie #9 Gepost op: 2011/01/07, 20:18:29 »
mplayer zelf is alleen te bedienen vanaf de commandline.

Dat is boven jou post al meerdere malen gezegd ;)

@Wanda: Ik dacht jij niet van KDE-apps hield maar nu wel van SMPlayer dus? :D

Offline ivo

  • Lid
Re: (opgelost) waar is mijn Mplayer ?
« Reactie #10 Gepost op: 2011/01/07, 21:16:46 »
mplayer zelf is alleen te bedienen vanaf de commandline.

Dat is boven jou post al meerdere malen gezegd ;)

@Wanda: Ik dacht jij niet van KDE-apps hield maar nu wel van SMPlayer dus? :D

Hoe zie je aan een app dat het KDE app is, of juist niet?
De interface? Wat maakt dat uit, als het doet wat het belooft?

There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline Tom

  • Lid
Re: (opgelost) waar is mijn Mplayer ?
« Reactie #11 Gepost op: 2011/01/07, 21:33:38 »
Ten eerste Kubuntu Man heb ik SMplayer al gebruikt toen was U nog niet op het forum. (prille aanvang 2007)
Totem was toen nog niet alles.
Ten tweede wie zegt (bewijs) dat SMplayer een KDE apps is. (er komen ook geen KDE pakketjes mee met de installatie).
En AcidRip en Mencoder kunnen nu eenmaal niet zonder Mplayer en aangezien ik geen vriend ben van Gnome Mplayer koos ik voor SMplayer.
En vooral voor zijn vriendelijke bedienings mogelijk heden.



Groetjes van Gnomie.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: (opgelost) waar is mijn Mplayer ?
« Reactie #12 Gepost op: 2011/01/08, 11:23:53 »
@ivo: Mij helemaal niks. Ik ben júist een KDE-man :)
@Wanda: SMplayer is een KDE-app. Niet van KDE, maar wel voor KDE. Daarbij plaagde ik alleen een beetje hoor ;) Maar het is wel degelijk een app voor KDE.
Edit: I correct myself: het is geen app voor KDE, maar wel een app geschreven in Qt (wat KDE gebruikt, maar het is dus niet een specifieke KDE-app).
« Laatst bewerkt op: 2011/01/08, 11:25:40 door Vistaus »

Offline ivo

  • Lid
Re: (opgelost) waar is mijn Mplayer ?
« Reactie #13 Gepost op: 2011/01/08, 12:44:49 »
Ten eerste Kubuntu Man heb ik SMplayer al gebruikt toen was U nog niet op het forum. (prille aanvang 2007)
Totem was toen nog niet alles.
Ten tweede wie zegt (bewijs) dat SMplayer een KDE apps is. (er komen ook geen KDE pakketjes mee met de installatie).
En AcidRip en Mencoder kunnen nu eenmaal niet zonder Mplayer en aangezien ik geen vriend ben van Gnome Mplayer koos ik voor SMplayer.
En vooral voor zijn vriendelijke bedienings mogelijk heden.



Groetjes van Gnomie.

Aan wie richt je dit c.q. waar zijn dit de antwoorden op?
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline Tom

  • Lid
Re: (opgelost) waar is mijn Mplayer ?
« Reactie #14 Gepost op: 2011/01/08, 13:29:24 »
Wie is hier de grote Kubuntu Man ,natuurlijk Vistaus en voor Hem was dat antwoord. :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline ivo

  • Lid
Re: (opgelost) waar is mijn Mplayer ?
« Reactie #15 Gepost op: 2011/01/08, 13:53:24 »
Wie is hier de grote Kubuntu Man ,natuurlijk Vistaus en voor Hem was dat antwoord. :D

Ah, ik dacht al sinds wanneer ben ik een Kubuntu Man  :O
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.