Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VPN-verbinding opzetten over UMTS  (gelezen 2884 keer)

Offline mmspeer

  • Lid
VPN-verbinding opzetten over UMTS
« Gepost op: 2008/01/19, 02:20:21 »
Hallo,

Ik heb succesvol een internet verbinding weten te realiseren met gebruikmaking van een Huawei UMTS USB modem. Helaas kan deze verbinding echter niet met de NetworkManager (NM) gemaakt worden, en daarom gebruik ik daar WVDial voor (via Webmin). Hoewel het geen NM is, werkt de Internet verbinding verder goed. Maar om op het netwerk van mijn werk te komen, moet ik een VPN kunnen maken. En ik ben niet in staat geweest om deze VPN verbinding op te zetten over mijn Huawei UMTS USB modem. Als ik NM zou kunnen gebruiken, dan zou het geen probleem zijn, want dan kan ik de VPN-verbinding gemakkelijk instellen (werkt ook prima als ik thuis met een vaste netwerkverbinding werk), maar zoals genoemd kan mijn Huawei UMTS USB modem niet aangestuurd worden door NM (ten minste ik zou niet weten hoe).

Ik heb twee mogelijkheden geprobeerd: pptpconfig en PPTP VPN Client (PPPd version 2.4.4) via Webmin. Het lukt me gedeeltelijk de verbindingen te maken met beide oplossingen, alleen eindigt pptpconfig met 'Cannot determine ethernet address for proxy ARP' en PPTP VPN Client lijkt een goede verbinding te maken, alleen werkt de verbinding niet, ik kan niet op het Intranet komen.

Ik heb nu drie avonden achtereen het hele Net en vele Forums afgestruind om een oplossing te vinden, maar dat is me niet gelukt. Ik heb wel veel gerelateerde onderwerpen gezien, maar geen van allen lost mijn probleem op.

Ik ben een redelijke newby op Linux gebied maar ik wil wel heel graag weg van MS.Dat lukt me al heel aardig, maar het kunnen leggen van een VPN verbinding over mijn UMTS modem is wel cruciaal om de andere kant definitief vaarwel te kunnen zeggen. Dus ik hoop van harte dat iemand mij kan helpen met dit probleem
 
I gebruik Ubunty Gutsy Gibbon (7.10) op een Dell Lattitude D510.

Alvast voor jullie reactie(s)
M

VPN-verbinding opzetten over UMTS
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/19, 02:48:36 »
Mja je kan er druk mee zijn, met dit soort dingen.

mooi is van Linux dat je werkelijk alles handmatig kan instellen...

ik hoop het niet voor je, maar het vergt aan de serverzijde ook wat inspanning omdat atm ipv6 nog niet direct mogelijk is.

Er moet dus een trucje uitgehaald worden met ip4 en dit bridgen naar ipv6.
Ik denk dat je die bridge nog niet meegenomen hebt.

Volg deze How TO eens ???
http://www.nautilus6.org/doc/tc-nepl-openvpn-20070615-SchreinerG.txt

1e gedeelte gaat over de server, dus heb je nix aan.
2e gedeelte gaat over de client, dat zul je dus op de letter moeten opvolgen om dit werkend te krijgen.

helemaal onderaan staan nog leuke linkjes :P

SCCS
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline mmspeer

  • Lid
VPN-verbinding opzetten over UMTS
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/19, 12:24:37 »
Gandyman,

Dank je voor deze tip. Ik ga ermee aan de slag en koppel mijn voortgang (of niet :-) ) hier natuurlijk terug.

M

VPN-verbinding opzetten over UMTS
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/19, 17:34:25 »
NP.

Als ik nix hoor is het mislukt :P
Nah dit soort dingen kost tijd.

Tip: schrijf alles op, notitie's voor de toekomst :D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D