Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: pcmanfm  (gelezen 528 keer)

Offline maarth

  • Lid
pcmanfm
« Gepost op: 2011/11/24, 10:54:15 »
kan ik op xubuntu de pcmanfm file-manager installen of gaat pcmanfm thunar in de weg zitten .
of moet ik soms thunar verwijderen.
want ik vind pcmanfm lekkerder werken als thunar.
alvast bedankt voor de berichtjes

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: pcmanfm
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/24, 11:10:38 »
Thunar verwijderen uit Xubuntu is een slecht een idee.... Vitaal en onmisbaar onderdeel van Xfce. Verwijdering zal waarschijnlijk problemen veroorzaken.

PCmanFM installeren in Xubuntu zal mogelijk wel probleemloos kunnen. Nautilus niet, in elk geval: die geeft problemen.

Voorzover je dat nog niet wist: PCmanFM is overigens de standaard-bestandbeheerder van LXDE (Lubuntu etc.). Prima verkennertje, inderdaad.  :)

Offline maarth

  • Lid
Re: pcmanfm
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/24, 11:35:39 »
bedankt voor je snelle antwoord ,ja dat weet ik dat het de standaard file-manager is van lubuntu.
nou dan ga ik pcmanfm installeren,erg fijne file-manager vindt em zelfs fijner werken dan nautilus en thunar.
ik heb lubuntu de laatste 2weken getest maar het panel crashed wel erg veel,zodoende xubuntu er weer opgezet.
met xubuntu had ik de laatste x last van tearing,maar nu ik xubuntu geinstald heb kwam de nvidia-driver vanzelf mee en was gelijk mee geinstald (vreemd maar gelukkig werkt het goed).