Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Per ongeluk belangrijke folder naar trash verplaatst  (gelezen 276 keer)

Per ongeluk belangrijke folder naar trash verplaatst
« Gepost op: 2013/02/20, 10:43:03 »
Ik ontdek net dat een belangrijk folder verdwenen is uit m'n desktop. Deze folder blijkt ineens in de trash te staan, blijkbaar heb ik hem per ongeluk verplaatst.

als ik op 'restore' klik, krijg ik bij alle bestanden de foutmelding:
" Error while copying"
" Items in the trash may not be modified "

Vervolgens wordt er niets meer gecopieerd.

Is er een manier hoe ik deze map met letterlijk honderden belangrijke bestanden (m'n laatste backup is alweer eventjes geleden) nog kan bereiken?

Re: Per ongeluk belangrijke folder naar trash verplaatst
« Reactie #1 Gepost op: 2013/02/20, 11:03:53 »
het blijkt dat ik de informatie uit elke map nog wel kan kopieren, maar dat submappen niet worden meegenomen. Een erg tijdrovend proces dus, hopelijk weet iemand een manier om het te versnellen.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Per ongeluk belangrijke folder naar trash verplaatst
« Reactie #2 Gepost op: 2013/02/20, 12:34:35 »
De foutmelding wijst erop dat er een probleem kan zijn met je bestandssysteem. Kopiëren uit de trash is alvast een goede aanpak om de gegevens iets veiliger te stellen. Misschien lukt dat nog in één keer met de commandolijn (cp -dRv <bron> <bestemming>) of rsync (rsync -av  <bron> <bestemming>).

Daarna zal je het bestandssysteem eens moeten controleren. Echter, als het een systeempartitie is, dan gebeurt dat normaal al bij iedere opstart.