Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Sweex wireles network card met Marvell 88w8335 chipset  (gelezen 3132 keer)

tanus

  • Gast
Sweex wireles network card met Marvell 88w8335 chipset
« Gepost op: 2008/03/21, 15:27:08 »
Halo,

Na zoveel mogenlijk over het onderwerp wireless gelezen te hebben ben ik begonnen om mijn draaloze kaart
van Sweex met Marvell chipset 88w8335 op mijn desktop met Ubuntu 7.10 aan de praat te krijgen. De
chipset gevonden via lspci.
Ndiswrapper-utils-1.9 geinstalleerd,hiervoor moest ik mijn ubuntu 7.10 disk in de cdrom lade stoppen !?.
Op de de Sweex installatie disk de drivers gevonden.Vanuit de drivers/inf directory de MRVW123.sys en
MRVW125.sys en NETMW.inf naar mijn home directory gecopieerd.
Vevolgens in beheer/windows drivers/ eigenschappen/draadloos verbinding geactiveerd en vervolgens
install new driver.Hiervoor de NETMW.inf in mijn home dir geselecteerd.In de "currently installed
drivers" krijg ik te zien: NETMW125 hardware present:yes.(mooi tot zover)
Als ik in de configuratie de zwevende mode selecteer krijg ik geen verbinding.
Als ik de zwevende mode deselecteer en de de DHCP optie selecteer werkt het ook niet.
Er komt dan ook de optie dat de ESSID ingevuld moet worden. Automatisch komt de naam van mijn SpeedTouch router naar voren. Je moet dan ook een web of wab sleutel invullen. Die weet ik wel,maar die is niet in mijn router
geactiveerd. Ik gebruik de wireless op mijn laptop met alleen een SSID code (halve beveiliging).
Ik weet niet wat ik nu wel of niet moet doen moet doen.Wie kan mij verder helpen?

JT

tanus

  • Gast
Sweex wireles network card met Marvell 88w8335 chipset
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/21, 21:09:01 »
Eureka !! De verbinding is toch tot stand gekomen. Ik heb als probeersel gekozen om in de niet zwevende mode de websleutel in te voeren die standaard bij de speedtouch 580 aangeleverd wordt. En waarachtig, het lukte. Na herstart van Ubuntu moest ik toch nogmaals de procedure herhalen (???),maar uiteindelijk kwam de verbinding opnieuw tot stand.
Ik hoop dat mijn uitleg van de opeenvolgende stappen een beetje logisch waren om deze te kunnen reproduceren door gebruikers die een soortgelijk probleem hebben.

Vraag die blijft is wanneer gebruik je de zwvende mode en wanneer niet.Die term zwevende mode komt in de windows wereld niet voor dacht ik.


JT

Cuevas

  • Gast
Sweex wireles network card met Marvell 88w8335 chipset
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/18, 22:54:25 »
Ik heb geworsteld met precies dezelfde problematiek. Het lukte aanvankelijk niet op hierboven beschreven manier. Pas nadat ik handelingen begon te herhalen (nog eens opnieuw de driver installeren, Nog eens opnieuw kiezen voor DCHP, etc.). Nu doet ie het perfect!

Tanus: Bedankt voor je verslag!

Cuevas

  • Gast
Sweex wireles network card met Marvell 88w8335 chipset
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/18, 22:56:22 »
PS: ik heb een engelse versie. Zwevende modus = roaming.

tanus

  • Gast
Sweex wireles network card met Marvell 88w8335 chipset
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/20, 20:12:26 »
Citaat van: Cuevas
Ik heb geworsteld met precies dezelfde problematiek. Het lukte aanvankelijk niet op hierboven beschreven manier. Pas nadat ik handelingen begon te herhalen (nog eens opnieuw de driver installeren, Nog eens opnieuw kiezen voor DCHP, etc.). Nu doet ie het perfect!

Tanus: Bedankt voor je verslag!
de nada!

Draadloos!! ondanks alles,het blijft goochelen !!

JT