Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Fan draait constant  (gelezen 2308 keer)

hurbie

  • Gast
Fan draait constant
« Gepost op: 2008/09/26, 14:07:07 »
Op mijn laptop (www.google.nl/search?hl=nl&q=py499et%23abh) heb ik ubuntu 8.0.4.1 i3 staan. Het probleem is dat de fan constant op het maximum blijft draaien. Hoe kan ik dat oplossen? Alvast bedankt

Offline Petervdw

  • Lid
Fan draait constant
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/26, 15:40:39 »
Aan hurbie
Meestal is er in de Bios een mogelijkheid om de fansnelheid aan te passen. Onder temperatuur. Soms kun je auto instellen.
Vr.groet, peter

kubuntubob

  • Gast
Fan draait constant
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/26, 21:35:06 »
Ik heb zelf met mijn laptop het probleem dat de fan volgens mij helemaal niet meer word aangestuurd. Hij is zo verdacht stil sind ik kubuntu heb. En je kunt beter een hard draaiende fan hebben dan een niet draaiende ;)

Offline quick30

  • Lid
Fan draait constant
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/26, 21:47:34 »
http://www.notebookjournal.de/forum/archive/index.php/t-431.html staat het volgende:
Citaat
HP hat mittlerweile wirklich das lange versprochen Bios-Update für das nx6110 herausgebracht. Die Beschreibung der HP-Seite lautet wie folgt:
Improves thermal tables to minimize fan activity. Changes the F10 Setup utility "Fan Always On on AC" option to run the fan at 20 percent power instead of 40 percent power. (Recommended setting for this option is "Enable"). This slows down the fan Power-On and Power-Off to reduce fan noise during a rapid temperature increase.
Die optie in de BIOS is er (misschien niet bij jou?). Neveneffect lijkt te zijn dat de fan af en toe ineens extreem veel geluid maakt als de temperatuur snel toeneemt.

hurbie

  • Gast
Fan draait constant
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/29, 11:54:08 »
Als opstratoptie heb ik nu: ' ventilator inschakelen als systeem op netvoeding werkt' van activeren naar blokkeren gezet. Ga kijken of het werkt.

Offline ptb

  • Lid
Fan draait constant
« Reactie #5 Gepost op: 2008/09/29, 12:49:12 »
zou ik een beetje mee oppassen.Ik zou dan toch de temperatuur in de gaten houden door temperatuur te controleren.
http://computertip.googlepages.com/metersinstelleninubuntu

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Fan draait constant
« Reactie #6 Gepost op: 2008/09/29, 15:14:00 »
Citaat van: hurbie
Als opstratoptie heb ik nu: ' ventilator inschakelen als systeem op netvoeding werkt' van activeren naar blokkeren gezet. Ga kijken of het werkt.
dat klinkt erg riskant. Ik zou gewoon in het BIOS alle fans op [auto] zetten als ik jou was.