Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Is er een Linux alternatief voor MobiMB (mobile media browser)?  (gelezen 829 keer)

Offline LWM

  • Lid
Ik bezit nog zo'n berucht oud Nokia 1680 Classic mobieltje waarmee je foto's kunt maken, die je er niet af kunt krijgen (zie verschillende kwaaie reacties op internet). Werkt namelijk niet met de Nokia PC Suite en volgens Nokia Europa kan het inderdaad niet. De oplossing vond ik met een -volgens Nokia- illegaal kabeltje op internet. Heb ik besteld en er zat een software cdtje van MobiMB (mobile media browser) bij. Werkte inderdaad maar na vier foto's op de pc zetten moet je een dure licentie kopen en werkt het niet meer. Bovendien laat de MobiMB trial version na verwijderen rommel achter. Ik wil graag alsnog de resterende foto's van het mobieltje downloaden, maar omdat ik inmiddels ben overgestapt op Ubuntu/LinuxMint en MobiMB alleen op Windows werkt, zoek ik een gratis alternatief progje voor Linux dat hetzelfde doet. Weet iemand of zoiets bestaat (of een andere oplossing)?     

Re: Is er een Linux alternatief voor MobiMB (mobile media browser)?
« Reactie #1 Gepost op: 2019/07/15, 22:34:25 »
Hoi. Sorry voor de wat late reactie ha ha. Ik las je bericht nu pas. Maar er is een (andere) oplossing inderdaad. Misschien toch nog wel leuk om hier neer te zetten voor het geval dat iemand daar nog wat aan heeft. Met de gratis demo kun je inderdaad alleen de bovenste 5 (niet 'slechts' 4 dus, bij mij was het afb 0 t/m afb 4) foto's van je telefoon naar je pc zetten. Nu heb ik de volgende truc uitgehaald en dat werkte. Ik heb de 5 gekopieerde foto bestanden van mijn telefoon verwijderd zodat de 5 daar op volgende bovenste in de lijst werden. Vervolgens heb ik die weer gekopieerd naar mijn pc. Etc. Ik heb er op deze manier 106 foto's van mijn telefoon af weten te halen, verplaatst van mijn telefoon naar mijn pc. Goed, het is wat omslachtiger dan met de versie waarvoor je moet betalen, maar het werkt. :D Gr. Lady M.
_________________
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy Bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination!

Re: Is er een Linux alternatief voor MobiMB (mobile media browser)?
« Reactie #2 Gepost op: 2019/07/15, 23:09:54 »
En voor wie niet in het bezit is van de door LWM genoemde cd met software erop, in de link hieronder kun je de demo ook downloaden.

http://www.logomanager.co.uk/php/products.php?id=51&section=handsets
_________________
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy Bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination!

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Is er een Linux alternatief voor MobiMB (mobile media browser)?
« Reactie #3 Gepost op: 2019/07/16, 09:02:05 »
Dit is een 7 jaar oud topic :o Dat hoeft niet gebumpt hoor, slotje!