Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ongevraagd radio over mn boxen  (gelezen 2143 keer)

breukkie

  • Gast
ongevraagd radio over mn boxen
« Gepost op: 2007/02/06, 21:25:57 »
Ik ben erachter gekomen waarom mijn boxen kraken .
Kwas ff bezig op het systeem en hoorde ver op de achtergrond mensen onduidelijk praten,denk hmm misschien op het plein achter het huis.
Gooi het geluid op mn speakers helemaal dicht , en ineens hoor ik duidelijk gepraat uit mn speakers komen ?
Een of andere Duitse zender komt over mn boxen binnen.
Nog ff via beryl alle tabbladen bekeken niks openstaan.
Voor de zekerheid ps -x gedaan in de terminal  en geen enkele player stond stiekum aan,
gooi ik het volume open op de speakers is de zender niet meer te horen,zet ik het volume helemaal dicht  speakes staan dan nog op de stroom ,hoor ik de zender weer broadcasten?
Bak opnieuw opgestart en geluid dicht gelaten,eerst weer wat gekraak en daar is de zender weer .
Tis vrij irritant en weet niet hoe dit is op te lossen.
Misschien een algemeen radio verbod in een staal van 50 km in de omtrek van mn huis zou een oplossing kunnen zijn.

Offline Soul-Sing

  • Lid
ongevraagd radio over mn boxen
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/06, 21:33:40 »
bizar

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
ongevraagd radio over mn boxen
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/06, 21:42:37 »
Volgens mij geen specifiek linux probleem, maar eerder een probleem met je hardware :) of een feature, ligt er maar aan hoe je het bekijken wil!

Krijg je ook al geluid als de luidsprekers stroom hebben en als Ubuntu niet opgestart is? (laat de computer bijvoorbeeld even opstaan op de BIOS setup ofzoiets, of zorg er gewoon voor dat hij niet meteen naar linux boot) dan kan je bevestigen of het probleem bij je hardware ligt.

--

Hier zie je in ieder geval dat elektromagnetisme een raar verschijnsel is ;)
http://youtube.com/watch?v=dWmGNL-ttDY

(Tempest is een linux programma dat bepaalde dingen op je scherm tovert die op hun beurt een bepaalde stralingsfrequentie uitzenden die je dan kan opvangen met een AM ontvanger.)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

breukkie

  • Gast
ongevraagd radio over mn boxen
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/06, 22:12:38 »
@profox,

Ik zal ook niet zeggen dat het aan mn linux systeem ligt :P .
Het is gewoon raar dat wanneer je het geluid op je speakers dichtzet  en geen enkele player open heb staan erin eens een in  dit geval een Duitse radiozender over je boxen is te  horen.
Als ik mn windows opstart en hier niks doe geluid dicht houd , is het gewoon muisstil.
Zodra ik onder linux het geluid van de speakers openzet en niks heb aanstaan is de zender niet meer te horen.
Al gekeken in de woonkamer televisie en radio staan uit .
boven bij mn dochter is ook niks wat kan hinderen.

Azalin

  • Gast
ongevraagd radio over mn boxen
« Reactie #4 Gepost op: 2007/02/06, 22:23:53 »
Bij ons op het werk hebben we een inspreekcell waar we zo nu en dan voice-over stemmen opnemen. Daar ontvangen we via de god-weet-wat-of-welke-draden een russische zender. Er is al eens een echte sonoloog geweest die het heeft onderzocht en heeft niets kunnen ontdekken. We konden het overigens alleen horen wanneer het muisstil was en alles dicht stond, vermoedelijk omdat er dan een gesloten circuit is waardoor er een lus is die radiogolven kan ontvangen. Achja, wat er aan te doen? Tja, de draden zijn al goed afgeschermd doordat het goede dure audiokabels zijn... dus wat nog meer? :) Ik ben bang dat het er mee leven is.
Onder Windows heb je er misschien geen last van omdat Windows je audio niet helemaal uit zet... precies weet ik het ook niet, het is maar een gooi.

ongevraagd radio over mn boxen
« Reactie #5 Gepost op: 2007/02/06, 22:43:50 »
Heb je een draadlose muis en keybord. ????

Heb je zo'n mooie plastic kast met verlichting erin ?? ipv een stalen kast die alles afsluit.

Of heb je een tv kaart in je pc zitten ???
Wanneer hier niet de antenne op aangesloten zit kan de ingang alles oppikken wat er in de lucht zit.
Maak een stekkertje met een weerstand van 75 Ohm erin gesoldeerd.

zomaar wat dingentjes die dit kunnen veroorzaken.

En misschien ligt het wel aan je speakerset zelf waar natuurlijk ook een plastic kast omheen zit en die ook niet goed afgeschermd is.
Nu heb je hier wel een probleem want 90% van de meuk wat je koopt is dusdanig slecht uitgevoerd.

SCCS

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

breukkie

  • Gast
ongevraagd radio over mn boxen
« Reactie #6 Gepost op: 2007/02/06, 23:05:30 »
Yep het toetsenbord en de muis zijn draadloos , de speakers zitten ook in een plastic jasje.
Met mn andere set had ik er geen last van,echter was hier de potmeter van de volume dolgedraaid waardoor het luisteren van muziek irritant werd.
Toen maar een andere set gekocht en onder windows is het probleem niet .
Heb wel een videokaart waarop tv mogelijk is.
Zal eens kijken naar die  optie.

ongevraagd radio over mn boxen
« Reactie #7 Gepost op: 2007/02/06, 23:08:29 »
Wooeeeee Ghosts ? :P
Ben geen computer-nerd.. weet niet super veel van pcs.
Maar ben er graag mee bezig :)

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
ongevraagd radio over mn boxen
« Reactie #8 Gepost op: 2007/02/07, 00:24:34 »
Jij hebt toevallig toch niet euh.... Satanic Edition geïnstalleerd? ;)

http://parker1.co.uk/satanic/
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline siegi

  • Lid
ongevraagd radio over mn boxen
« Reactie #9 Gepost op: 2007/02/07, 00:43:26 »
sommige boxen hebben ook gewoon een functie om radio te luisteren.  
Maar normaal gezien valt dit wel op :)

Offline wutnubu

  • Lid
ongevraagd radio over mn boxen
« Reactie #10 Gepost op: 2007/02/07, 06:36:49 »
Had je vroeger ook bij televisies, platenspelers en andere apparatuur. Slecht afgeschermd.

Toen ik nog illegaal aan de zendbak hing was zelfs de mixer in staat  mijn stem weer te geven, veel vermogen uitzenden maakt alles met draadjes vlakbij in staat geluid te produceren.

Groet

Thom Punte

  • Gast
ongevraagd radio over mn boxen
« Reactie #11 Gepost op: 2007/02/07, 11:54:38 »
Inderdaad.
Vorige week uit nostalgische redenen nog een platenspeler gekocht en exact hetzelfde probleem.
Na de hele boel geaard te hebben. (op de centrale verwarming) Geen gekraak of radio meer.

breukkie

  • Gast
ongevraagd radio over mn boxen
« Reactie #12 Gepost op: 2007/02/07, 17:18:01 »
Ik zal eens uit vaderland liefde de duitsers uit mn speakers verdrijven.