Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleem met vinden van steunpunt in Zoetermeer.  (gelezen 8321 keer)

Probleem met vinden van steunpunt in Zoetermeer.
« Gepost op: 2012/01/08, 22:43:38 »
Beste Mensen.Allereerst hoop ik van harte dat jullie allemaal Fijne Kerstdagen hadden en ik wens jullie een Gezond 2012 met alle Ubuntu-plezier.
Aan dat gebruik van Ubuntu wil ik met plezier deelnemen in 2012,waarbij ik heel graag jullie
hulp wil inroepen,want ik ben er helaas nog niet in geslaagd om een steunpunt te vinden.
Die web-pagina voor steunpunten gaf mij geen optie om een steunpunt in Zoetermeer te vinden waarmee ik contact kan leggen voor een afspraak bij mij thuis.
Het gaat mij hierbij om de Installatie van Ubuntu als Dual Boot naast Windows XP met SP3.
Deze Windows XP bevat de Media Center Edition,waarin ik ook video-
filmpjes kan tonen die met Windows Movie Maker zijn gemaakt.
Over die WMM stel ik later een aparte vraag,want daartoe zal wel een alternatief bestaan dat
op Ubuntu kan "draaien",maar daarop kom ik later dus even terug.
Ik vraag dus eerst de hulp bij het zoeken naar een steunpunt te Zoetermeer en hoop dat die
hulp mogelijk is,waarvoor ik jullie alvast vriendelijk dank en groet.

                                          Anton Doove.






 
 
 
Anton Doove

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Probleem met vinden van steunpunt in Zoetermeer.
« Reactie #1 Gepost op: 2012/01/09, 12:03:21 »
http://forum.ubuntu-nl.org/installatie/advies-gevraagd-over-ubuntu-installatieconfiguratie/msg791554/#msg791554

Inzoomen op de kaart, klikken op de verschijnende 'ballonnetjes' en dan kunt u een desbetreffend steunpunt een mail sturen. Er zijn volgens de kaart 8 steunpunten in Zoetermeer, en nog meer in de iets wijdere omgeving.
Of als alternatief, zoals genoemd, een Persoonlijk Bericht aan de desbetreffende persoon via het forum.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Tom

  • Lid
Re: Probleem met vinden van steunpunt in Zoetermeer.
« Reactie #2 Gepost op: 2012/01/09, 12:48:52 »
Bij alleen steunpunten zie ik ook maar vijf stuks en nergens Zoetermeer ?.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Probleem met vinden van steunpunt in Zoetermeer.
« Reactie #3 Gepost op: 2012/01/09, 13:08:52 »
Met Internet Explorer 8.0 op Windows zie ik alleen maar een kaart en geen enkel Steunpunt of gewoon lid  ???
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Probleem met vinden van steunpunt in Zoetermeer.
« Reactie #4 Gepost op: 2012/01/09, 13:47:57 »
Oeps, zelf foutje gemaakt, mi scusi. Je moet nl. ook rechts onderin 'alleen steunpunten' aanvinken, anders zie je alle leden (LOL, er woont blijkbaar een lid in het midden van de Erasmusbrug te R'dam).

Ik heb alvast een eerste inventarisatie gemaakt van de omgeving van Zoetermeer:
- Supermick40, Nootdorp
- Ohjajoh, Rotterdam
- Paul v, Oosterom, Alphen aan den Rijn
- joeri_damian, Den Haag

Mocht het niet lukken om via de steunpuntenkaart een bericht te sturen naar een steunpunt, dan kan ook een PB worden toegepast, alle bovenstaande steunpunten zijn ook forumlid.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Probleem met vinden van steunpunt in Zoetermeer.
« Reactie #5 Gepost op: 2012/01/09, 13:58:53 »
Na toch aardig inzoomen (en wachten, omdat het even duurt eer de ballonnetjes verschijnen) zie ik toch echt IN Zoetermeer geen enkel Steunpunt. Het dichtstbijzijnde is volgens mij supermick40 in Nootdorp. Erg jong en nog niet erg lang bezig met Ubuntu, heb ik het idee. Dus of die (of Anton Doove) het aandurft.......?


Edit: als ik de link volg die in supermick's Profiel staat, dan ga ik er van uit dat hij alleen maar cd's verstrekt, dus Anton Doove zal een ander Steunpunt moeten benaderen. 
« Laatst bewerkt op: 2012/01/09, 14:16:12 door Mikkel »

Offline Dave

  • Lid
Re: Probleem met vinden van steunpunt in Zoetermeer.
« Reactie #6 Gepost op: 2012/01/09, 14:21:57 »
Snel vergeten die lijst want meer dan wat hulp via email of een cd verkrijgen zit er zelden in.
Via het forum ben je sneller geholpen

Offline Tom

  • Lid
Re: Probleem met vinden van steunpunt in Zoetermeer.
« Reactie #7 Gepost op: 2012/01/09, 16:56:32 »
Bij alleen steunpunten zie ik ook maar vijf stuks en nergens Zoetermeer ?.
5? Ik zie er hier veel meer hoor!! Je moet natuurlijk wel de kaart groter maken!


Zoetermeer:


Klik er dan weer op en dan zie je dit:


Je hebt weer eens helemaal gelijk zo als altijd. :-*
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Probleem met vinden van steunpunt in Zoetermeer.
« Reactie #8 Gepost op: 2012/01/09, 17:32:59 »
En meneer Anton zal dus elf ook er wat voor over moeten hebben, misschien naar een persoon toe moeten gaan of zo.
Ik bedoel, het moet wel van twee kanten komen en als Anton denkt dat iedere steunpunt maar naar iedereen toekomt, dan heeft hij het verkeerd.

Niet iedereen is mobiel of heeft een auto. En het hangt er natuurlijk ook vanaf welke hardware Anton Doove heeft. Ik zie mezelf ook niet met m'n pc de bus of trein instappen. =D
Bovendien, het is op het forum al vaker geschreven: gebruik je Windows dan is er bij een probleem altijd wel een buurman/vrouw die je daarmee kan helpen, maar gebruik je Linux..........

Re: Probleem met vinden van steunpunt in Zoetermeer.
« Reactie #9 Gepost op: 2012/01/09, 17:41:31 »
Bij alleen steunpunten zie ik ook maar vijf stuks en nergens Zoetermeer ?.
5? Ik zie er hier veel meer hoor!! Je moet natuurlijk wel de kaart groter maken!


Zoetermeer:


Klik er dan weer op en dan zie je dit:



een van die twee ballonnetjes die je in leiden ziet ben ik.
Ik zou het wel op me durven nemen om een dualboot te maken, alleen is zoetermeer iets te ver weg om te doen met de fiets (ik ben nu 17).

Mocht er niemand anders te vinden zijn die het wil/kan/durft, zou ik dus wel kunnen :)

groet,
dexterd
The box said: "Requires Windows XP or better."
So i installed Linux.


Steunpunt Leiden en omstreken

Re: Probleem met vinden van steunpunt in Zoetermeer.
« Reactie #10 Gepost op: 2012/01/11, 13:17:24 »
Beste Dexterd en anderen.Gisteren wilde ik even die Live-CD Ubuntu 10.04-3 bekijken
maar vond het erg omslachtig werken en dus niet bepaald handig voor beginnelingen.
Van iemand bij Libreoffice kreeg ik de onderstaande opmerkingen over zelf doen.
Hij schreef mij dit:"Het is inderdaad de bedoeling dat de pc opstart van de cd, om zo de live (demo) sessie te starten. Vanuit windows gaat dit niet lukken, daarvoor moet de pc opnieuw opgestart worden, mét de cd in de lade"."Als de pc niet opstart vanaf de cd, dan zal dit in het bios van de pc ingesteld moeten worden (ook voor de installatie).
Helaas heb ik er geen verstand van om in de Bios van mijn PC iets te kunnen instellen,dus ik
blijf er af om te voorkomen dat ik iets verkeerd doe en er weer schade in de PC ontstaat.
Ik heb al genoeg reparatiekosten betaald en meer kan ik mij niet permitteren,want ik moet nu
wel "pas op de plaats"maken,dus van de BIOS blijf ik af.
Ook ga ik geen PC starten met de PC in de lade,want dat is voor mijn XP-PC vragen om extra
schade,dus ook daarvan blijf ik af,want dat is mij veel te link,maar reacties zijn Welkom.
Ik zal Mikkel wel even apart berichten en ik groet jullie vriendelijk. Anton Doove

Anton Doove

Re: Probleem met vinden van steunpunt in Zoetermeer.
« Reactie #11 Gepost op: 2012/01/11, 13:50:34 »
Als u de Live-CD in de lade stoppen en de computer herstarten omslachtig vindt is het denk ik inderdaad beter om even niet aan Ubuntu te beginnen. Dat bedoel ik niet negatief, maar als u Ubuntu echt wil gebruiken zult u hoe dan ook nieuwe dingen moeten leren.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Probleem met vinden van steunpunt in Zoetermeer.
« Reactie #12 Gepost op: 2012/01/11, 14:17:11 »
Anton kan beter een demonstratie vragen van een steunpunt.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Probleem met vinden van steunpunt in Zoetermeer.
« Reactie #13 Gepost op: 2012/01/11, 16:10:10 »
Beste Ron. Dat zoeken naar een Steunpunt in mijn woonplaats Zoetermeer is
juist een dik probleem,want in Zoetermeer blijkt dat niet te bestaan. 
Wel in de omliggende gemeenten,maar ik kan daar niet heen,want ik heb geen eigen vervoer
dat daartoe geschikt is,aangezien mijn 3-wielige fiets niet geschikt is voor lange afstanden.
Ik kan het alleen binnen Zoetermeer gebruiken als er een Steunpunt is te vinden.
Deze Forum-Site wordt wel door de HCC gehost,maar de HCC-afd.blijkt geen Steunpunt te
hebben zoals ik reeds vernam van 1 de leiders,dus ze zijn puur Windows georiënteerd.
Aangezien mijn PC geen Laptop is maar een Bureau-PC met 3 stuks Rand-apparatuur,kan ik dat als Hartpatiënt onmogelijk overal naar toe sjouwen.
Die HCC-afdeling stuurt echt niemand naar mijn huis-adres om mij te helpen met Ubuntu.
Misschien kan ik overwegen om een Laptop aan te schaffen,maar dit is hier Off-Topic.
Toch dank ik je voor je meedenken en ik groet je vriendelijk. Anton Doove.
Anton Doove

Re: Probleem met vinden van steunpunt in Zoetermeer.
« Reactie #14 Gepost op: 2012/01/11, 17:00:59 »
Beste Anton,

Wat u op het moment (naar mijn idee) kan doen, is een demonstratie aan een steunpunt vragen (aangezien er geen steunpunten in zoetermeer zijn, zal deze uit een andere stad moeten komen). Zoals eerder vermeldt en door u beantwoordt d.m.v. een persoonlijk bericht ben ik bereid met een officieële ubuntu-cd (10.04) naar u toe te komen.
Als dit OK is, dan zal ik een demonstratie van ubuntu geven (d.m.v. de ubuntu-cd) en desgewenst ubuntu installeren naast windows xp sp3.

Wat zeer belangrijk is is dat u al uw bestanden kopieert naar een externe opslag, zodat, mocht er iets mis gaan (wat ik zeer betwijfel, het is mij nog nooit gebeurd en ik heb onderhand al zo'n 50 installaties uitgevoerd) u uw documenten niet kwijt bent.

 
Ik hoor het wel.

Groet,

dexterd
The box said: "Requires Windows XP or better."
So i installed Linux.


Steunpunt Leiden en omstreken

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Probleem met vinden van steunpunt in Zoetermeer.
« Reactie #15 Gepost op: 2012/01/11, 21:25:18 »
Ik zal Mikkel wel even apart berichten...............Anton Doove

Mij apart berichten....?  ???  U kunt mij wel 'apart gaan berichten', Anton Doove, maar veel zult u daar niet mee opschieten, hoor. Ik weet beslist geen oplossing die een van de anderen niet zou kunnen aandragen ;)


Citaat
Ook ga ik geen PC starten met de PC in de lade,want dat is voor mijn XP-PC vragen om extra
schade,dus ook daarvan blijf ik af,want dat is mij veel te link,maar reacties zijn Welkom.

Ik zou ook geen pc maar een cd in die lade stoppen. =D  Maar ik kan u verzekeren dat XP er niets van zal krijgen als u de pc opstart met een cd in het cd/dvd-station. ^-^  XP is ook ooit geïnstalleerd door die pc op te starten met een cd in de lade.
Als u de pc opstart met een opstartbare cd, zoals in dit geval een Ubuntu live-cd, dan wordt XP helemaal niet aangesproken, maar start de pc op van die live-cd. Mits..... er in het BIOS van die pc staat ingesteld dat hij bij het (opnieuw) opstarten van de pc eerst kijkt of er in het cd/dvd-station een opstartbare cd zit. Zit zo'n cd er niet in of staat in het BIOS ingesteld dat er van de harde schijf dient te worden opgestart, dan zal de pc gewoon doorstarten naar het Bureaublad van XP.

Als het vinden van iemand die Ubuntu voor u wil installeren zo'n probleem wordt, is het dan geen idee om het te laten doen door de winkelier die al had toegezegd Ubuntu er voor u in dual boot op te willen zetten? En dat kost geld, ja. Maar wel minder dan een laptop kopen omdat die mobieler is dan een pc. ;)

Re: Probleem met vinden van steunpunt in Zoetermeer.
« Reactie #16 Gepost op: 2012/01/11, 21:54:42 »
Anton kan ook een paar maanden wachten en dan naar de 12.04 release party komen waar meerdere mensen klaarstaan om hem te helpen ;)

Evt. wil ik anders ook wel een keertje langskomen als hij niemand in de omgeving kan vinden. Elke dinsdag kan ik sowieso wel komen (OV-Studentenkaart), maar in het weekend is ook geen probleem (reis met 40% korting) en zo ver is Zoetermeer niet gezien de directe verbinding vanaf Almere naar Den Haag ;)

Re: Probleem met vinden van steunpunt in Zoetermeer.
« Reactie #17 Gepost op: 2012/01/12, 22:20:08 »
Beste Femke98. Ik heb jouw kritiek gelezen en dat komt niet echt vriendelijk over voor iemand als ik die niet makkelijk weg kan omdat ik geen eigen auto heb.
Ik kan als Hartpatiënt van 72 jaar geen zware bureau-PC meenemen in Bus of Tram om naar Leiden of Den Haag te reizen en ook niet op mijn 3-wielige met electromotor vervoeren.
Aangezien ik geen Laptop heb,kan ik die ook niet zelf vervoeren,maar daar heb jij natuurlijk
niet over na-gedacht voordat je met kritiek begon.
Toevallig kreeg ik vandaag een link naar een leverancier in Breukelen die Laptops verkoopt
waarop Ubuntu al staat geïnstalleerd maar die merken mag ik hier natuurlijk niet noemen.
Deze waren wel wat aan de prijzige kant t.o.v.mijn AOW-budget,terwijl in Zoetermeer bij
de leverancier Dixons de prijs ongeveer de helft was met meer capaciteit.
Uiteraard zat daarop geen Ubuntu maar Windows7 Home Premium met een HD van 500 GB
en geheugen van 6144 MB voor € 429,00 en de Ubuntu kan er naast volgens de verkoper.
Die link kreeg ik van iemand bij de mailgroep Libreoffice,maar dat verwachtte ik eigenlijk wel
eerder van dit Forum en ik vergat te vragen of dit forum bekend is met Ubuntu op Laptops.
Ik kom terug in een nieuw bericht en ik groet je vriendelijk. Anton Doove..
 
Anton Doove

Offline axelv

  • Lid
Re: Probleem met vinden van steunpunt in Zoetermeer.
« Reactie #18 Gepost op: 2012/01/12, 22:33:54 »
Als ik het me goed kan herinneren was de grootste reden voor je overgang naar Ubuntu vanwege het verlopen van je licentie van Windows XP SP3. Nu lees ik dat je overweegt om een nieuwe computer aan te schaffen... Ik hoop dat je beseft dat bij een nieuwe computer meestal (lees: zo goed als altijd) Windows 7 is geïnstalleerd, en dat je dan automatisch een nieuwe licentie hebt. Waarom dan nog Ubuntu?

Ik wil je absoluut niet tegen houden om Ubuntu te proberen, maar uit het lezen van je vorige topics (en je omstandigheden die je zonet opsomde), lijkt het me beter dat je (als je een nieuwe pc aanschaft) er één te kiezen met Windows. Al je vertrouwde programma's staan er op en er is nu éénmaal veel gemakkelijker ondersteuning voor te vinden...

Nog veel succes! (hetzij met Ubuntu of Windows)  :)


Re: Probleem met vinden van steunpunt in Zoetermeer.
« Reactie #19 Gepost op: 2012/01/12, 23:37:11 »
Beste Axelv. Lees eerst mijn eerste bericht aan Femke 98 nog maar eens goed door,
want dan ontdek je vanzelf wel dat ik mij eerst nog een tijdje verder zal oriënteren.
Dan lees je ook dat ik een Laptop overweeg,zodat ik meer mobiel kan zijn op mijn fiets,ook
al kan ik alleen maar binnen mijn woonplaats blijven,want mijn fiets kan niet verder.
Hooguit naar het HCC-centrum en terug,want de accu heeft een beperkte capaciteit.
Die laptop heb ik nog niet gekocht,want ik weet nog niet of mijn AOW-budget dit toelaat.
Voordat ik in 2014 die XP met SP3 vaarwel kan zeggen,wil ik wel graag Ubuntu leren gebrui-
ken,maar dat kan niet als ik thuis geen instructie-hulp kan krijgen op de bureau-PC.
Daarom overweeg ik de aanschaf van een Laptop,waarop Ubuntu reeds is geïnstalleerd,wat ik Femke ook al bekend maakte.                                                         Die laptop kan ik immers wel achterop mijn 3-wielfiets vervoeren naar een steunpunt als de HCC die optie biedt in hun afdeling-lokaliteit,wat niet lukt met een zware bureau-PC.
Morgen meer over mijn onderzoek. Ik groet je vriendelijk. Anton Doove.

 
Anton Doove

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Probleem met vinden van steunpunt in Zoetermeer.
« Reactie #20 Gepost op: 2012/01/13, 00:13:26 »
[KNIP]

De een installeert Ubuntu en gooit nog dezelfde dag Windows van de harde schijf (om een paar dagen later tot de ontdekking te komen dat dat toch iets té overhaast geweest is), en een ander oriënteert zich eerst door en door voor hij/zij aan een ander besturingssysteem begint. Niets op tegen, toch? Er wordt zelfs regelmatig geadviseerd om zich eerst in te lezen.

Ik dacht dat dit forum bedoeld was om hulp te bieden aan onder andere nieuwe gebruikers. Niet om ze weg te jagen als ze wat meer moeite met alles hebben en meer vragen stellen dan de doorsnee beginner. Heeft iemand het idee dat zijn/haar tips niet opgevolgd worden? Sla dit topic dan over.

Moderator edit: zie mijn bericht hieronder.
« Laatst bewerkt op: 2012/01/13, 09:06:22 door Brumm3l »

Re: Probleem met vinden van steunpunt in Zoetermeer.
« Reactie #21 Gepost op: 2012/01/13, 06:23:16 »
Aan Anton Doove:
Ik denk dat u het niet helemaal begrijpt:

HCC is (bij mijn weten) een bedrijf dat slechts de site van ubuntu-nl host, d.w.z. dat deze verder niet betrokken is bij de site, of ubuntu in het algemeen (correct me if I'm wrong).
Hierom zal HCC dus ook geen steunpunten leveren.

Alle steunpunten die zich op het moment 'aanbieden' zijn te vinden op de steunpuntenkaart: http://kaart.ubuntu-nl.org.

Zoals reeds vele malen in dit topic voorbijgekomen bevindt zich geen steunpunt in zoetermeer, en zult u dus een omliggend steunpunt moeten contacteren.
Deze zal u (wanneer hij/zij kan / wil) helpen met ubuntu installeren naast windows xp sp3.
Wat u wel moet begrijpen is dat een steunpunt niet constant langs kan komen om uitleg te geven, maar gelukkig hebben we daar een geweldig forum voor :)

Veel succes en vriendelijke groet,
dexterd
« Laatst bewerkt op: 2012/01/13, 09:01:08 door Brumm3l »
The box said: "Requires Windows XP or better."
So i installed Linux.


Steunpunt Leiden en omstreken

Offline Brumm3l

  • Lid
Re: Probleem met vinden van steunpunt in Zoetermeer.
« Reactie #22 Gepost op: 2012/01/13, 09:04:09 »
Vanaf hier weer verder met het hulp verzoek en verder 'op-de-man-spelen' achterwege laten.

Re: Probleem met vinden van steunpunt in Zoetermeer.
« Reactie #23 Gepost op: 2012/01/13, 17:17:45 »
Beste Dexterd. Jij schrijft mij o.a.:"Wat u wel moet begrijpen is dat een steunpunt niet constant langs kan komen". Dan heb ik dit antwoord klaar wat ik ook aan Femke schreef.
Ik kan als Hartpatiënt onmogelijk een zware Bureau-PC sjouwen en heb geen eigen auto om het ding te kunnen vervoeren,want ik heb geen rij-bewijs en kan geen auto kopen.
Ondertussen heb ik gisteren wel even mijn gewenste info over een Laptop verzamelt om te
zien of dat voor mij een haalbare kaart zou zijn,maar dat levert nog even twijfels op bij mij.
Een laptop is onderweg beter Draadloos bruikbaar als ik dit in het Openbaar Vervoer wil en
kan gebruiken,dus dan heb ik niets aan de Kabelverbinding van mijn Provider Ziggo.
Aangezien dat die draadloze verbinding ook een extra rekening wordt,is dat voor mijn AOW-
budget niet meer op te brengen,dus kan ik geen Laptop kopen om Ubuntu er op te plaatsen.
Derhalve kan ik dus geen steunpunt opzoeken en een andere gemeente,want ik beschik niet over die opties om dat te kunnen realiseren,dus ik zie nu af van Ubuntu.
Dit Forum groet ik vriendelijk. Anton Doove.
Anton Doove