Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan iemand helpen met Internet everywhere van Mobistar?  (gelezen 27665 keer)

Kan iemand helpen met Internet everywhere van Mobistar?
« Gepost op: 2008/12/25, 10:29:59 »
Hallo,


wij hebben gisteren in de Mobistarwinkel "Internet everywhere" gekocht. Dan krijg je een simkaart en een USB-stick. Als je Windows en Mac hebt, kan je dat gemakkelijk installeren op de laptop. Je kan dan overal waar je wil op internet, draadloos via die USB-stick.
Nu was ik glad vergeten te vragen in de winkel of dat wel werkt met Linux. Niet dus. We hebben het net geprobeerd, de computer herkent de stick wel, je kan zien wat er op staat maar het is allemaal.exe
Ik wou vragen: weet iemand van jullie hoe we dat aan het werk kunnen krijgen in Linux? Of zijn we verplicht om Windows te installeren op de laptop en dat in Windows te laten werken? Ik heb ook al gedacht aan Wine maar dat blijkt bij bijna niks te werken.
Op de website van Mobistar kan je daar meer over lezen, over Internet Everywhere en zie je ook het computertje dat ze verkopen waar die stick op werkt (gisteren nog uitgetest in de winkel op zo 'n computertje).

Het rare is dat ze in de Mobistarwinkel ook een inimienie laptopje verkopen en daar staat een versie van Linux op geïnstalleerd. Daar werkt die stick perfect mee. We begrijpen niet goed waarom dat wel werkt op dat computertje en waarom deze stick niet werkt op onze laptop (nieuw van dit jaar) in Linux. Op de laptop staat Ubuntu versie 8.04 Gutsy Gibbon. Dat is deze versie die daar op staat:

Xandros Desktop OS
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

Ga naar: navigatie, zoeken
Xandros Desktop OS
Ontwikkelaar   Xandros
OS-familie   GNU/Linux
Bronmodel   FOSS, deels propriëtair
Laatste uitgave   4.1 / 29 november, 2006
Kerneltype   Monolithische kernel
Licentie   GPL en anderen
Huidige status   
Website   www.xandros.com

Xandros Desktop OS is een commerciële linuxdistributie ontwikkeld door het Canadees-Amerikaanse softwarebedrijf Xandros. De distributie is gebaseerd op Corel Linux, een op Debian gebaseerde distributie van Corel. Xandros nam in 2001 Corel Linux over van Corel toen laatstgenoemde besloot de Linuxdistributiemarkt te verlaten. Sindsdien heeft Xandros de versie doorontwikkeld, met het oog een commercieel ondersteunde linux distributie aan te bieden voor zowel de thuismarkt, als de zakelijke markt.

De grafische gebruikersinterface van het systeem vertoont grote overeenkomsten met Windows XP van Microsoft.

De huidige versie van Xandros Desktop OS is 4.1, uitgegeven op 29 november 2006. Belangrijke aanpassing ten opzichte van de voorgaande versie 4.0 is dat ook niet geregistreerde versies gebruik kunnen maken van de (security) patch server. Die functie was in 4.0 exclusief voor geregistreerde Xandros gebruikers beschikbaar, maar dat resulteerde in heel veel commotie.

Xandros Desktop OS 4.1 is gebaseerd op de Common Core van de DCC Alliance, die zelf weer gebaseerd is op Debian 3.1 (Sarge).

Ik denk net nog aan iets. Zou dat ook kunnen werken als je Windows er bij Linux op zet in een virtual machine?

Hopelijk kan iemand ons helpen.Alvast heel vriendelijk bedankt.

Vriendelijke groeten,

Els
« Laatst bewerkt op: 2008/12/25, 10:51:25 door Els Stevens »

Re: Kan iemand helpen met Internet everywhere van Mobistar?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/25, 11:32:50 »
Werkt onder Ubuntu ook als het goed is: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=494953
En Xandros is op Debian gebaseerd, net als Ubuntu, dus er moet een mouw aan te passen zijn.

Re: Kan iemand helpen met Internet everywhere van Mobistar?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/25, 11:58:01 »
Ik heb die lange uitleg gevolgd, de helft ervan kon ik niet doen, ik weet niet goed wat ik gedaan heb, in elk geval werkt het nog niet. Wie kan helpen?

Dwarrel

  • Gast
Re: Kan iemand helpen met Internet everywhere van Mobistar?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/25, 12:04:47 »
Welke helft werkte niet? Heb je commando na commando alles netjes gevolgd?

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
Re: Kan iemand helpen met Internet everywhere van Mobistar?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/25, 12:27:40 »
Mobistar heeft 2 sticks. De stick die je krijgt met de Asus was niet dezelfde als die die je krijgt bij internet everywhere of de hp.
Bij die laatste 2 is ie zwart, bij de asus was die wit.

De witte werkt standaard. De zwarte nu ook (met laatste Xandros), maar eerst niet. Nu krijg je altijd de zwarte mee denk ik.
Dus ja, je zal een beetje moeten zoeken om het aan de praat te krijgen.

Vergeet de wine richting echter zou ik zo zeggen.
Wordt trouwens ook op de site www.mobistar.be bevestigd: (help bovenaan, linux ingetikt)

"Momenteel hebben we geen connection kit voor Internet Everywhere onder Linux. Toch werkt de USB iCON 225-modem ook onder dat besturingssysteem."


Re: Kan iemand helpen met Internet everywhere van Mobistar?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/12/25, 12:30:54 »
Ik heb inderdaad heel de uitleg van die commando 's gevolgd, alleen gingen een paar commando 's wel en bij een paar kwam er iets van dat de opdracht niet gevonden was ofzo. Het is met dat Engels ook een beetje moeilijker voor mij om het allemaal te begrijpen.

Hm, ik ken helemaal niks van die dingen om dat aan de praat te krijgen. Het is zo 'n zwarte stick, daar kregen we dan een simkaart bij die je daar in moet steken. We gaan volgende week enkele dagen naar zee en zouden dan graag de laptop meenemen zodat we via die stick op internet kunnen, liefst in Linux.
« Laatst bewerkt op: 2008/12/25, 12:33:45 door Els Stevens »

Dwarrel

  • Gast
Re: Kan iemand helpen met Internet everywhere van Mobistar?
« Reactie #6 Gepost op: 2008/12/25, 12:37:02 »
Maar welke commando's werken niet en wat zijn de specifieke error messages? Om jou te kunnen helpen moeten we zo goed als precies weten waar en wat er mis gaat.
Probeer het nog eens maar copy paste nu alles wat er gebeurt in de terminal hier. Het liefst in code. (code can je gebruiken door het # te klikken boven de smiles als je een bericht post.)

Re: Kan iemand helpen met Internet everywhere van Mobistar?
« Reactie #7 Gepost op: 2008/12/25, 13:01:10 »
Zoals je zal zien, gaat het al vrij vroeg mis, dan gebeurt er niks. Ik weet ook niet goed of je dat $ teken dat voor de commando 's staat, mee moet kopiëren in de terminal of niet.

werner@werner-laptop:~$ wget icon_switch.c http://www.frederick-reid.com/files/icon_switch.c
--12:56:06--  http://icon_switch.c/
           => `index.html'
Herleiden van icon_switch.c... mislukt: Naam of dienst is niet bekend.
--12:56:06--  http://www.frederick-reid.com/files/icon_switch.c
           => `icon_switch.c'
Herleiden van www.frederick-reid.com... 194.0.247.207
Verbinding maken met www.frederick-reid.com|194.0.247.207|:80... verbonden.
HTTP-verzoek is verzonden; wachten op antwoord... 200 OK
Lengte: 4.616 (4.5K) [text/x-csrc]

100%[====================================>] 4.616         --.--K/s             

12:56:06 (223.19 KB/s) - 'icon_switch.c' opgeslagen [4616/4616]


KLAAR --12:56:06--
Opgehaald: 4.616 bytes in 1 bestanden
werner@werner-laptop:~$ sudo gedit icon_switch.c
[sudo] password for werner:
sudo apt-get install libusb-dev
$ sudo apt-get install libusb-dev libusb++-dev
$ sudo apt-get install libusb-dev libusb++-dev
$ cc -l usb -o icon_switch icon_switch.c
$ sudo mv icon_switch /usr/sbin
$ sudo gedit /etc/udev/rules.d/10-local.rules
sudo gedit /etc/udev/rules.d/10-local.rules

werner@werner-laptop:~$ sudo apt-get install build-essential linux-source
[sudo] password for werner:
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van vereisten wordt opgebouwd       
Statusinformatie wordt gelezen... Klaar
build-essential is reeds de nieuwste versie.
linux-source is reeds de nieuwste versie.
De volgende pakketten werden automatisch geïnstalleerd en zijn niet langer nodig:
  linux-headers-2.6.24-19-generic python-zopeinterface python-twisted-core
  libsdl-console pinball-data libsdl-gfx1.2-4 python-pyogg python-pyvorbis
  python-editobj python-cerealizer libcal3d12 python-soya python-tofu
  libode0debian1 linux-headers-2.6.24-19 python-twisted-bin
Gebruik 'apt-get autoremove' om ze te verwijderen.
0 pakketten opgewaardeerd, 0 pakketten nieuw geïnstalleerd, 0 te verwijderen en 24 niet opgewaardeerd.
werner@werner-laptop:~$ cd /usr/src
werner@werner-laptop:/usr/src$ $ sudo tar xjvf linux-source-2.6.20.tar.bz2
bash: $: opdracht niet gevonden
werner@werner-laptop:/usr/src$

werner@werner-laptop:~$ sudo apt-get install build-essential linux-source
[sudo] password for werner:
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van vereisten wordt opgebouwd       
Statusinformatie wordt gelezen... Klaar
build-essential is reeds de nieuwste versie.
linux-source is reeds de nieuwste versie.
De volgende pakketten werden automatisch geïnstalleerd en zijn niet langer nodig:
  linux-headers-2.6.24-19-generic python-zopeinterface python-twisted-core
  libsdl-console pinball-data libsdl-gfx1.2-4 python-pyogg python-pyvorbis
  python-editobj python-cerealizer libcal3d12 python-soya python-tofu
  libode0debian1 linux-headers-2.6.24-19 python-twisted-bin
Gebruik 'apt-get autoremove' om ze te verwijderen.
0 pakketten opgewaardeerd, 0 pakketten nieuw geïnstalleerd, 0 te verwijderen en 24 niet opgewaardeerd.
werner@werner-laptop:~$ cd /usr/src
werner@werner-laptop:/usr/src$ $ sudo tar xjvf linux-source-2.6.20.tar.bz2
bash: $: opdracht niet gevonden
werner@werner-laptop:/usr/src$ cd /usr/src
werner@werner-laptop:/usr/src$ sudo tar xjvf linux-source-2.6.20.tar.bz2
tar: linux-source-2.6.20.tar.bz2: Functie open() is mislukt: Bestand of map bestaat niet
tar: Fout is niet herstelbaar -- tar sluit nu af.
tar: Child returned status 2
tar: Uitgestelde afbreking na eerdere fouten
werner@werner-laptop:/usr/src$

Ik begrijp zelf niet wat dat allemaal wil zeggen of wat ik gedaan heb.
« Laatst bewerkt op: 2008/12/25, 13:07:20 door Els Stevens »

Dwarrel

  • Gast
Re: Kan iemand helpen met Internet everywhere van Mobistar?
« Reactie #8 Gepost op: 2008/12/25, 13:18:35 »
het $ moet je niet mee typen. Heb je stap 2 wel gedaan? het bestand wat je hebt gedownload met het eerste commando aanpassen? (als het goed is staat hij in je home folder)
Probeer het eens zonder de $ en zodra er iets niet goed lijkt stop je en post je het hier, dan word het steeds makkelijker om het probleem te achterhalen.

Re: Kan iemand helpen met Internet everywhere van Mobistar?
« Reactie #9 Gepost op: 2008/12/25, 13:43:53 »
Nog eens een poging, zie de resultaten hier. Ik heb alle stappen gevolgd, alleen begrijp ik niet hoe je dit moet doen:
Download UMTSmon program from http://sourceforge.net/projects/umtsmon/ , untar it. Wat is "untar it"? Wat moet je doen?

werner@werner-laptop:~$ sudo apt-get install libusb-dev libusb++-dev
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van vereisten wordt opgebouwd       
Statusinformatie wordt gelezen... Klaar
libusb-dev is reeds de nieuwste versie.
libusb++-dev is reeds de nieuwste versie.
De volgende pakketten werden automatisch geïnstalleerd en zijn niet langer nodig:
  linux-headers-2.6.24-19-generic python-zopeinterface python-twisted-core
  libsdl-console pinball-data libsdl-gfx1.2-4 python-pyogg python-pyvorbis
  python-editobj python-cerealizer libcal3d12 python-soya python-tofu
  libode0debian1 linux-headers-2.6.24-19 python-twisted-bin
Gebruik 'apt-get autoremove' om ze te verwijderen.
0 pakketten opgewaardeerd, 0 pakketten nieuw geïnstalleerd, 0 te verwijderen en 24 niet opgewaardeerd.
werner@werner-laptop:~$ cc -l usb -o icon_switch icon_switch.c
werner@werner-laptop:~$ cc -l usb -o icon_switch icon_switch.c
werner@werner-laptop:~$ sudo mv icon_switch /usr/sbin
werner@werner-laptop:~$ sudo gedit /etc/udev/rules.d/10-local.rules
sudo apt-get install build-essential linux-source
sudo apt-get install build-essential linux-source
cd /usr/src
sudo tar xjvf linux-source-2.6.20.tar.bz2

werner@werner-laptop:~$ cd /usr/src
werner@werner-laptop:/usr/src$ sudo tar xjvf linux-source-2.6.20.tar.bz2
[sudo] password for werner:
tar: linux-source-2.6.20.tar.bz2: Functie open() is mislukt: Bestand of map bestaat niet
tar: Fout is niet herstelbaar -- tar sluit nu af.
tar: Child returned status 2
tar: Uitgestelde afbreking na eerdere fouten
werner@werner-laptop:/usr/src$ cd linux-source-2.6.20/drivers/usb/serial
bash: cd: linux-source-2.6.20/drivers/usb/serial: Bestand of map bestaat niet
werner@werner-laptop:/usr/src$ sudo gedit usb-serial.c
werner@werner-laptop:/usr/src$ sudo make -C /lib/modules/`uname -r`/build M=`pwd`
make: Map '/usr/src/linux-headers-2.6.24-22-generic' wordt binnengegaan
scripts/Makefile.build:41: /usr/src/Makefile: Bestand of map bestaat niet
make[1]: *** Er is geen regel om doel '/usr/src/Makefile' te maken.  Gestopt.
make: *** [_module_/usr/src] Fout 2
make: Map '/usr/src/linux-headers-2.6.24-22-generic' wordt verlaten
werner@werner-laptop:/usr/src$
werner@werner-laptop:/usr/src$ sudo cp usbserial.ko /lib/modules/`uname -r`/kernel/drivers/usb/serial/usbserial.ko
cp: kan stat niet toepassen op `usbserial.ko': Bestand of map bestaat niet
werner@werner-laptop:/usr/src$ sudo depmod -a
werner@werner-laptop:/usr/src$


Dwarrel

  • Gast
Re: Kan iemand helpen met Internet everywhere van Mobistar?
« Reactie #10 Gepost op: 2008/12/25, 13:48:20 »
Ga naar de map waar je umtsmon hebt gedownload en rechtermuisklik en dan uitpakken.

(ik ga nu even kerst vieren, kan je na zaterdag pas verder helpen. Ik hoop dat iemand anders je voor die tijd verder kan helpen.)

Offline vanadium

  • Lid
Re: Kan iemand helpen met Internet everywhere van Mobistar?
« Reactie #11 Gepost op: 2008/12/25, 14:01:30 »
De post is van een tijdje geleden. Ondertussen zijn de linux sources al enkele versies hoger, en zo zal ook het tar bestand een andere naam hebben. "check for the correct version by listing folder content"

Re: Kan iemand helpen met Internet everywhere van Mobistar?
« Reactie #12 Gepost op: 2008/12/25, 14:03:53 »
Ik had ook gezien dat dat onderwerp dateert van vorig jaar, in juli 2007. Ik ben zover geraakt dat die untsmon op de laptop staat en dat heb ik kunnen uitpakken. Ik heb echter nog geen internet als ik die mobistarstick aansluit. Iemand enig idee wat ik nog kan doen? Alvast bedankt!

Offline mcgyver

  • Lid
Re: Kan iemand helpen met Internet everywhere van Mobistar?
« Reactie #13 Gepost op: 2008/12/26, 10:35:04 »
Heb je na het uitpakken nog iets gedaan.

Re: Kan iemand helpen met Internet everywhere van Mobistar?
« Reactie #14 Gepost op: 2008/12/26, 10:58:25 »
Na het uitpakken heb ik die stick van Mobistar in de usb-poort gestoken en er gebeurde weer niks. Ik kreeg een overzichtje van wat er op die stick staat maar dat is allemaal .exe

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Kan iemand helpen met Internet everywhere van Mobistar?
« Reactie #15 Gepost op: 2008/12/26, 11:20:40 »
ik vond nog wel dit topic icm de vodavone driver die veel schijnt te ondersteunen:

http://www.emich.be/nl/2008/08/24/uw-3g-modem-aansluiten-op-de-acer-aspire-one-asus-eee-pc/

Re: Kan iemand helpen met Internet everywhere van Mobistar?
« Reactie #16 Gepost op: 2008/12/26, 11:56:50 »
Arie, bedankt voor jouw hulp, ik heb het geprobeerd, echter werkt dat niet voor die stick (of 't moet zijn dat ik iets verkeerd gedaan heb).

Chris, ik zit met een probleem in de uitleg, je moet als superuser aangemeld zijn. Met dat commando su ben je dat echter niet. Als ik die commando 's kopieer en plak in de terminal, zegt hij bij het derde commando "You must be root"'. Hoe moet ik dat juist doen om als superuser ingelogd te zijn? Als dat lukt, krijg ik het misschien aan de praat.

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Kan iemand helpen met Internet everywhere van Mobistar?
« Reactie #17 Gepost op: 2008/12/26, 12:05:49 »
dit gaat wel over een andere linux distro die iets anders aangesproken word als ik het goed heb,,

in ubuntu moet je niet su doen maar sudo , lukt t dan wel?

Offline mcgyver

  • Lid
Re: Kan iemand helpen met Internet everywhere van Mobistar?
« Reactie #18 Gepost op: 2008/12/26, 12:15:37 »
En uitpakken is niet voldoende. Daarna moet je nog installeren. Net als bij een .zip in windows. Eerst uitpakken en dan installeren.

In Ubuntu moet je eerst naar de uitgepakte map navigeren (vaak in je home map of op je bureaublad) en dan de juiste file pakken om te installeren. Welke file dat is, is afhankelijk van de download. De uitleg erbij zal je zeggen welke dat is. ( Ik heb de linkjes niet bekeken)

Re: Kan iemand helpen met Internet everywhere van Mobistar?
« Reactie #19 Gepost op: 2008/12/26, 18:12:01 »
Hallo,


ik heb nog niet alles kunnen uitproberen. Nu ga ik Windows XP op de laptop installeren voor de zekerheid, want op Linux werkt het met die stick heel eventjes en dan weer niet. Daarna ga ik als alles geïnstalleerd is, nog eens proberen of het dan ook in Linux niet kan werken.
Ik zal jullie hier op de hoogte houden van de vorderingen.

Groetjes en heel vriendelijk bedankt voor alle hulp,

Els

Re: Kan iemand helpen met Internet everywhere van Mobistar?
« Reactie #20 Gepost op: 2008/12/26, 19:38:03 »
dit gaat wel over een andere linux distro die iets anders aangesproken word als ik het goed heb,,

in ubuntu moet je niet su doen maar sudo , lukt t dan wel?

Na wat uittesten lukte het om als root aangemeld te zijn. Echter krijg ik volgend ding te lezen en ik kan dat document niet openen omdat hij zegt dat ik daar niet de nodige rechten voor heb:

Vodafone Mobile Connect Card driver for Linux needs the following files and dirs with some specific permissions in order to work properly: /opt/vmc/etc/ppp/peers should be readable and writtable by group vmc

Dit heb ik gedaan in de terminal:

werner@werner-laptop:~$ sudo
usage: sudo -h | -K | -k | -L | -l | -V | -v
usage: sudo [-bEHPS] [-p prompt] [-u username|#uid] [VAR=value]
            {-i | -s | <command>}
usage: sudo -e [-S] [-p prompt] [-u username|#uid] file ...
werner@werner-laptop:~$ wget https://forge.betavine.net/frs/download.php/269/vodafone-mobile-connect-card-driver-for-linux-2.0.beta3-ALL-i386-installer.run
--19:05:03--  https://forge.betavine.net/frs/download.php/269/vodafone-mobile-connect-card-driver-for-linux-2.0.beta3-ALL-i386-installer.run
           => `vodafone-mobile-connect-card-driver-for-linux-2.0.beta3-ALL-i386-installer.run.3'
Herleiden van forge.betavine.net... 62.105.171.199
Verbinding maken met forge.betavine.net|62.105.171.199|:443... verbonden.
HTTP-verzoek is verzonden; wachten op antwoord... 200 OK
Lengte: 15.479.768 (15M) [application/binary]

100%[====================================>] 15.479.768     1.08M/s    ETA 00:00

19:05:18 (1.07 MB/s) - 'vodafone-mobile-connect-card-driver-for-linux-2.0.beta3-ALL-i386-installer.run.3' opgeslagen [15479768/15479768]

werner@werner-laptop:~$ chmod +x vodafone-mobile-connect-card-driver-for-linux-2.0.beta3-ALL-i386-installer.run
werner@werner-laptop:~$ ./vodafone-mobile-connect-card-driver-for-linux-2.0.beta3-ALL-i386-installer.run
Verifying archive integrity... All good.
Uncompressing vmccdfl-2.0.beta3...
You must be root!
werner@werner-laptop:~$ sudo werner
[sudo] password for werner:
sudo: werner: command not found
werner@werner-laptop:~$ sudo root
sudo: root: command not found
werner@werner-laptop:~$ sudo
usage: sudo -h | -K | -k | -L | -l | -V | -v
usage: sudo [-bEHPS] [-p prompt] [-u username|#uid] [VAR=value]
            {-i | -s | <command>}
usage: sudo -e [-S] [-p prompt] [-u username|#uid] file ...
werner@werner-laptop:~$ wget https://forge.betavine.net/frs/download.php/269/vodafone-mobile-connect-card-driver-for-linux-2.0.beta3-ALL-i386-installer.run
--19:22:33--  https://forge.betavine.net/frs/download.php/269/vodafone-mobile-connect-card-driver-for-linux-2.0.beta3-ALL-i386-installer.run
           => `vodafone-mobile-connect-card-driver-for-linux-2.0.beta3-ALL-i386-installer.run.4'
Herleiden van forge.betavine.net... 62.105.171.199
Verbinding maken met forge.betavine.net|62.105.171.199|:443... verbonden.
HTTP-verzoek is verzonden; wachten op antwoord... 200 OK
Lengte: 15.479.768 (15M) [application/binary]

100%[====================================>] 15.479.768     1.12M/s    ETA 00:00

19:22:46 (1.10 MB/s) - 'vodafone-mobile-connect-card-driver-for-linux-2.0.beta3-ALL-i386-installer.run.4' opgeslagen [15479768/15479768]

werner@werner-laptop:~$ chmod +x vodafone-mobile-connect-card-driver-for-linux-2.0.beta3-ALL-i386-installer.run
werner@werner-laptop:~$ ./vodafone-mobile-connect-card-driver-for-linux-2.0.beta3-ALL-i386-installer.run
Verifying archive integrity... All good.
Uncompressing vmccdfl-2.0.beta3...
You must be root!
werner@werner-laptop:~$ vodafone-mobile-connect-card-driver-for-linux
werner@werner-laptop:~$ ./vodafone-mobile-connect-card-driver-for-linux-2.0.beta3-ALL-i386-installer.run
Verifying archive integrity... All good.
Uncompressing vmccdfl-2.0.beta3...
You must be root!
werner@werner-laptop:~$ sudo ./vodafone-mobile-connect-card-driver-for-linux-2.0.beta3-ALL-i386-installer.run
Verifying archive integrity... All good.
Uncompressing vmccdfl-2.0.beta3...
Copying files to /opt/vmc...
Configuring the system...
Toevoegen groep `vmc' (GID 1001)...
Klaar.
Installing direct access...
Insert users allowed to use this application (space separated): werner

Installation complete!

Use vodafone-mobile-connect-card-driver-for-linux command or the direct access in your Internet menu in order to run the application.
werner@werner-laptop:~$ /opt/vmc/etc/ppp
bash: /opt/vmc/etc/ppp: is een map
werner@werner-laptop:~$ /opt/vmc/etc/ppp/peers
bash: /opt/vmc/etc/ppp/peers: is een map
werner@werner-laptop:~$ root /opt/vmc/etc/ppp/peers
bash: root: opdracht niet gevonden
werner@werner-laptop:~$

Hopelijk kan je helpen met die laatste dingen, anders geraakt het niet aan de praat.

Offline mcgyver

  • Lid
Re: Kan iemand helpen met Internet everywhere van Mobistar?
« Reactie #21 Gepost op: 2008/12/26, 20:11:52 »
Stap voor stap: welke handleiding heb je gebruikt, deze?

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=494953

Re: Kan iemand helpen met Internet everywhere van Mobistar?
« Reactie #22 Gepost op: 2008/12/26, 20:40:09 »
Ja, die uitleg heb ik gevolgd, zoals je op de eerste bladzijde van dit onderwerp kan zien, lukte dat niet helemaal.

Offline mcgyver

  • Lid
Re: Kan iemand helpen met Internet everywhere van Mobistar?
« Reactie #23 Gepost op: 2008/12/26, 21:16:51 »
Sorry, maar ik moet het vragen anders komen we er niet uit:

1 heb je geknipt en geplakt of overgetypt
2 vanaf welke stap krijg je foutmeldingen
3 doe een sudo apt-get autoremove

Re: Kan iemand helpen met Internet everywhere van Mobistar?
« Reactie #24 Gepost op: 2008/12/26, 22:22:18 »
Ik heb alles gekopieerd van de commando 's.
Ik zal het morgen nog eens proberen, we zijn nog volop bezig met Windows Vista op de laptop in orde te krijgen en zijn daar nu de software aan 't installeren van die stick. De foutmeldingen, of het niet werken, kwam pas op het laatste. Ik verstond het niet goed van dat document met die groene en rode zinnetjes, daar wist ik niet goed wat mee te doen.
Ik ga morgen daar Linux terug bij op zetten en ook eens op mijn computer proberen of ik die stick aan de  praat krijg in Ubuntu. Het is al laat geworden.