Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hackers stelen broncode en miljoenen klantgegevens van Adobe  (gelezen 1435 keer)

Offline Tom

  • Lid
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Hackers stelen broncode en miljoenen klantgegevens van Adobe
« Reactie #1 Gepost op: 2013/10/04, 10:11:22 »
Gelukkig spreekt men van versleutelde creditcard-gegevens, maar ik vermoed dat men ook dat zal kunnen kraken.
Nog maar eens een bewijs dat je niet zomaar ongestraft identiteitsgegevens kan en mag delen met software-reuzen.
Een van de hoofdredenen waarom ik met OpenSuse niet meer verder ben gegaan; voor verdere ondersteuning vraagt Novell ook gevoelige informatie, terwijl met Canonical op een andere manier samenwerken mogelijk is.

Ik hoop dat de uiteindelijke gedupeerden geen nare gevolgen gaan ondervinden van deze actie.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Hackers stelen broncode en miljoenen klantgegevens van Adobe
« Reactie #2 Gepost op: 2013/10/04, 11:11:48 »
Gelukkig maar dat mijn account bij Adobe alleen gratis is (ik weet eigenlijk niet eens meer waarom ik dat account nog heb) dus heb nooit mijn creditcard-gegevens hoeven invullen.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Hackers stelen broncode en miljoenen klantgegevens van Adobe
« Reactie #3 Gepost op: 2013/10/04, 11:26:24 »
Hackers stelen broncode en miljoenen klantgegevens van Adobe - http://webwereld.nl/beveiliging/79537-hackers-stelen-broncode-en-miljoenen-klantgegevens-van-adobe
Misschien wordt Fotoshop nu wel open-source !!  =D

Re: Hackers stelen broncode en miljoenen klantgegevens van Adobe
« Reactie #4 Gepost op: 2013/10/04, 17:02:13 »
Hackers stelen broncode en miljoenen klantgegevens van Adobe - http://webwereld.nl/beveiliging/79537-hackers-stelen-broncode-en-miljoenen-klantgegevens-van-adobe
Misschien wordt Fotoshop nu wel open-source !!  =D
denk het niet, het valt nog altijd onder Adobe's copyright.

hoewel er denk ik wel enkele programma's zullen zijn die binnenkort ineens wat functies van Adobe software hebben, en dan bedoel ik niet eens enkel open-source.


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Re: Hackers stelen broncode en miljoenen klantgegevens van Adobe
« Reactie #5 Gepost op: 2013/10/05, 11:28:57 »
Behoorlijke amateuristische IT afdeling hebben ze daar ?

Dus het hele bedrijf staat op 1 server geparkeerd, en als je die server hackt heb je software broncodes te pakken, en klantgegevens, dan ook ongetwijfeld wat bankrekening gegevens van het bedrijf  en alle namen van de werknemers.....  =D

Het zal me niets verbazen als de hele handel ook nog eens op een windows server staat......  :o

Maagoe triest allemaal en tekenend voor Adobe software hoe zij over veiligheid denken.....  :evil:
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Hackers stelen broncode en miljoenen klantgegevens van Adobe
« Reactie #6 Gepost op: 2013/10/05, 12:12:16 »
Het zal me niets verbazen als de hele handel ook nog eens op een windows server staat......  :o

AFAIK gebruikt Adobe Mac- en Linux-servers.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Hackers stelen broncode en miljoenen klantgegevens van Adobe
« Reactie #7 Gepost op: 2013/10/05, 13:33:02 »
Behoorlijke amateuristische IT afdeling hebben ze daar ?
Dat is nog steeds de regel in de bedrijfswereld, vrees ik. Het is pas als er eens een groot incident gebeurt, dat reactief de beveiliging fundamenteel opgevoerd wordt.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Hackers stelen broncode en miljoenen klantgegevens van Adobe
« Reactie #8 Gepost op: 2013/10/07, 22:26:49 »
Behoorlijke amateuristische IT afdeling hebben ze daar ?
en/of heel professionele hacker(s)?

Adobe software is op veel computers aanwezig en veel gebruikt. De diefstal kan bijzonder waardevol zijn voor lieden die op misbruik uit zijn. Niet alleen de gestolen klantgegevens.

Bijvoorbeeld de Adobe Flash-plug-in (flashplugin-installer) is onderdeel van het ('must-have') pakket ubuntu-restricted-extras. Veel websites vereisen de Flash-plug-in maar gelukkig wordt Flash niet met name genoemd in het artikel (lees: dit is FUD). :)
Dus het hele bedrijf staat op 1 server geparkeerd, en als je die server hackt heb je software broncodes te pakken
De inbraak heeft stapsgewijs plaats gevonden:
Adobe confirmed that the company believes that hackers accessed a source code repository sometime in mid-August 2013, after breaking into a portion of Adobe’s network that handled credit card transactions for customers.
« Laatst bewerkt op: 2013/10/07, 23:56:04 door testcees »
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Hackers stelen broncode en miljoenen klantgegevens van Adobe
« Reactie #9 Gepost op: 2013/10/08, 10:47:08 »
Als de broncode voor Flash gestolen is (of als dat uitlekt dat dat is gebeurd) dan kan Adobe vrezen voor zijn voortbestaan, omdat ze dan ineens een enorm imago probleem hebben bij de groep mensen die altijd opletten met wat ze doen op een computer.

Kijk het stelen van klantgegevens (inlog en creditcard gegevens) al dan niet voorzien van encryptie is al niet goed voor je als bedrijf (vooral je reputatie gaat naar de hel), en het stelen van broncodes daar wil ik het al helemaal niet over hebben. Die software zou ik niet meer op mijn pc willen hebben staan (ook al zou het op een goed beveiligde linux bak zijn) omdat het toch een groter dan gemiddeld veiligheidsrisico inhoud.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Re: Hackers stelen broncode en miljoenen klantgegevens van Adobe
« Reactie #10 Gepost op: 2013/10/08, 11:41:38 »
Als de broncode voor Flash gestolen is (of als dat uitlekt dat dat is gebeurd) dan kan Adobe vrezen voor zijn voortbestaan, omdat ze dan ineens een enorm imago probleem hebben bij de groep mensen die altijd opletten met wat ze doen op een computer.

Kijk het stelen van klantgegevens (inlog en creditcard gegevens) al dan niet voorzien van encryptie is al niet goed voor je als bedrijf (vooral je reputatie gaat naar de hel), en het stelen van broncodes daar wil ik het al helemaal niet over hebben. Die software zou ik niet meer op mijn pc willen hebben staan (ook al zou het op een goed beveiligde linux bak zijn) omdat het toch een groter dan gemiddeld veiligheidsrisico inhoud.

Ik zou me daar niet te druk om maken. Sony had daar ook last van, weet je nog? Dat ze gehackt waren (PS3-servers) en de hackers gegevens van iedereen hadden?  Nou, de PS4  is er zeker niet onder gaan lijden totnutoe.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Hackers stelen broncode en miljoenen klantgegevens van Adobe
« Reactie #11 Gepost op: 2013/10/08, 16:28:42 »
Als de broncode voor Flash gestolen is (of als dat uitlekt dat dat is gebeurd) dan kan Adobe vrezen voor zijn voortbestaan, omdat ze dan ineens een enorm imago probleem hebben bij de groep mensen die altijd opletten met wat ze doen op een computer.

Kijk het stelen van klantgegevens (inlog en creditcard gegevens) al dan niet voorzien van encryptie is al niet goed voor je als bedrijf (vooral je reputatie gaat naar de hel), en het stelen van broncodes daar wil ik het al helemaal niet over hebben. Die software zou ik niet meer op mijn pc willen hebben staan (ook al zou het op een goed beveiligde linux bak zijn) omdat het toch een groter dan gemiddeld veiligheidsrisico inhoud.
Broncode van Flash --> Compileren voor ARM --> ?? --> Profit!!!

Re: Hackers stelen broncode en miljoenen klantgegevens van Adobe
« Reactie #12 Gepost op: 2013/10/09, 09:35:16 »
Behoorlijke amateuristische IT afdeling hebben ze daar ?
en/of heel professionele hacker(s)?
Laten we het houden op kundige hackers  =D

Citaat
Dus het hele bedrijf staat op 1 server geparkeerd, en als je die server hackt heb je software broncodes te pakken
De inbraak heeft stapsgewijs plaats gevonden:
Dan is toch alles met elkaar verbonden...

Citaat
Adobe confirmed that the company believes that hackers accessed a source code repository sometime in mid-August 2013, after breaking into a portion of Adobe’s network that handled credit card transactions for customers.
Dus maw als ik de server hack waar alle broncodes op staan kan ik middels die server over hun intranet wandelen en bij de server komen waar alle klantgegevens op staan ?

Ik vind het al bijzonder stom als iemand een server met de core busines en alle bedrijfsgeheimen waaronder de broncodes van de software aansluit op internet.
Te stom voor woorden eigenlijk...  :o
Maagoe kan me er nog iets bij voorstellen dat dit handig kan zijn voor de thuiswerker  =D,
maar dat je die server middels een open poort verbinding laat houden op je intranet slaat alles......  :o
Dat betekend in principe dat de hackers veel meer weten want die 2e server opkomen op iemand zijn intranet vereist toch weer wachtwoorden.

Gewoon amateuristisch en verschrikkelijk stom zoals dit is opgezet, iedereen weet dat er spionnen en hackers zijn die alles willen weten, dus richt je bedrijf netwerk dan ook zo in dat niemand erin kan komen.
« Laatst bewerkt op: 2013/10/09, 09:37:09 door Gandyman »
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D