Teams > Documentatie
BleachBit
DeBaas:
"Bleachbit en aanverwante schoonmaakprogjes zijn pure rotzooi. Bagger waar mensen instinken die vanuit hun Windowsverleden denken dat zoiets in Linux ook nodig is...."
Begin toch ernstig te twijfelen aan Pjotr door zijn ongenuanceerde uitspraken.
Ja, je kunt de boel verzieken met bleachbit, maar ook met gparted.
Met een hamer kun je spijkers inslaan maar ook ruiten.
Ofwel 't is allemaal gereedschap je kunt er goed mee doen, echter ook.........
Pjotr:
--- Citaat van: DeBaas op 2015/05/22, 23:21:19 ---Begin toch ernstig te twijfelen aan Pjotr door zijn ongenuanceerde uitspraken.
--- Einde van citaat ---
Twijfel is prima; vertrouw nooit alleen op iemands "gezag"..... =D
--- Citaat ---Ja, je kunt de boel verzieken met bleachbit, maar ook met gparted.
Met een hamer kun je spijkers inslaan maar ook ruiten.
Ofwel 't is allemaal gereedschap je kunt er goed mee doen, echter ook.........
--- Einde van citaat ---
Groot verschil: GParted dient een redelijk doel, is nuttig en onder omstandigheden zelfs onmisbaar; Bleachbit daarentegen is *op zijn best* overbodig. Iets wat *op zijn best* overbodig is en op zijn slechtst zelfs schadelijk, noem ik rotzooi.
RikRik:
--- Citaat ---Er is normaal gesproken geen noodzaak voor het gebruik van BleachBit.
--- Einde van citaat ---
Bleachbit is helemaal geen noodzaak. De argumentatie van Pjotr is volgens mij juist, schoonmaak progjes zoals we gewend waren in Windows, bij mij geen behoefte en op mijn systeem overbodig.
Tom:
Als je éénmaal met Bleachbit gewerkt hebt ga je dat nooit meer zeggen ,ik werk er al jaren mee en nog nooit 1 probleem mee gehad.
Elke MB die je bespaard op je HD is meegenomen en te gebruiken voor iets anders misschien .
Hieronder mijn dus al jaren gebruikte instellingen van Bleachbit ,en ik heb daar al honderden MB mee uitgespaard ! ! !
RikRik:
@tom
Noodzaak
Er is normaal gesproken geen noodzaak voor het gebruik van BleachBit.
Het Ubuntu systeem en de open source programma’s zorgen er in de regel zelf voor het beheer van tijdelijke bestanden.
Tijdelijke of ongebruikte bestanden zullen het Ubuntu systeem in de regel niet vertragen
Er is geen centraal systeemregister met ongebruikte instellingen die kunnen worden gewist zoals bij een Windows computer.
De ruimtewinst door het opruimen van tijdelijke programmabestanden is vaak (relatief) gering.
Uitzondering is het opruimen van tijdelijke APT bestanden wat een enkele keer vele MB’s kan opleveren.
Er zijn vaak alternatieve oplossingen, bijvoorbeeld voor het wissen van overbodige APT bestanden kan ook apt-get worden gebruikt.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie