Teams > Documentatie
Bouw een Acer Chromebook C710 om naar een Linux laptop.
maikelonline:
Ha mensen,
Wellicht is het opgevallen dat Chromebooks vrij goedkoop zijn. Vandaar dat ik de gok waagde en succesvol eentje ombouwde tot een Linuxbak.
Zie http://maikel.tiny-host.nl/it/chromebook.php
Groetjes!
Vistaus:
Jeetje zeg, waarom zo moeilijk? Waarom installeer je niet gewoon Linux (Ubuntu bijv.) als software erop? Dat is heel gemakkelijk en bespaart je een hoop moeite met vervangen van harde waren. Chrubuntu is echt niet de enige manier; je kunt ook een volwaardige dual-boot maken zodat je nooit in ChromeOS boot.
maikelonline:
Nou nou zeg, jammer van al dit commentaar. Zeker als je bedenkt dat ik dit gemotiveerd heb in het artikel:
--- Citaat ---Een aantal andere manieren om Linux 'te installeren' zijn op het internet te vinden, zoals Chrubuntu. Deze versies worden boven op Chromo OS ge-virtualiseerd. Het irritante is een fouttief opstartscherm en natuurlijk is de laptop nog steeds door Google ge-owned
--- Einde van citaat ---
Frederik:
--- Citaat van: maikelonline op 2014/08/09, 08:23:08 ---Nou nou zeg, jammer van al dit commentaar.
--- Einde van citaat ---
Dat vind ik begrijpelijk, dat had wel anders gekund maar ik snap het commentaar ook weer wel. Met een zekere bescheidenheid durf ik wel te beweren dat ik redelijk veel van computers weet, zowel op software- als hardware matig gebied. Maar een nieuwe laptop openen (wèg garantie) en de handelingen gaan doen die je omschreven hebt is mij 10x een brug te ver. Ik zou dat nooit zo doen. Voor iemand die niks meer heeft te leren is het waarschijnlijk een eitje. Als dat de doelgroep is. OK.
maikelonline:
Ik snap dat dit voor vele mensen een brug te ver is. Een stuk nieuw hardware bricken is natuurlijk niet tof. Zeker als het je +200,- heeft gekost. Over een jaar ofzo zullen deze laptops meer betaalbaar zijn voor dit soort trukendozen. Uiteindelijk vond ik het een appel en ei.
Echter om iets niet uit te schrijven of te doen, omdat het niveau schijnnaar nogal hoog ligt is natuurlijk totale onzin. Niets leukers om een stuk hardware om te buigen naar een Linuxdoos, imho. Zeker voor de specificaties die je terugkrijgt als je het durft.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie