Interactief > Andere distributies
mount.cifs: permission denied
molly w:
Ja, heeft even geduurd, het was te heet op zolder.
Ik heb jouw tip toegepast. Helaas, het werkt niet. Dit kreeg ik terug:
--- Code: ---wiegerinck@barebone:~$ sudo chown root:root /root /root/.cifs /root/.cifs/
[sudo] password for wiegerinck:
wiegerinck@barebone:~$ mount -a
error 13 (Permission denied) opening credential file /root/.cifs/credential_AFMW
error 13 (Permission denied) opening credential file /root/.cifs/credential_AFMW
--- Einde van code ---
Ik kan nu dus wel in de map .cifs komen, maar mag het bestand credential_AFMW niet openen
Een andere poging was om mijn uid aan te passen: was 1000, er 1001 van gemaakt. Dat is de uid die hoort bij 'wiegerinck´.
Helaas, werkt ook niet.
Wanneer ik in een van de regels de verwijzing naar credential-bestand vervang door user en password, krijg ik dit:
--- Code: ---wiegerinck@barebone:/home$ mount -a
mount.cifs: permission denied
--- Einde van code ---
Het credential-bestand is ook eigendom van root. In de grafische omgeving kan ik dat niet meer veranderen, kon ik eerst wel. En ook van de map .cifs kan ik de rechten niet meer aanpassen. In terminal, eenmaal in /home$ gekomen zijnde, weet ik niet hoe ik terug omhoog in de map root kan komen.
bart85:
Wat doet Mount met sudo ervoor,
--- Code: ---sudo mount -a
--- Einde van code ---
molly w:
--- Citaat van: bart85 op 2024/07/01, 18:21:54 ---Wat doet Mount met sudo ervoor,
--- Code: ---sudo mount -a
--- Einde van code ---
--- Einde van citaat ---
Dit:
--- Code: ---wiegerinck@barebone:~$ sudo mount -a
[sudo] password for wiegerinck:
mount error(115): Operation now in progress
Refer to the mount.cifs(8) manual page (e.g. man mount.cifs) and kernel log messages (dmesg)
Refer to the mount.cifs(8) manual page (e.g. man mount.cifs) and kernel log messages (dmesg)
--- Einde van code ---
bart85:
https://unix.stackexchange.com/questions/456997/mount-error115-operation-now-in-progress
molly w:
Ik weet het niet meer.
* De foutmelding "error 13 (Permission denied) opening credential file /root/.cifs/credential_AFMW" geeft aan dat ik intussen wél toegang heb tot root/.cifs/ maar dat ik nog geen toegang heb tot het credential-bestand.
* De rechten van bestand 'credential_AFMW' heb ik op mijn naam gezet. Ze waren op 'root' gezet na de suggestie van Vanadium: "sudo chown root:root /root /root/.cifs /root/.cifs/¨
* In fstab heb ik uid op 1001 gezet - is mijn uid.Resultaat: noppes. De foutmelding blijft
Wanneer ik de usernaam en het wachtwoord in de fstab-regel zet - en dus niet meer naar de credential wil gaan - resulteert dat in een foutmelding dat ik geen toegang heb tot .cifs.
Wie snapt het nog? Ik niet. Wat kan er nog steeds aan de hand zijn?
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie