Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kwaliteit Totem?????  (gelezen 2226 keer)

linuxje

  • Gast
Kwaliteit Totem?????
« Gepost op: 2007/03/29, 19:29:29 »
Goedenavond,

Sinds kort de nieuwe betaversie Feisy Fawn gedownload. Na het installeren van de Ubuntu extra packages kan ik de streams van internet bekijken. Nu gaat dit met behulp van de Totemplayer. Ik heb daar 3 vragen over:

Bij het afspelen van de stream, bijv. NOS-journaal, krijg ik geblokte beelden, wat trage beelden. Het loopt niet soepel. Via voorkeuren downloadsnelheid wat aangepast. Probleem blijft bestaan.

Bij afspelen DVD, en niet bij het bekijken van een stream, krijg ik zwart-wit beeld met wat strepen van kleur door het beeld. Onderaan het scherm heb ik dan een gekleurde balk

Ten derde, als ik een DVD in mijn dvd-speler stop, start Totem automatisch en speelt de DVD af. Wil ik via Totem een DVD afspelen, dan krijg ik de melding: "Totem cannot play this type of media (DVD) because you do not have the appropriate plugins to handle it. Vond ik erg vreemd.

Het is een lang verhaal, maar kan iemand mij advies geven?

Offline Soul-Sing

  • Lid
Kwaliteit Totem?????
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/29, 19:41:02 »
voor streaming media gebruik ik de mediaplayer connectivity plugin in firefox in combinatie met vlc of mplayer. doorloop even de wizard voor je begint.

Azalin

  • Gast
Kwaliteit Totem?????
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/29, 22:43:54 »
Ik gebruik mplayer sinds kort... met totem (die ion combinatie met gstreamer en de w32codecs) had ik ook redelijk slecht beeld... met xinelib had ik daar minder problemen mee maar dan moet ik een beetje te veel aan Ubuntu gaan vebrouwen... ik heb nu mplayer en een aantal uitbreidingen op gstreamer geinstalleerd...

sudo apt-get install gstreamer0.10-pitfdll gstreamer0.10-ffmpeg gstreamer0.10-plugins-bad gstreamer0.10-plugins-bad-multiverse gstreamer0.10-plugins-ugly gstreamer0.10-plugins-ugly-multiverse

^^---- dit is 1 regel!!!!!!
bron: https://help.ubuntu.com/community/RestrictedFormats

Offline siegi

  • Lid
Kwaliteit Totem?????
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/30, 13:03:44 »
https://wiki.ubuntu.com/NlRestrictedFormats probeer het deel eens van alles in een keer.
Ik gebruik hier totem-xine geen problemen mee. Bij totem-gstreamer durfde het wel een gebeuren dat een dvd niet opstarte