Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Programma om torrents te downloaden  (gelezen 9144 keer)

Offline nomko

  • Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Programma om torrents te downloaden
« Gepost op: 2010/05/31, 13:59:36 »
Wat is eigenlijk een hele goede daarvoor? Ik gebruik nu Deluge, maar is deze wel "het beste" of zijn er betere/handige/simpelere/kleinere torrent clients?
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Programma om torrents te downloaden
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/31, 14:29:37 »
Gewoon Transmission, die standaard installed is. Voldoet prima aan mijn eisen...
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline joop905

  • Lid
Re: Programma om torrents te downloaden
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/31, 14:32:30 »
Gewoon Transmission, die standaard installed is. Voldoet prima aan mijn eisen...
+1
(mooier kan bijna niet.)

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Programma om torrents te downloaden
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/31, 15:24:18 »
Ik heb zelfs een transmission-server opgezet, werkt erg goed. De server draait als virtuele sessie (Virtualbox) op een Ubuntu-server. Hij is benaderbaar via een browser: linkje er in plakken en gaan, je kunt meteen de verbinding sluiten want de download gaat gewoon op de server verder.

Re: Programma om torrents te downloaden
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/31, 16:01:03 »
Vraagje: Werkt transmission met alle torrents? Ik kan er de (film)torrents niet mee downloaden, daar gebruik ik frostwire voor. Transmission lijkt gewoon geen peers te vinden. Ik heb wel al eens een linux-iso gedownload met transmission. Dat liep als een trein ;)
"Free as in freedom"

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Programma om torrents te downloaden
« Reactie #5 Gepost op: 2010/05/31, 16:02:45 »
torrent=torrent, het maakt toch niet uit wat de torrent bevat. Misschien waren er toen geen peers voor de betreffende torrent?
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline vanadium

  • Lid
Re: Programma om torrents te downloaden
« Reactie #6 Gepost op: 2010/05/31, 16:10:39 »
Citaat
De server draait als virtuele sessie (Virtualbox) op een Ubuntu-server.
Waarom als virtuele sessie? Het lijkt me dat je die server evengoed op een "echt" systeem kan laten draaien, en dit zal de performantie en de aanslag op je systeembronnen (vooral voor dat laatste - sterk) ten goede komen.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Programma om torrents te downloaden
« Reactie #7 Gepost op: 2010/05/31, 16:29:52 »
Citaat
De server draait als virtuele sessie (Virtualbox) op een Ubuntu-server.
Waarom als virtuele sessie? Het lijkt me dat je die server evengoed op een "echt" systeem kan laten draaien, en dit zal de performantie en de aanslag op je systeembronnen (vooral voor dat laatste - sterk) ten goede komen.

Bij mij draait zo veel mogelijk virtueel om processen en applicaties van elkaar te kunnen scheiden. Je kunt dus onafhankelijk van elkaar verschillende versie van apps of zelfs OS'en hebben zonder dat het elkaar bijt. Bovendien kan ik zeer eenvoudig het proces naar een andere machine overbrengen naar simpelweg de virtuele schijf te copieren/verplaatsen. Van die sessies kun je ook gemakkelijk een backup maken, zonder je zorgen te maken over de configuratie: je copieert namelijk de gehele machine als soort van black-box (zie VboxTool in mijn sig).

Toegegeven, het is idd wel een extra aanslag op je systeembronnen (vooral geheugen, voor de CPU maakt het eigenlijk niets uit), maar de voordelen zijn veel en veel groter dan de nadelen. Niet voor niets dat virtualisatie in het bedrijfsleven zo'n grote vlucht heeft genomen.

Re: Programma om torrents te downloaden
« Reactie #8 Gepost op: 2010/05/31, 20:04:18 »
KTorrent! :)

Offline SUP

  • Lid
Re: Programma om torrents te downloaden
« Reactie #9 Gepost op: 2010/05/31, 21:39:02 »
uTorrent gewoon in Wine, ik vind deze tot nu toe het beste draaien op Ubuntu, overzichtelijk en Nederlands!
AMD Phenom II X4 3.2 GHz
Asus M4A79XTD EVO
4GB GeiL DDR3 Geheugen
Sapphire HD 5770 1GB DDR5 Videokaart
Windows 7 Home Premium X64 / Ubuntu 10.04

Re: Programma om torrents te downloaden
« Reactie #10 Gepost op: 2010/05/31, 21:44:36 »
uTorrent gewoon in Wine, ik vind deze tot nu toe het beste draaien op Ubuntu, overzichtelijk en Nederlands!

Dat is KTorrent net zo goed.

Offline Ploffie

  • Lid
Re: Programma om torrents te downloaden
« Reactie #11 Gepost op: 2010/05/31, 22:00:01 »
Ik gebruik ze niet veel maar Transmission is lekker simpel, daarnaast heb ik QBittorrent nog geïnstalleerd staan, maar die gebruik ik amper.
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖

Offline SUP

  • Lid
Re: Programma om torrents te downloaden
« Reactie #12 Gepost op: 2010/05/31, 22:01:45 »
Ik heb het idee dat Transmission soms niet wilt verbinden met peers/seeds. Ook kan je verder te weinig instellen om het lekker te kunnen draaien.
Maar voor de gene die er niet veel mee doet is het vast en zeker genoeg.
AMD Phenom II X4 3.2 GHz
Asus M4A79XTD EVO
4GB GeiL DDR3 Geheugen
Sapphire HD 5770 1GB DDR5 Videokaart
Windows 7 Home Premium X64 / Ubuntu 10.04

Re: Programma om torrents te downloaden
« Reactie #13 Gepost op: 2010/05/31, 22:10:57 »
Ik heb het idee dat Transmission soms niet wilt verbinden met peers/seeds. Ook kan je verder te weinig instellen om het lekker te kunnen draaien.
Maar voor de gene die er niet veel mee doet is het vast en zeker genoeg.

Hierin ben ik het wel met je eens.

Offline Stijnen

  • Lid
Re: Programma om torrents te downloaden
« Reactie #14 Gepost op: 2010/06/01, 16:12:38 »
uTorrent gewoon in Wine, ik vind deze tot nu toe het beste draaien op Ubuntu, overzichtelijk en Nederlands!

uTorrent is inderdaad geweldig, en was dan op mijn Windows systeem mijn torrent client. Maar uTorrent is straks ook beschikbaar voor Linux!
http://www.webupd8.org/2010/06/utorrent-is-finally-coming-to-linux.html
superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

Offline BlueWolf

  • Lid
Re: Programma om torrents te downloaden
« Reactie #15 Gepost op: 2010/06/01, 16:22:32 »
Ik gebruik tegenwoordig Transmission. Zonder GUI op de server, en oa via een webinterface benaderbaar. Vroeger gebruikte ik Torrentflux-b4rt, dat is ook via een webinterface te benaderen maar was veel te onstabiel. Ik heb Transmission erop gezet omdat deze zo heerlijk uitbreidbaar is. Ik heb nu een uTorrent-achtige GUI op mijn pc, terwijl deze alle torrents laat zien die op mijn server staan. Dus ik kan mijn pc sluiten terwijl het downloaden gewoon door gaat.

't mooiste is dat-ie ook trackerless torrents ondersteunt. Ik heb nog nooit zo veel peers op een eenzame torrent gezien, mits je natuurlijk een poort heb geforward.

Torrents downloaden is weer leuk geworden en niet een handeling waardoor je netwerk continu dicht slibt :)

Offline SUP

  • Lid
Re: Programma om torrents te downloaden
« Reactie #16 Gepost op: 2010/06/01, 17:20:49 »
uTorrent gewoon in Wine, ik vind deze tot nu toe het beste draaien op Ubuntu, overzichtelijk en Nederlands!

uTorrent is inderdaad geweldig, en was dan op mijn Windows systeem mijn torrent client. Maar uTorrent is straks ook beschikbaar voor Linux!
http://www.webupd8.org/2010/06/utorrent-is-finally-coming-to-linux.html

Super, bedankt voor het melden!
AMD Phenom II X4 3.2 GHz
Asus M4A79XTD EVO
4GB GeiL DDR3 Geheugen
Sapphire HD 5770 1GB DDR5 Videokaart
Windows 7 Home Premium X64 / Ubuntu 10.04

Offline SUP

  • Lid
Re: Programma om torrents te downloaden
« Reactie #17 Gepost op: 2010/06/01, 17:21:19 »
Ik gebruik tegenwoordig Transmission. Zonder GUI op de server, en oa via een webinterface benaderbaar. Vroeger gebruikte ik Torrentflux-b4rt, dat is ook via een webinterface te benaderen maar was veel te onstabiel. Ik heb Transmission erop gezet omdat deze zo heerlijk uitbreidbaar is. Ik heb nu een uTorrent-achtige GUI op mijn pc, terwijl deze alle torrents laat zien die op mijn server staan. Dus ik kan mijn pc sluiten terwijl het downloaden gewoon door gaat.

't mooiste is dat-ie ook trackerless torrents ondersteunt. Ik heb nog nooit zo veel peers op een eenzame torrent gezien, mits je natuurlijk een poort heb geforward.

Torrents downloaden is weer leuk geworden en niet een handeling waardoor je netwerk continu dicht slibt :)

Zou je me wat meer willen vertellen van dat downloaden terwijl de pc uit staat?
AMD Phenom II X4 3.2 GHz
Asus M4A79XTD EVO
4GB GeiL DDR3 Geheugen
Sapphire HD 5770 1GB DDR5 Videokaart
Windows 7 Home Premium X64 / Ubuntu 10.04

Offline BlueWolf

  • Lid
Re: Programma om torrents te downloaden
« Reactie #18 Gepost op: 2010/06/01, 17:27:59 »
Ik gebruik tegenwoordig Transmission. Zonder GUI op de server, en oa via een webinterface benaderbaar. Vroeger gebruikte ik Torrentflux-b4rt, dat is ook via een webinterface te benaderen maar was veel te onstabiel. Ik heb Transmission erop gezet omdat deze zo heerlijk uitbreidbaar is. Ik heb nu een uTorrent-achtige GUI op mijn pc, terwijl deze alle torrents laat zien die op mijn server staan. Dus ik kan mijn pc sluiten terwijl het downloaden gewoon door gaat.

't mooiste is dat-ie ook trackerless torrents ondersteunt. Ik heb nog nooit zo veel peers op een eenzame torrent gezien, mits je natuurlijk een poort heb geforward.

Torrents downloaden is weer leuk geworden en niet een handeling waardoor je netwerk continu dicht slibt :)

Zou je me wat meer willen vertellen van dat downloaden terwijl de pc uit staat?
Oke, ik was misschien niet helemaal duidelijk in dat bericht. Ik heb thuis een server staan die 24/7 aan staat. DAAROP heb ik de Transmission-server gezet. En vanaf mijn pc beheer ik alle torrents. Dus dat programma op mijn pc verbindt alleen met de server. Op die manier kan mijn eigen pc uit, terwijl de torrents verder downloaden op mijn server.
Als je een server hebt, is het echt ideaal.

Offline SUP

  • Lid
Re: Programma om torrents te downloaden
« Reactie #19 Gepost op: 2010/06/01, 18:02:37 »
Ik had eerst een in een DEDI-center maar die is verlopen en werd dus te duur, had oude pc staan waarmee ik dit deed maar die is nu ook gesloopt. Maar inderdaad ik denk dat ik maar weer eens een server ga kopen.
AMD Phenom II X4 3.2 GHz
Asus M4A79XTD EVO
4GB GeiL DDR3 Geheugen
Sapphire HD 5770 1GB DDR5 Videokaart
Windows 7 Home Premium X64 / Ubuntu 10.04

Re: Programma om torrents te downloaden
« Reactie #20 Gepost op: 2010/06/01, 20:21:40 »
ik download mijn torrents tegenwoordig via een thuis-servertje met een Intel Atom cpu die 24/7 aan staat (gebruikt zo'n 15-20 watt). Omdat er geen grafische omgeving op draait heb ik verschillende torrent apps met een commandoregel en/of webinterface vergeleken.

- Transmission: super simpel qua installatie en gebruik, maar mist uitgebreide opties.
- deluge-torrent: uitgebreider dan transmission
- rtorrent:  commandoregel interface. Kan ook in combinatie met losse webinterfaces gebruikt worden, zoals rutorrent.  configureren is   lastig maar als het eenmaal draait heb je er geen omkijken meer naar en gebruikt het nauwelijks systeembronnen.

Voor zover ik weet ondersteunen ze alledrie trackerless torrents (DHT).
« Laatst bewerkt op: 2010/06/01, 20:24:59 door AptlyNamed »

Offline BlueWolf

  • Lid
Re: Programma om torrents te downloaden
« Reactie #21 Gepost op: 2010/06/01, 20:32:11 »
ik download mijn torrents tegenwoordig via een thuis-servertje met een Intel Atom cpu die 24/7 aan staat (gebruikt zo'n 15-20 watt). Omdat er geen grafische omgeving op draait heb ik verschillende torrent apps met een commandoregel en/of webinterface vergeleken.

- Transmission: super simpel qua installatie en gebruik, maar mist uitgebreide opties.
- deluge-torrent: uitgebreider dan transmission
- rtorrent:  commandoregel interface. Kan ook in combinatie met losse webinterfaces gebruikt worden, zoals rutorrent.  configureren is   lastig maar als het eenmaal draait heb je er geen omkijken meer naar en gebruikt het nauwelijks systeembronnen.

Voor zover ik weet ondersteunen ze alledrie trackerless torrents (DHT).
De webinterface is inderdaad erg simpel. Heb je wel eens naar andere programma's gekeken die verbinden met Transmission's RPC-protocol? Ik zelf gebruik Transmission Remote GUI, dat ziet er bijna uit als een commandocentrum voor Transmission :)

Re: Programma om torrents te downloaden
« Reactie #22 Gepost op: 2010/06/01, 21:30:49 »
(...)
- Transmission: super simpel qua installatie en gebruik, maar mist uitgebreide opties.
(...)
De webinterface is inderdaad erg simpel. Heb je wel eens naar andere programma's gekeken die verbinden met Transmission's RPC-protocol? Ik zelf gebruik Transmission Remote GUI, dat ziet er bijna uit als een commandocentrum voor Transmission :)

Interessant..Wel apart dat Transmission de uitgebreide opties zo verbergt. Op die manier zou je niet zeggen dat er meer in zit.