Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: boot sequence ide cd-rom device  (gelezen 1394 keer)

lagoa

  • Gast
boot sequence ide cd-rom device
« Gepost op: 2009/01/20, 16:58:53 »
Ik lees dat je Ubuntu installeert door met de cd op te starten. Bij mij lukt dat niet. Ik heb de cd gecheckt en deze geeft geen foutmelding. Onder Windows kan ik wel installeren, dus de cd moet goed zijn. Ik ga bij het opstarten naar de bios en vink de boot sequence ide cd-rom device aan. Ik save alles en start op ik krijg een zwart scherm en loop vast. Waar gaat het mis?

Ik heb Ubuntu met een wubi installatie op mijn harde schijf gezet. Dit conflicteert met mijn windows XP versie bij het opstarten. Ik wil Ubuntu nu van mijn harde schijf halen. Ik heb nog een klein harde schijf van 120 MB die ik nu niet gebruik. Ik speel met het idee om deze ook in mijn computer te plaatsen en deze helemaal voor Ubuntu te reserveren. Is er ergens een handleiding of  kan iemand mij dat met een simpel stappenplan uitleggen. De eindsituatie moet dus zijn dat ik 2 harde schijven in mijn computer heb een met XP en een met ubuntu en dat ik bij het opstarten aan kan geven welke van de 2 systemen ik wil gebruiken.

Re: boot sequence ide cd-rom device
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/20, 17:00:40 »
Wat zijn je systeemspecificaties? Op welk moment krijg je een zwart scherm? Zie je eerst nog een oranje laadbalkje?

Offline Mikkel

  • Lid
Re: boot sequence ide cd-rom device
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/20, 20:02:28 »
Ik heb nog een klein harde schijf van 120 MB die ik nu niet gebruik. Ik speel met het idee om deze ook in mijn computer te plaatsen en deze helemaal voor Ubuntu te reserveren.
120 MB? Bedoel je niet GB? ??? Op 120 MB kun je tegenwoordig niet veel meer aan data zetten. ;) Ubuntu zelf heeft in ieder geval al meer nodig.

Re: boot sequence ide cd-rom device
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/20, 20:36:45 »
@lagoa

Je bent er een puinhoop van aan het maken op deze manier.

Je hebt inmiddels 4 postjes gestart, je komt in geen enkel postje terug en begint steeds opnieuw met iets anders.
http://forum.ubuntu-nl.org/index.php/topic,36786.0.html
http://forum.ubuntu-nl.org/index.php/topic,36775.0.html
http://forum.ubuntu-nl.org/index.php/topic,36813.0.html

Dit zet geen zoden aan de dijk anders dan dat het forum vol raakt met onopgeloste postjes zonder einde.

Dus make up your mind.

blijf in 1 post zitten anders zal er geen oplossing komen.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

lagoa

  • Gast
Re: boot sequence ide cd-rom device
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/21, 17:50:41 »
Beste Gandyman,
Ik plaats geen meerdere "post"zoals jullie dat noemen voor mijn plezier. Ik begrijp ook  best dat jullie vrijwilligers zijn en daar kun je niet te hoge eisen aan stellen maar ik krijg nooit feeback van mijn “post” die mijn probleem oplost. En daarna zie ik mijn vraag wegzakken in de aandacht. Vandaar mijn hernieuwde pogingen. Maar tot nu toe is mijn probleem niet opgelost. Maakt het trouwens verschil voor de installatie procedure of je een download met een ISO brander brand of met een gewone?


lagoa

  • Gast
Re: boot sequence ide cd-rom device
« Reactie #5 Gepost op: 2009/01/21, 17:56:09 »
Sorry sorry, :'( :'(

De onwetendheid hoe een forum werkt heeft mij parten gespeeld. Ik heb nu gezien dat je topic weer onder de aandacht krijgt als er een posting is. Zal mijn leven beteren en geen nieuwe post meer aanmaken over dit onderwerp. 


Re: boot sequence ide cd-rom device
« Reactie #6 Gepost op: 2009/01/21, 18:20:15 »
Ik zag in al je geopende postjes reacties,
de enige die schitterde in afwezigheid was jij !

Dus probleem voor probleem aanpakken en gewoon in je eigen postje blijven.

Geloof me, dat werkt het beste.  XD
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

lagoa

  • Gast
Re: boot sequence ide cd-rom device
« Reactie #7 Gepost op: 2009/01/22, 09:47:23 »
Probleem opgelost. Ik had 2 cd's een was incorrect en de andere goed. Ik had per abuis de goede weggegooid. Ik probeerde dus met de incorrecte cd te installeren. Nieuwe gebrand einde probleem

Re: boot sequence ide cd-rom device
« Reactie #8 Gepost op: 2009/01/22, 16:11:40 »
hehehe
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D