Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Digitizer dongle  (gelezen 243 keer)

Offline yJi

  • Lid
Digitizer dongle
« Gepost op: 2016/05/06, 11:10:11 »
Digitizer van Wilcom werkt na installatie alleen maar met een dongle in een usb-poort.
Maar na het updaten van  VirtualBox ging het fout. De dongle werkte niet meer.
Vervolgens heb ik alles verwijderd en het geheel VB en Windows 7 opnieuw geïnstalleerd.
Dacht dat het nu wel weer zou werken, ja VB wel en Windows 7 ook wel, maar de dongle van Digitizer
weigert nu het programma op te willen starten.

Kan er ergens een file of een script staan die dat nu tegenhoudt en als dat zo is, waar moet ik dat
zoeken dan? 
In etc of op een andere plaats, het staat niet volgens mij in etc/fstab, daarin heb ik al gekeken.

Te laat realiseerde ik dat ik die update van VB had moeten weigeren, ondanks dat dit geen gratis Windows 7 is.

 
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

JohPoe

  • Gast
Re: Digitizer dongle
« Reactie #1 Gepost op: 2016/05/06, 11:57:00 »
Wellicht het extension pack ook updaten?

Please install the extension pack with the same version as your installed version of VirtualBox!


Offline yJi

  • Lid
Re: Digitizer dongle
« Reactie #2 Gepost op: 2016/05/06, 18:22:49 »
Wellicht het extension pack ook updaten?

Please install the extension pack with the same version as your installed version of VirtualBox!

Ik meende dat wel zo gedaan te hebben, maar zal het nog eens opnieuw doen; helemaal vanaf het begin en ook de extension pack.
Bedankt hopelijk lag het daar dan aan...

Heb dit net gedaan met dit commando in terminal
sudo apt-get purge virtualbox*

Nu wil ik weer heropstarten en nu kom ik 2 foutmeldingen tegen in een schermlangfile van 46 regels

  9 * Starting SMB/CIFS File and Active Directory Server  [fail]
37 *Starting MDM Display Manager                                       [fail]

Het stopt in het scherm met het LM1-logo in beeld vervolgens houdt er mee op verder op te starten.
Nu start ik op via de LM-DVD op de logische partitie, dus ook niet op de partitie waar het in het LM-logo ermee ophoudt.

Kan ik dat nog aanpassen dat het wel weer gaat werken.
(typisch dat dit weer op een stierdag gebeurt)
« Laatst bewerkt op: 2016/05/06, 19:07:43 door yJi »
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro